News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Mooie opnames CD en SACD (not the usual suspects)

Started by stereotypisch, December 06, 2017, 00:03:20 AM

Previous topic - Next topic

stereotypisch

Hi,

het lijkt mij wel leuk, ondanks dat er op veel muziekfora al duuzenden en duuzenden vergelijkbare topics zijn, op stereoforum ook een een dergelijk topic, met iets andere insteek te openen.

Ja. welliswaar voor de good old CD of SACD, en dus geen HD file, maar desalnietemin, met CD’s die gedumpt worden kan het leuk zijn eens de favoriete opnames van de medeforummers te kennen.

En dan niet de ‘usual suspects’ (de andere insteek dus van dit topic) zoals DSOTM SACD of Katie Melua etcetc maar het onbekende(re) werk, dat gewoon echt mooi opgenomen is en daarom een genot om naar te luisteren (zo he, klinkt dat effe cliche )

Ik zal hier eens wat titels posten en zie uit naar ook wat van jullie!

Boubacar Traore (Karkar), Macire
Indigo label bleu, HDCD, 1998

De rauwe blues stem van Karkar,
de doorleefdheid hoeft niet uitgelegd te worden, die hoor je, die voel je.

De opname is dichtbij, stem staat mooi in het midden en is heel mooi in nuance, waar Karkar ook veel van heeft, dat komt heel mooi over.
Zijn gitaarspel dat rijk is en waarmee hij zijn zang mooi complementeert komt mooi over, al zijn de solostukken gitaat ondanks de enorme dynamiek en detailering iets te dichtbij de klankkast opgenomen naar mijn smaak, de opname is ook hier gewoon subliem.
In de nummers waar Karkar wordt bijgestaan door Habib Koite en zijn band, hoor je ook een mooie afbeelding al is het live gevoel wat minder, het is duidelijk goed studio werk wat dat betreft.

Troost uit muziek uiting en melancholie of verlangen naar een betere tijd gecombineerd, is wat blues, ondanks de ondertoon van een vaak gemarginaliseerd bestaan dankzij racisme (nog steeds) en uitsluiting (gelukkig steeds minder) hard genoeg ook zo mooi maakt..

Dit is afrikaanse blues, Malinees.
De opname erg mooi, de muziek het ontdekken waard.
fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<

Maikel

Erg leuk initiatief Simon!
Ik zal er aan denken als ik weer iets wazigs heb opstaan dat erg geweldig klinkt en het hier melden, cool

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set

33

👍 alleen jammer dat ik nooit meer schijfjes draai😀
Maar het maakt mij dan wel benieuwd naar die DSOTM SACD of Katie Melua .

Dus
https://www.stereoforum.nl/index.php/topic,360.msg13538.html#msg13538

Jammer dat ik niet zo wervend kan schrijven :O

Ik kon ook het dsotm label niet vinden🤓
Vond wel heel vaak dark site of THE moon van een van mijn favoriete bands.
Gelukkig 1 maal live kunnen bewonderen in Ahoy.
Maar dat was, heeeel lang geleden.

stereotypisch

^ Ja qua HD files kan ik je niet helpen, SACD = DSD en DOTM is Dark side of the moon van Pink Floyd, op SACD een referentie zoals vele anderen, Dire Straits Brothers in arms, Katie Melua, Doobie brothers MFSL opnames etcetc, op DSD als HD res file zal dat ook vast allemaal referentie materiaal zijn, maar ik ben nog niet toe aan een DAC bijpassend bij mijn systeem.

stereotypisch

Quote from: Maikel on December 06, 2017, 01:43:48 AM
Erg leuk initiatief Simon!
Ik zal er aan denken als ik weer iets wazigs heb opstaan dat erg geweldig klinkt en het hier melden, cool

Sent from my iPhone using Tapatalk

Leuk!

stereotypisch

Wilco; The whole love
Clicks and Cuts volume 2 (3cd’s)

stereotypisch

Nick Drake: Treasury
SACD, Island, 2004

Mooie opnames van de in 1974 op 26jr overleden Drake.
Dit is een compilatie van werk over zijn 3 albums.
Mooie nummers, van de singer/songwriter, van kleurrijk naar grijs, maar altijd met gevoel.
Prima SACD opname ook!

chansig

Nb

Deze sacd heb ik ook. Klinkt mooi. Pink moon heb ik op cd.