News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Audiofiele opnames🤓

Started by 33, December 06, 2017, 01:54:31 AM

Previous topic - Next topic

33

Welke audiofiele opnames (cd of Sacd) mag niet ontbreken in een serieuze collectie?

En aangezien ik niet meer de financiële draagkracht van vroeger heb zal het bij mij vooral downloaden worden😢

Onder013

Quote from: 033 on December 06, 2017, 01:54:31 AM
Welke audiofiele opnames (cd of Sacd) mag niet ontbreken in een serieuze collectie?

Dat zijn er nogal wat. Laat ik starten met een album dat prima past in het seizoen:

Cantate Domino.

Een album uit 1976 met kerstmuziek (fraai en geschikt om te horen wat een set presteert in de omgeving waarin het is opgesteld)(ik speel dit album met veel plezier in hartje zomer :) )
Het album is op vinyl, cd en als Lim-album in mijn collectie.

Groetend,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Nb

De 1e cd van Tracey Chapman,  Jeff Beck, emotion and commotion.

stereotypisch

CD/SACD; MFSL opnames, Proprius label, Chesky label

SACD labels die meestal erg goed zijn:
Pentatone
Hyperion
Sony heeft veel mooie
Emi ook nog wel

fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<

33

Quote from: stereotypisch on December 06, 2017, 17:03:19 PM
CD/SACD; MFSL opnames, Proprius label, Chesky label

SACD labels die meestal erg goed zijn:
Pentatone
Hyperion
Sony heeft veel mooie
Emi ook nog wel

Mfsl en chesky zijn inderdaad aanraders.
Proprius ga ik een naar kijken en of luisteren.

33

Quote from: Onder013 on December 06, 2017, 11:44:42 AM
Dat zijn er nogal wat. Laat ik starten met een album dat prima past in het seizoen:

Cantate Domino.

Een album uit 1976 met kerstmuziek (fraai en geschikt om te horen wat een set presteert in de omgeving waarin het is opgesteld)(ik speel dit album met veel plezier in hartje zomer :) )
Het album is op vinyl, cd en als Lim-album in mijn collectie.

Groetend,
Henk

Lim-album?? Ikniebegrijpennie🤓

33

Bedankt voor alle reacties en tips!

Ik heb de beginpost iets aangepast.

Onder013

Quote from: 033 on December 06, 2017, 20:25:14 PM
Lim-album?? Ikniebegrijpennie🤓

Ha Ruud,

Lim= (Lasting Impression Music)is het sub-label van het prestigieuze FIM label (First Impression Music). Het brengt hoog aangeschreven heruitgaves van “klassieke”albums in diverse genres uit en dan met name Jazz en Klassiek.
Bij de productie wordt veel aandacht besteed aan de verwerking van de originele tapes naar het eindresultaat op cd/sacd. Een Lim of Fim productie staat niet per se garant voor de artistieke kwaliteit, maar wel voor de kwaliteit van de verwerking van de originele registratie.

Groetend,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

33

Quote from: Onder013 on December 06, 2017, 21:01:05 PM
Ha Ruud,

Lim= (Lasting Impression Music)is het sub-label van het prestigieuze FIM label (First Impression Music). Het brengt hoog aangeschreven heruitgaves van “klassieke”albums in diverse genres uit en dan met name Jazz en Klassiek.
Bij de productie wordt veel aandacht besteed aan de verwerking van de originele tapes naar het eindresultaat op cd/sacd. Een Lim of Fim productie staat niet per se garant voor de artistieke kwaliteit, maar wel voor de kwaliteit van de verwerking van de originele registratie.

Groetend,
Henk

Bedankt Henk, nooit te oud om te leren :clapping:

chansig

En aangezien ik niet meer de financiële draagkracht van vroeger heb zal het bij mij vooral downloaden worden😢

Serieuze collectie....wtf is dat dan weer ? Hoeveelheid cd's ? Collectie zonder onserieuze muziek zoals bv Fransje Bauer ?  :)

Ik zou overigens eerst zorgen voor een set in een ruimte die serieus kan weergeven.

Die van Henk...flashback aan een blinde test waar twee Nordost kabels met elkaar werden vergeleken. De 1 ingespeeld, de ander niet. Continue hetzelfde nummer en dat 1000000 keer achter elkaar. Man ik had me een koppijn.  :D

Gr. Hans

33

Quote from: chansig on December 09, 2017, 19:35:42 PM
Serieuze collectie....wtf is dat dan weer ? Hoeveelheid cd's ? Collectie zonder onserieuze muziek zoals bv Fransje Bauer ?  :)

Ik zou overigens eerst zorgen voor een set in een ruimte die serieus kan weergeven.

Die van Henk...flashback aan een blinde test waar twee Nordost kabels met elkaar werden vergeleken. De 1 ingespeeld, de ander niet. Continue hetzelfde nummer en dat 1000000 keer achter elkaar. Man ik had me een koppijn.  :D

Gr. Hans

Seieus bedoel ik mee:
Audiofiel, referentiemateriaal, kortom een verzameling waarmee je de goede en slechte kanten van je set en de ruimte kan (laten) horen.

De set en ruimte:
Je hebt een deel van mijn set gehoord in mijn vorige Luisterruimte.
In mijn nieuwe huisje gaat er meer aangepast worden voor het “juist” weergeven van muziek.
En ik denk dat ik met mijn set redelijk op weg ben naar (in mijn oren) een goede balans.

Jammer dat je geen item toevoegt aan het lijstje!

chansig

Ik weet niet zo goed wat ik moet posten. Zal er vandaag nog eens over na gaan denken.

Gr. Hans

chansig

Net even gedaan.

De live opnames van Dead can Dance vind ik mooi opgenomen...is van 4AD als ik me niet vergis.
Cd's van Jon Hopkins doen het ook altijd wel goed.
Damien Rice
Antonio forcione is van Naim
Haduk Trio
Mari Boine
Pearl Jam en dan Ten

Ik ben volgens mij gewoon muziek opnoemen die ik erg goed vind... :D

Gr. Hans

stereotypisch

Serieuze collectie....wtf is dat dan weer ? Hoeveelheid cd's ? Collectie zonder onserieuze muziek zoals bv Fransje Bauer ?

Gr. Hans

Ja maar,
betekend dat dat ik daar dan geen niet serieuze muziek kan draaien?
En wat als ik een cabaret plaat opzet?
Komen de grappen dan niet over?
fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<

chansig

Jij snapt het... :D

Ik zit nu overigens een nummer van Frank Sinatra te luisteren (Sinatra & Jobim) ook erg mooi...Fink (sort of revolution) ook erg mooi.

Gr. Hans