News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Set van Jan

Started by Jan, January 07, 2018, 17:08:08 PM

Previous topic - Next topic

Jan

Ik weet niet wat het buisje kost, mag het eerst uitproberen.
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
JKE hifi bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics

Jan

Vanmorgen nog wat CD's gedraaid. Bij de CD "Love over gold" van Dire Straits luisterde ik altijd alleen de eerste twee nummers. Vanaf nummer 3 werd het geluid te hard. Nu heb ik voor het eerst de hele CD beluisterd. Het geluid blijft mooi, ook als ik de volume harder zet.
Het nullijn buisje doet iets met het geluid, tot nu toe in positieve zin, maar het is moeilijk uit te leggen.
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Meze Audio 99 Classics

AudioEnZo

Mooi dat het een positieve verandering heeft gebracht Jan. Klinkt als een blijvertje!

Jan

Het is een blijvertje geworden. Heb zopas het geld (40 euro) overgemaakt.
Meze Audio 99 Classics

AudioEnZo

De prijs valt mij alles mee, lekker!

Jan

Op mijn verjaardag heb ik de LEGO set Fender Stratocaster gekregen. Had ook voor een LP kunnen kiezen, maar na de Jazz Kwartet is het toch fijn om na 45 jaar weer met LEGO te bouwen.

Om het beetje passend te maken op het meubel, heb ik de CD speler boven de versterker gezet. Of deze opstelling blijvend is, is even afwachten. Ligt een beetje aan de warmte afgifte van de versterker.
Meze Audio 99 Classics

Maikel

Quote from: Jan on October 08, 2023, 14:18:31 PMOp mijn verjaardag heb ik de LEGO set Fender Stratocaster gekregen. Had ook voor een LP kunnen kiezen, maar na de Jazz Kwartet is het toch fijn om na 45 jaar weer met LEGO te bouwen.

Om het beetje passend te maken op het meubel, heb ik de CD speler boven de versterker gezet. Of deze opstelling blijvend is, is even afwachten. Ligt een beetje aan de warmte afgifte van de versterker.
Dat smoelt best goed rood met al t zwart/grijze, leuke update  :azn:
En gefeliciteerd met je verjaardag Jan
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

AudioEnZo

Gaaf die Fender Stratocaster. Mijn broer is jarenlang gitaarbouwer geweest en heeft veel Stratocasters (na)gebouwd.

En gaat het goed met de warmteafgifte van de versterker?

Jan

Meze Audio 99 Classics

Jan

Heb de versterker en CD speler toch weer naast elkaar gezet. Was toch niet helemaal gelukkig met de warmte afgifte van de versterker. En vind de apparatuur naast elkaar netter staan.
Meze Audio 99 Classics

Jan

Heb gisteren de Belden 19364 snoeren vervangen door SIHF Siliconenkabel:

De kabel is makkelijk te bewerken.
Meze Audio 99 Classics

AudioEnZo

Die gebruiken we op het werk ook veel, als het tenminste die soepele en meer hittebestendige kabel is.

Wat is de reden om deze te gaan gebruiken ipv de Belden? Ik gok de soepelheid, maar merk je ook nog iets in klankverschil?

Jan

Berret van AudioFreaks kwam ermee.
De Belden is een kabel met afscherming, deze heeft geen afscherming. De hoofdkabel heeft ook geen afscherming. Wil graag weten wat het doet als de netsnoer volledig onafgeschermd is.
Om de kosten hoef ik het niet te laten om het te proberen.
Meze Audio 99 Classics

AudioEnZo

Het is inderdaad geen dure kabel, maar kan evengoed goed zijn. Ben benieuwd wat het brengt.

Nb

Quote from: Jan on October 21, 2023, 07:59:22 AMWil graag weten wat het doet als het netsnoer volledig onafgeschermd is.
Om de kosten hoef ik het niet te laten om het te proberen.

Ik heb het in 2 x 4 mm, al een tijd, van mijn Monster Powerblock naar mijn versterker.
Ik heb het al zolang, dat ik niet meer weet of het verschil maakte.
Het kan iig geen kwaad.
Het is een hobby, dus af & toe wat knutselen hoort erbij.