News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Set van Jan

Started by Jan, January 07, 2018, 17:08:08 PM

Previous topic - Next topic

Jan

Linksonder de platenspeler is de SpeedBox. De voeding staat rechtsachter de kast, links van de plant. Als je de foto uitvergroot kun je hem nog net zien. Ben nog aan het kijken voor een verhoging voor de voeding, maar het moet niet te hoog worden, in ieder geval lager dan de hoogte van het kastje.
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
Atlas Equator bi-wire luidsprekerkabels
AKG K702

Jan

Heb gisteren de standaard Siemens zekeringhouder ontvangen. Hij is rechtsonder gemonteerd in de meterkast. Het is een nieuwe meterkast en ik probeer om hem binnenkort te installeren. Buiswerk en bekabeling voor de aparte audiogroep moeten nog gedaan worden.

5 Jaar geleden heb ik dezelfde zekeringhouder bij iemand gemonteerd. Later is hij verhuisd en heeft hem gedemonteerd en een normale automaat terug geplaatst.
AKG K702

Maikel

Zo dan. Helemaal al je updates gemist. Goed bezig. Dat t kastje handwarm word is prima. Goed dat je een kunststof behuizing gebruikt bij gebrek aan randaarding. Ziet er netjes uit zo
Die Siemens automaten zijn wel mooi hoor. Goede kwaliteit

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set

Nb

Bij mij zit het zoals op onderstaande foto.
De woningbouwvereniging heeft een aantal jaren geleden een nieuwe groepenkast laten installeren.
Er staat ABB op, ik neem aan dat het de merk naam is.
Een 4 meter lange  3x 2.5 mm buitenkabel zit met een zeer degelijke steker, op een groep waar schuur, gang en toilet op zitten.
Gaat door 2 gang kasten mijn kamer in, direct op het verdeel blok aangesloten.
Vind het wel prima zo.
Huiskamer: Marantz PM6007, Q Acoustics 3050,
Marantz cd5000 - Pioneer DVLX50 sacd/dvd -  Pioneer PD 5700 - Quantis digitale radio tuner - BLS B11 Bluetooth receiver.
Head- fi- Sennheiser HD 700 - Sennheiser IE 800.
-----
Slaapvertrek: Marantz PM 6004. Infinity Alpha 10, Philips cd 723, albrecht dab+ radio.

Jan

Vandaag een laagpolige vloerkleed vervangen door een hoogpolige vloerkleed van dezelfde afmetingen in de woonkamer.
AKG K702

Nb

Quote from: Jan on September 18, 2022, 17:42:31 PMVandaag een laagpolige vloerkleed vervangen door een hoogpolige vloerkleed van dezelfde afmetingen in de woonkamer.

Dat merk je vast wel. Overigens hoe bevalt Pat Metheny.
Huiskamer: Marantz PM6007, Q Acoustics 3050,
Marantz cd5000 - Pioneer DVLX50 sacd/dvd -  Pioneer PD 5700 - Quantis digitale radio tuner - BLS B11 Bluetooth receiver.
Head- fi- Sennheiser HD 700 - Sennheiser IE 800.
-----
Slaapvertrek: Marantz PM 6004. Infinity Alpha 10, Philips cd 723, albrecht dab+ radio.

Jan

Moet Pat Metheny nog ontvangen, staat in bestelling.
AKG K702

Jan

Vandaag The Curious Connector interlinks besteld bij Chris Cables.
Het wordt de 20 AWG 49 streng 7N UPOCC koper met Beryllium RCA connectoren versie. Lengte wordt 50 cm. De kleuren van het paracord worden zwart en grijs. Deze interlinks komt tussen de Rega Apollo CD speler en Rega Brio versterker ter vervanging van de Atlas Equator interlinks. Ik ga van coaxiale interlinks naar gevlochten interlinks.
AKG K702

Maikel

Quote from: Jan on December 03, 2022, 20:18:06 PMVandaag The Curious Connector interlinks besteld bij Chris Cables.
Het wordt de 20 AWG 49 streng 7N UPOCC koper met Beryllium RCA connectoren versie. Lengte wordt 50 cm. De kleuren van het paracord worden zwart en grijs. Deze interlinks komt tussen de Rega Apollo CD speler en Rega Brio versterker ter vervanging van de Atlas Equator interlinks. Ik ga van coaxiale interlinks naar gevlochten interlinks.
Goh, had nog nooit van t merk gehoord, mooie ETI (voorheen Eichman) connectors.
Hoe bevallen ze Jan?
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set

Jan

Heb ze nog niet ontvangen.
Chris Cables is vooral op marktplaats aanwezig en maakt de kabels zelf.
AKG K702

AudioEnZo

Heb Chris Cables ook al een keer langs zien komen op Marktplaats. Hij is ook op het HTForum actief, vorige week heeft ie nog een ban opgelopen van drie dagen  :cheesy:

Ben wel benieuwd hoe de kwaliteit is Jan!

Jan

Had al de nieuwe hoofdtelefoonkabel voor de AKG K702 hoofdtelefoon bij hem laten maken. De originele was door onze hangoor dwergkonijn geknabbeld.

Het snoer is net touw. Het voelt wat fijner aan dan de originele hoofdtelefoonkabel als je de hoofdtelefoon opzet. De gebruikte connectoren zijn van zeer degelijke kwaliteit.
AKG K702

Jan

Binnenkort ontvang ik de nieuwe interlinks. Hieronder alvast de foto's van de interlinks wat ik heb ontvangen van de maker.

AKG K702

AudioEnZo

Ziet er strak uit! Kun je ze ook uitproberen Jan? Weet je iets over de gebruikte materialen? Ik zie koper, maar is het OCC, CCC....?

Jan

Bij Chris Cables kun je kabels uitproberen voordat je koopt. Ik heb het niet gedaan. Wil het op mijn gemak uitproberen, omdat deze interlinks een andere techniek gebruikt dan de Atlas Equator. De Atlas Equator is namelijk een coaxiale kabel. The Curious Connector is een gevlochten interlink. De hoofdtelefoonkabel (5 N UPOCC), heb ik ook gekocht bij Chris Cables, is ook gevlochten.
Qua gebruikte materialen heb ik gekozen voor 20 AWG Litz 49 streng 7 N UPOCC koper in plaats van 24 AWG 49 strand 7 N verzilverd koper (SPC). UPOCC staat voor Ultra Pure Ohno Continuous Casting.
AKG K702