News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Lineaire Power Supplies

Started by Kingpin, August 22, 2017, 19:43:19 PM

Previous topic - Next topic

Kingpin

Back to old school  8)
Of zoals de amerikanen zeggen, een dikke V8 ....

Goed voor 5A stabiel, met gemak, en limit zo rond de 9A schoon aan de haak. Kortstondig (transiënten) tot ongeveer 12 a 13A.
Gewicht is nu al veel, komt straks nog een dikke 10mm geborsteld aluminium plaat voor ....
Leuk om te doen. Tevens zit er een inschakelstroom beveiliger op en een puskknop configuratie met status led (moet er nog in).

Deze week even afregelen, maar ziet er nu al goed uit.
Even snel getest tot 3A, wordt totaal niet warm, wat een beest, een echt werkpaard, haha.

Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Telefunken ECC83 "Smooth Large Plates", Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, DIY LiPo Power Supply voor Touch, Metrum NOS DAC Quad, DIY Power Supply voor Metrum DAC, miniDSP DDRC-22D, miniDSP DIY LiPo Power Supply, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Copulare Zonal Rack

Nb

Huiskamer: Marantz PM6007, Q Acoustics 3050,
Philips CD 130, Pioneer DVLX50 sacd/dvd, Philips cd 608, Quantis digitale radio tuner. BLS B11 Bluetooth.
Sennheiser HD 700. Sennheiser IE 800.
-----
Slaapvertrek: Marantz PM 6004. Infinity Alpha 10, Philips cd 723, albrecht dab+ radio.

Onder013

Dat ziet er weer geweldig goed uit Eric :wow:
Chapeau

Welke toepassing gaat deze voeding krijgen?
Is de ripple op een met de TI chip - voeding vergelijkbaar niveau?
Qua kosten zal het wat afwijken naar boven  :)

Groetend,
Henk

Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Metrum - Moon - Cayin - Thorens - SME - Shure - TeddyPardo - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Kingpin

Bedankt !

Nee de ripple is niet te vergelijken met de ti chip, kan ook niet die houdt al op bij 1A.
Heb deze al eens eerder gebouwd en de meetwaardes zijn zeker zeer goed te noemen.
Komt ook mede door de vrij dure componenten die erin zitten, daar ben ik wel een tijdje mee bezig geweest om dit uit te zoeken.
Kosten zijn mede ook door de zeer fraaie kast en het feit dat er een heel goed inschakelcircuit inzit vrij duur ja. Neemt niet weg dat deze wel weer zo gebouwd is dat je daar wel heel erg lang plezier van gaat hebben, en kan desgewenst vrij makkelijk upgraden naar een andere voltage.

Hoop deze week de ripple/noise nog even te meten en kijken hoe deze onder 'stress' presteert.
Zoals het er nu uitziet op 3A continue geeft deze geen krimp, heel mooi stabiel en totaal niet warm.
Moet alleen nog de verzonken push-button met led verlichting aan de voorkant inbouwen en aansluiten.
Staat heel chick , zeer zacht wit randje om de zilveren button op een geborsteld aluminium plaat.
Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Telefunken ECC83 "Smooth Large Plates", Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, DIY LiPo Power Supply voor Touch, Metrum NOS DAC Quad, DIY Power Supply voor Metrum DAC, miniDSP DDRC-22D, miniDSP DIY LiPo Power Supply, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Copulare Zonal Rack

Maikel

Poeh zeg, ik wordt wel erg enthousiast van zulke meesterwerken zeg! Wat een plaatje. Ik ben ook wel benieuwd welke toepassing deze V8 machine gaat krijgen, maar één ding is zeker, de nieuwe eigenaar is een gelukkig man/vrouw.
Complimenten voor de noeste arbeid en het resultaat Kingpin

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001 - Benz micro ACE low - Salas Folded Phono Stage + Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi2, LiFePO4wered3, Soekris dam1021 DAC
- Versterker: Unison research Simply two
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set

Kingpin

Bedankt !
Deze voeding komt op een hele mooie Mytek Brooklyn DAC.

