News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Set van Jan

Started by Jan, January 07, 2018, 17:08:08 PM

Previous topic - Next topic

Maikel

Quote from: Jan on March 28, 2018, 19:27:42 PM
Dat ze dicht bij de muur staan valt wel mee. De bodemplaat van de luidsprekerstands is groter dan de luidsprekers zelf, zowel qua breedte als diepte.
Ik snap wat je bedoeld hoor Jan, maar probeer ze maar eens een hele meter de kamer in te zetten en luister dan maar eens. Je hoort ineens een geheel andere set. Vooral ruimtelijke plaatsing verwacht ik veel beter. Bas zal minder maar gedefinieerde klinken. Er zijn maar een handjevol luidsprekerboxen die juist redelijk dicht op een muur horen te staan, het merendeel profiteerde juist enorm van veel ruimte.
Mijn speakers staan ook een goede 85cm uit de muur. Ik weet dat het erg veel lijkt, een meter, maar probeer het eens voor de gein. Geef het wel even de tijd wat het klinkt echt heel anders. Ben benieuwd.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

Jan

De luidsprekers kunnen wel iets naar voren, maar geen hele meter. Daar heb ik de ruimte niet voor.
Rega Brio, Rega Apollo CDP, Rega Fono MM mk3
Pro-Ject Perspective + Sumiko Wellfleet MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Core Function interlink
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
JKE hifi bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics

Maikel

Quote from: Jan on March 29, 2018, 06:36:36 AM
De luidsprekers kunnen wel iets naar voren, maar geen hele meter. Daar heb ik de ruimte niet voor.
Geen probleem, het effect zal wat minder maar wel aanwezig zijn verwacht ik.

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Jan

Heb de luidsprekers iets naar voren gezet. Ze staan nu ongeveer 20 cm van de achterwand, veel verder naar voren gaat niet.
Pro-Ject Perspective + Sumiko Wellfleet MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Meze Audio 99 Classics

AudioEnZo

Resulteert dat in een verandering/verbetering/verslechtering in de weergave, Jan?

Jan

Heb geen verandering vernomen op dit moment.
Meze Audio 99 Classics

gerben

Erg mooie set Jan,

Die cd speler moet dan wel een errug goed ding zijn als je nu je platenspeler "vergeten"bent.
Ik heb zelf jarenlang met de project 6.9 gedraaid met een goldring eroica  element en vergat toen destijds de cd speler te gebruiken.. 

Gerben

Jan

De Rega CD speler vind ik zeer goed, het geeft het geluid zeer ontspannen weer. Bij de Myryad MC 100 (eerste versie, tweede versie heeft een betere DAC) klonk het geluid soms gecomprimeerd, gestrest.
Mijn Pro-Ject Perspective met Micro Benz Glider M2 element vind ik beter klinken dan de Myryad MC 100.

De Pro-Ject Perspective is hetzelfde als de Pro-Ject 6.9, alleen het chassis is van plexiglas.
Welke platenspeler heb je nu?
Meze Audio 99 Classics

gerben

Hallo Jan,

Ik draai nu met een nothingham analogue ace space en een musicmaker 3 element gemonteerd op een ace space arm. ook gebruik ik een boston acoustic grafiet platenmat.
Als phonotrap heb ik een ASR basis met accu voeding.
Als cd speler staat hier een lua appassionata mk3 met psvane buisbezetting.

De draaitafel geeft een evenwichtig rustig geluidsbeeld neer zeg maar het "lekker muziek luisteren" geluid.
De cd speler geeft mede dankzij de psvane buisjes een echt live geluid weer met (vind ik) enorm veel detail en geluidsdruk.

Bovenstaande apparatuur gekozen om hun verschillende klankeigenschappen omdat ik de ene keer muziek wil luisteren en de andere keer wil beleven.
Ik luister nl bijna alle muziekgenres op klassiek en jazz na.

Sinds kort draaien de cd speler en de draaitafel op een stroomregenerator, deze heb ik aangeschaft als voeding voor de aandrijfmotor voor de draaitafel ( betere gelijkloop. )
omdat deze regenerator twee aansluitingen heeft ook maar de cd speler er op aangesloten.
Nu blijkt ook de cd speler een hele stap beter te klinken.

Gerben

Maikel

Quote from: gerben on April 01, 2018, 11:06:43 AM
Hallo Jan,

Ik draai nu met een nothingham analogue ace space en een musicmaker 3 element gemonteerd op een ace space arm. ook gebruik ik een boston acoustic grafiet platenmat.
Als phonotrap heb ik een ASR basis met accu voeding.
Als cd speler staat hier een lua appassionata mk3 met psvane buisbezetting.

De draaitafel geeft een evenwichtig rustig geluidsbeeld neer zeg maar het "lekker muziek luisteren" geluid.
De cd speler geeft mede dankzij de psvane buisjes een echt live geluid weer met (vind ik) enorm veel detail en geluidsdruk.

Bovenstaande apparatuur gekozen om hun verschillende klankeigenschappen omdat ik de ene keer muziek wil luisteren en de andere keer wil beleven.
Ik luister nl bijna alle muziekgenres op klassiek en jazz na.

Sinds kort draaien de cd speler en de draaitafel op een stroomregenerator, deze heb ik aangeschaft als voeding voor de aandrijfmotor voor de draaitafel ( betere gelijkloop. )
omdat deze regenerator twee aansluitingen heeft ook maar de cd speler er op aangesloten.
Nu blijkt ook de cd speler een hele stap beter te klinken.

Gerben
Gerben, beetje off-topic is Jan z’n topic maar welke stroomregenerator heb je?
Maikel

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

gerben

Quote from: Maikel on April 01, 2018, 17:43:43 PM
Gerben, beetje off-topic is Jan z’n topic maar welke stroomregenerator heb je?
Maikel

Maikel je hebt een mailtje dit is idd Jan zijn topic.
Ik had destijds achter mijn project 6.9 wel een pro-ject speedbox ds die deed wonderen vandaar een regenerator.

Gerben

Nb

Mooie set. Ik heb ook Een Rega (brio) overwogen, na klaar te zijn met mijn Rotel set.
Maar wilde ook nog mijn Tannoy Mercury's vervangen.
Na heel veel speuren op het www en luisteren bij een winkel, die het meeste van mijn shortlist in huis had,
kwam ik bij mijn huidige configuratie. Daar ben ik tot op vandaag erg blij mee.
Rega is wel een heel mooie optie, mocht er een versterker aan vervanging toe zijn.

Jan

Ben ook zeer blij mee met m'n set. De Rega set vervangt een Myryad M-serie set, deze heb ik 18 jaar gehad.
Meze Audio 99 Classics

Nb

Die Myrad heeft zijn geld wel opgebracht:-)

Jan

Dat was in 1999 een zeer goed merk. Tegenwoordig weet ik het niet, volgens mij is de productie nu hoofdzakelijk in China.
Ben toen voor mezelf gaan kijken naar andere merken. Vroeger vond ik de "schoenendozen" van Naim en Cyrus mooi, omdat ze compact en spartaans zijn. Kwam ik via internet de nieuwe Rega Brio tegen. Heb hem besteld om thuis te proberen en was verkocht. Marantz Music Line ben ik ook wezen kijken, maar had geen phono versterker. Rega had een compleet assortiment in de serie en daar ben ik voor gegaan.
Meze Audio 99 Classics

SMF spam blocked by CleanTalk