News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Set van Jan

Started by Jan, January 07, 2018, 17:08:08 PM

Previous topic - Next topic

Jan

Heb de Meze Audio 99 Classics nu ruim 2 maanden in bezit. Het is een gesloten hoofdtelefoon. De omgeving hoort jouw muziek niet en jij hoort hun niet. Daarom heb ik de hoofdtelefoon ook gekocht, zodat ik muziek kan luisteren als mijn dochter aan het leren is.
Hij klinkt prachtig, het geluid is mooi in balans. Als er geen muzieksignaal aanwezig is laat de Meze Audio 99 Classics ruis horen, doen de Fyne Audio F501 luidsprekers ook als ik mijn oren bij de luidsprekers houd, maar bij de AKG K702 blijft het stil. Tijdens het luisteren van muziek hoor je er niets van. Ik moet wel oppassen dat ik de volumeregelaar van de versterker niet te hard zet, tijdens het luisteren hoor je niet dat het te hard staat, maar als je de hoofdtelefoon afzet, dan weet je pas dat het te hard staat.
Qua draagcomfort knelt de Meze Audio meer dan de AKG, maar het gewicht van de hoofdtelefoon verneem je niet.
De hoofdtelefoonsnoer vind ik niet zo fijn, het is dun en krult heel snel. Kan zijn dat ik deze vervang door één van Chris Cable.
Als ik mocht kiezen tussen luisteren via hoofdtelefoon of luidsprekers, dan kies ik toch voor luidsprekers. Je hebt dan niet de druk om de oren en geeft meer bewegingsvrijheid.
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
Atlas Equator bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics

Maikel

Dat is toch een mooie positieve recensie Jan.
Nou heb ik zelf niet de aanleiding om een hoofdtelefoon te gebruiken voor muziek maar anders zou dit een aanleiding voor koop kunnen zijn geweest. Heb destijds de website bekeken en lijkt me een mooie hoofdtelefoon. Wel redelijk kostbaar maar dat zijn speakers natuurlijk helemaal.
Erg fijn dat je met zo te lezen erg weinig concessies optimaal van muziek kunt genieten terwijl je toch je dochter niet stoort. Fantastisch toch.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set

Jan

Heb dit weekend een begin gemaakt met extra groepen voorbereiden. Kwam een paar maanden geleden erachter dat de hele keuken, bijkeuken, wasmachine en droger op dezelfde groep zaten. Heb voorbereiding getroffen voor de aparte audiogroep en 2 extra groepen voor de (bij)keuken. De audiogroep wordt gevoed met 3 x 4 mm2 YMvK van Draka.

Als alles klaar is wordt het gefatsoeneerd.
Meze Audio 99 Classics

Jan

Vandaag de nieuwe meterkast gemonteerd:
Meze Audio 99 Classics

Onder013

netjes.
Waar gaan al die buizen links naartoe en waar komen ze vandaan?
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Jan

De buizen links gaan naar het volgende:
- 4 buizen gaan naar de keuken via de kruipruimte. Heb er 2 van bekabeld en 2 zijn voor toekomstige uitbreiding. Kwam laatst erachter dat op 1 groep de schuur, keuken, bijkeuken, wasmachine en droger waren aangesloten. Dit is nu gesplitst in 4 groepen. 2 Via de kruipruimte en 2 via het dek.
- 1 buis gaat via de kruipruimte naar de aparte groep.
Ze komen vanaf de meterkast.
Meze Audio 99 Classics

Onder013

ah, dus de buizen links maken bovenin een bocht.
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Jan

Meze Audio 99 Classics

Jan

Heb vandaag de SBooster BOTW AC 16V voeding besteld. De Pro-Ject SpeedBox wordt te heet bij het gebruik van de zelfbouw voeding. Onbelast gaf de zelfbouw voeding al een spanning af van 19 vac, bij een primaire spanning van 226 vac. De benodigde ingangsspanning voor de SpeedBox is 16 vac.
Meze Audio 99 Classics