News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Gerben's stereoset

Started by gerben, November 05, 2017, 16:48:46 PM

Previous topic - Next topic

Kingpin

Mooie setup Gerben, en welkom!
Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Telefunken ECC83 "Smooth Large Plates", Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, DIY LiPo Power Supply voor Touch, Metrum NOS DAC Quad, DIY Power Supply voor Metrum DAC, miniDSP DDRC-22D, miniDSP DIY LiPo Power Supply, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Copulare Zonal Rack

gerben

Bedankt allen voor het enthousiaste welkom,

Ook mooi dat er nog een ( of meer) NAT liefhebbers zijn.

Gerben

gerben

Vandaag twee andere buisjes in het voorversterker gedeelte van mijn versterker geprikt.
nl twee 6n1p-ev cyro behandeld.
Ik moet echt zeggen dat dit voor een kleine 70 euro een behoorlijke upgrade is.
Vooral het midden en hoog luistert nog aangenamer.
Ik ben er dus blij mee.

Gerben

stereotypisch

lekker hoor!
En met een setje nieuwe buisjes weet je zeker dat je weer even voort kunt!

ik zit zelf ook te wachten op een set nieuwe (oude) buizen voor in de NATs die onderweg zijn!

fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<

Maikel

Dat klinkt zeker als een goede investering!
Heb je t idee dat de cryo treatment nog wat doet?
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

gerben

Quote from: Maikel on November 30, 2017, 12:36:58 PM
Dat klinkt zeker als een goede investering!
Heb je t idee dat de cryo treatment nog wat doet?

Ik heb geen idee of dat cyro treatment wat doet.
Deze buisjes zijn van een andere fabrikant dan mijn oude buisjes en dezelfde type buisjes van verschillende fabrikanten klinken ook weer verschillend.
Om cyro treatment echt te beoordelen zul je volgens mij buisjes van dezelfde fabrikant moeten beoordelen ( een set gewoon en een setje cyro)

Gerben

Maikel

De vraag was vermomd inderdaad, de onderliggende vraag was ook inderdaad of je dezelfde type buisjes nu met cryo had, maar niet dus.
Geniet ervan!

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

gerben

Het musicmaker 3 elementje vond het nodig na 9 jaar trouwe dienst om met pensioen te gaan en is vervangen door een musicmaker classic element.
Er moest wel even een oude sok leeg gemaakt worden :/  maar dit element speelt naar mijn mening de sterren van de hemel.

Om nieuwe muziek te ontdekken ook een streamer aangeschaft en ben nu aan het priegelen om een digitale bibliotheek te maken in het spotifymenu..

Gerben

Onder013

Is de resonantiedemper nou standaard bij dit element? Gebruik jij het met of zonder?
Even terug gebladerd in je berichten. Mooie set zeg. Heb je er nog wat aan veranderd?

Veel plezier met het nieuwe element.
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Nb

Wat voor streamer gebruik je. Leuke platen gescoord overigens.

gerben

Bij de musicmaker  zat inderdaad een schuim/rubberplaatje.
Ik heb hem niet in gebruik ik vind het ding  er niet uitzien en het materiaal is dusdanig zacht dat ik denk dat de boutjes tussen element/headshell nog wel een los kunnen gaan zitten.
Bovenstaande is wel een persoonlijke mening ik heb geen ervaring met de  "isolator"zoals ze hem noemen.

Naast het element heb ik ook de wave mechanic van notthingham analogue gekocht.
Ik had de motor van de draaitafel al aangesloten op een stroomregenerator (propower490) ik ben positief verrast door het resultaat van de wave mechanic.
De soundstage die toch al niet klein was is nu echt groot, meer detail en toch ook meer rust zijn dingen die me te binnen schieten, ben er dus blij mee.

De streamer die ik gebruik is de yamaha np s303 een streamer met veel mogelijkheden en volgens reviews ook een goed apparaat voor zijn prijs.
Hij klinkt best goed al dien ik er wel bij te zeggen dat de stroom van een stroomregenerator komt en ik nog een goede stroomkabel en interlink had liggen van furutech.

Maikel

Gefeliciteerd Gerben met je nieuwe element. Is altijd een mooi ‘excuus’ om nog een iets mooier exemplaar te kopen. Heb ik destijds ook gedaan.
Geniet ervan!!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

SMF spam blocked by CleanTalk