News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Gerben's stereoset

Started by gerben, November 05, 2017, 16:48:46 PM

Previous topic - Next topic

gerben

Hallo allemaal,

Ik ben Gerben en meld mij aan om kennis te delen en op te doen voor wat betreft het stereogebeuren.
Ook een  foto van mijn set geplaatst.
De luidsprekers die aangestuurd worden zijn een setje Audes Excellence 5 aangevuld met een velodyne DD12+

Groet
Gerben

Nb

Hallo, welkom, fijn dat er weer een forumlid bij is.
Ik ben hier ook nog niet zo lang, maar vind dit een prettig, (iets te) rustig forum.
Zo te zien heb je het qua set, al leuk voor elkaar.

gerben

Hallo Nb,

dank voor je reactie,
Ik ben zeer tevreden met mijn set en zie mezelf ook geen grote veranderingen meer doorvoeren.
De deal met mijn vriendin was ook dat alle apparatuur onder of in een kastje moest, kastje is vol en een grotere kast gaat niet in de kamer passen...
Ik hoop op dit forum nog info te vinden om de set nog te kunnen tweaken/verbeteren met kleine ingrepen.

de componenten waar ik mee draai:

Nat single geintregeerde versterker met  psvane 805 buizen
lua appasionata mk3 cd speler    ook met psvane buisjes   
nothingham analogue ace space draaitafel met musicmaker 3 element
asr basis phono met accuvoeding
audes excellence 5 luidsprekers
velodyne dd 12+ subwoofer.
propower 490 stroomregenerator voor gelijkloop motor draaitafel en stabiele voeding cd speler.
vibex stekkerblok
taiko nagado stroomkabels.
interlinks van furutech uit de flux serie.
xlo-reference 3 luidsprekerkabel

Groet Gerben

Nb

Ziet er goed uit. Het compromis met je vriendin is prettig.
Ik zelf heb gewoon een modale set, omdat ik het idee heb, dat ik om 2% beter geluid te krijgen, ik meer dan het 5 voudige zou moeten uitgeven. (Dat is een schatting:-)
Dat gaat niet gebeuren omdat:

a) Mijn financien dat niet toelaten.
b)Ik best tevreden ben.
c) Ik in een gehorig huis woon .
d) Dat gehorige huis ook nog een huurhuis betreft. (Geen verbouwingen)
e) Ik liever muziek in de vorm van cd's aanschaf.

Ik ben net als jij en waarschijnlijk de meeste audioliefhebbers op zoek naar de "audio steen der wijzen" die alles nog beter laat klinken voor een geringe aanslag op het inkomen en inrichting v/d luisterruimte.  ;)

Maikel

Erg gafe set Gerben, welkom om dit leuke forum.
Je set ziet en leest als een al mooi uitgedacht en gebalanceerd geheel. Stuk voor stuk mooie bijzondere componenten. Zijn NAT en Lua Italiaans?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

chansig

LUA is volgens mij Duits. NAT geen idee...maar lijkt uit Servie te komen.

Mooie set in ieder geval...heb je ook een overzichtsfoto incl speakers ?

Gr. Hans

gerben

fotootje van mijn luidsprekers.
speakers staan op soundcare spikes als ik een dagje ga luisteren trek ik de speakers een meter de kamer in.
sub staat ook op soundcares en op een met loodkorrels gevulde plaat die eigenlijk voor een draaitafel bedoelt was  (nu is het laag superstrak en de buren blij)

NAT komt idd uit Servie uit Kragejevac  :what: om precies te zijn.
Lua is Duits.

Gerben

Nb

Maikel

Quote from: Nb on November 06, 2017, 14:20:40 PM
Zo, flink formaat.
Inderdaad zeg, hoger dan 2m?
Toch dankzij de smalle verschijning vind ik ze niet lomp ofzo, alleen als ik dan met die stoelen op de achtergrond de verhouding zie

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

gerben

Quote from: Maikel on November 06, 2017, 17:10:52 PM
Inderdaad zeg, hoger dan 2m?
Toch dankzij de smalle verschijning vind ik ze niet lomp ofzo, alleen als ik dan met die stoelen op de achtergrond de verhouding zie

Ha ha Nee hoor,

speakertjes zijn 1.40 meter hoog.
Omdat ze voor een raam staan was een smalle speaker een must, er zitten twee 20 cm woofers aan de zijkant (een woofer een passieve radiator) geen baspoort.
Een speaker met een basreflex heb ik hier nooit aan het zingen gekregen, dus deze speaker is voor mij als het ware alle schoten in de roos.

Gerben

chansig

Geen last van die glazen wand qua reflecties ed ?

Gr. Hans

33

OP het ZBA forum kwamen deze voorbij!
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70268811/#

Van Ikea dus audiofiel. :)

gerben

Quote from: chansig on November 07, 2017, 07:31:57 AM
Geen last van die glazen wand qua reflecties ed ?

Gr. Hans

Als ik de speakers tegen de glaswand laat staan en luider ga draaien dan heb ik inderdaad last van refelecties.
Meestal trek ik de speakers een kleine meter de woonkamer in en dan (naar mijn mening) geen last, ook dikke gordijnen in de hoeken van de kamer gehangen.
Het laag was wel een probleem.
Speakers met een basreflex kreeg ik niet aan de gang laag ongecontroleert en te veel. (reflecties ??)
Speakers zonder reflex, zoals deze, strak laag echter niet genoeg, ook niet met dikke mosfett eindbakken zoals een vincent sp995.
Nu met de velodyne op het laag  vind ik het wel prima.
Bovenstaande conclusies zijn gebaseerd op gehoor niet op metingen het enige dat ingemeten is is de sub.
Ik heb het idee dat ik eerder last heb van reflecties als ik een cd draai dan een plaat, geen idee hoe ik dat moet onderbouwen.

Als ik wat eerder op die IKEA- paneeltjes was gewezen had me dat een hele zoektocht gescheeld  :) :)

Gerben

chansig

Dat vooruit trekken zal zeker wat doen. Bepaalde reflecties zullen ws verdwijnen omdat de frequentie door de verplaatsing het glas niet haalt?

Laag reflecteert volgens mij niet.

Ws gingen de basreflex speakers lager dan wat je hebt staan. Dan is die laagte ws eerder het probleem dan het bouwconcept.

Maar je hebt nu voor jouw gehoor een prima geluid. Persoonlijk vind ik het leerzaam/helpend om dit in een meting terug te zien.

Gr. Hans

stereotypisch

Ha, leuk nog een NAT liefhebber!!

Mooie buizen ook die Psvane!

Leuk dat je nog wilt kijken hoe je met kleine ingrepen nog wat verbeteringen kan doorvoeren:)

Zeer mooie CD speler trouwens!
Eigenlijk de hele set is heel erg mooi, alleen de speakers ken ik niet.

Kun je hier iets over vertellen?

En welkom op dit forum:)
fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<

SMF spam blocked by CleanTalk