News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Lineaire Power Supplies

Started by Kingpin, August 22, 2017, 19:43:19 PM

Previous topic - Next topic

Nb

Bedankt voor je meedenken, maar dat gaat mij niet lukken, vrees ik. Mechanische dingen ben ik beter in, dat is concreter en kun je zien hoe iets in elkaar zit. Ik laat het wel zo.

Maikel

Quote from: Nb on September 02, 2017, 20:24:53 PM
Bedankt voor je meedenken, maar dat gaat mij niet lukken, vrees ik. Mechanische dingen ben ik beter in, dat is concreter en kun je zien hoe iets in elkaar zit. Ik laat het wel zo.
No problem. Lijkt me verstandig dan. Op zich niet echt wat mis met de bijgeleverde voeding ook.
Misschien in de toekomst een andere officiële voeding, hoewel de prioriteiten waarschijnlijk wel iets anders liggen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

Kingpin

Quote from: Maikel on September 02, 2017, 19:25:42 PM
Een 7812 dinges kun je tussen je uitgang van de 'nieuwe' voeding en de DAC solderen. T is een electronica-component met drie pootjes; aan de ingang kun je 13,5V invoeren, aan de uitgang krijg je precies 12V

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Nou het ligt wel even wat anders dan alleen een 7812 ertussen te solderen.
Kijk de specs van de 7812 ermaar op na, en dan zijn er nog zoals ik ook doe die even van de specs afwijken maar wel grotendeels deze aanhouden.

Even terugkomend op de spanningsvraag, ik zou even de vraag bij de fabrikant voorleggen.
Zo doe ik dat ook altijd als ik voedingen maak die voor mij onbekend zijn waarop ze moeten draaien.
Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Telefunken ECC83 "Smooth Large Plates", Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, DIY LiPo Power Supply voor Touch, Metrum NOS DAC Quad, DIY Power Supply voor Metrum DAC, miniDSP DDRC-22D, miniDSP DIY LiPo Power Supply, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Copulare Zonal Rack

Nb

Quote from: Kingpin on September 03, 2017, 13:20:04 PM
Nou het ligt wel even wat anders dan alleen een 7812 ertussen te solderen.
Kijk de specs van de 7812 ermaar op na, en dan zijn er nog zoals ik ook doe die even van de specs afwijken maar wel grotendeels deze aanhouden.

Even terugkomend op de spanningsvraag, ik zou even de vraag bij de fabrikant voorleggen.
Zo doe ik dat ook altijd als ik voedingen maak die voor mij onbekend zijn waarop ze moeten draaien.

Bedankt voor het antwoord.
Er staat staat in de gebruiksaanwiizing dat je alleen de orginele mag gebruiken.

Kingpin

Quote from: Nb on September 03, 2017, 14:12:49 PM
Er staat staat in de gebruiksaanwiizing dat je alleen de orginele mag gebruiken.
:R ja staat ook bij m'n Renault Clio dat er geen andere velgen op mag dan de voorgeschreven 16" :)

Gewoon ff mailtje wagen naar de fabrikant, dan weet je het zeker.
Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Telefunken ECC83 "Smooth Large Plates", Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, DIY LiPo Power Supply voor Touch, Metrum NOS DAC Quad, DIY Power Supply voor Metrum DAC, miniDSP DDRC-22D, miniDSP DIY LiPo Power Supply, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Copulare Zonal Rack

SMF spam blocked by CleanTalk