Maikel

Quote from: Kingpin on August 23, 2017, 09:28:47 AM
Bedankt !
Had nog nooit gehoord van Mytek maar dat ligt erg waarschijnlijk aan mij maar ik snap nu hoe je aan de muscle-car benadering voor de voeding komt

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001 - Benz micro ACE low - Salas Folded Phono Stage + Paradise Prereg
HT-set

Onder013

Quote from: Kingpin on August 23, 2017, 09:28:47 AM
Bedankt !

Mooie dac! Is die bestemd voor de eigen set als opvolger van de Metrum Quad, of is er een andere gelukkige eigenaar?

Groetend,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Metrum - Moon - Cayin - Thorens - SME - Shure - TeddyPardo - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Kingpin

De voeding bouw ik voor iemand.
Deze heeft al een ti voeding en wilde in dezelfde style behuizing een voeding voor de Mytek.
Heb zelf met Mytek overlegd waar deze aan moet voldoen.

Maikel

Quote from: Kingpin on August 23, 2017, 13:16:18 PM
De voeding bouw ik voor iemand.
Deze heeft al een ti voeding en wilde in dezelfde style behuizing een voeding voor de Mytek.
Heb zelf met Mytek overlegd waar deze aan moet voldoen.
Wat gaaf zeg. Wil je niet voor Mytek (-gebruikers) gaan bouwen? Dan zou je to h wel heel mooi binnenlopen

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set

Kingpin

Quote from: Maikel on August 23, 2017, 14:01:32 PM
Wat gaaf zeg. Wil je niet voor Mytek (-gebruikers) gaan bouwen? Dan zou je to h wel heel mooi binnenlopen

Ik bouw hoofdzakelijk voor forumleden en heb hier geen handel in (ben ik ook zeker niet van plan). Zelf verdien ik er nagenoeg niets aan, en als ik uren moet rekenen kan het al helemaal niet uit.
Ik loop er ook niet mee te koop, alleen als een member erom vraagt ben ik wel bereid om er 1 te maken, en uiteraard is het mooi meegenomen dat de voedingen heel goed presteren wat natuurlijk voor mij wel de drijvende kracht geeft.
Doe het ook meer om iets om handen te hebben vanwege privé redenen (sommigen weten wel waarom).
En uiteraard omdat ik het leuk vind om te doen.
Neemt niet weg dat dit soort voedingen niet goedkoop zijn want ik ga geen consessies doen op kwaliteit en componenten, hooguit wat cosmetische veranderingen.

Maikel

Quote from: Kingpin on August 23, 2017, 15:25:30 PM
Ik bouw hoofdzakelijk voor forumleden en heb hier geen handel in (ben ik ook zeker niet van plan). Zelf verdien ik er nagenoeg niets aan, en als ik uren moet rekenen kan het al helemaal niet uit.
Ik loop er ook niet mee te koop, alleen als een member erom vraagt ben ik wel bereid om er 1 te maken, en uiteraard is het mooi meegenomen dat de voedingen heel goed presteren wat natuurlijk voor mij wel de drijvende kracht geeft.
Doe het ook meer om iets om handen te hebben vanwege privé redenen (sommigen weten wel waarom).
En uiteraard omdat ik het leuk vind om te doen.
Neemt niet weg dat dit soort voedingen niet goedkoop zijn want ik ga geen consessies doen op kwaliteit en componenten, hooguit wat cosmetische veranderingen.
Dat vind ik wel een heel 'mooie' manier om je bijdrage aan een betere maatschappij te leveren, misschien voor jou onbewust, maar zo kijk ik er wel tegenaan, chapeau voor je attitude, daar kunnen een hoop mensen een voorbeeld aan nemen.

Ik ben trouwens erg benieuwd naar het eindresultaat, ga je dat nog posten ook ?
Succes met de frontplaat.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set

Nb

Huiskamer: Marantz PM6007, Q Acoustics 3050,
Philips CD 130, Pioneer DVLX50 sacd/dvd, Philips cd 608, Quantis digitale radio tuner. BLS B11 Bluetooth.
Sennheiser HD 700. Sennheiser IE 800.
-----
Slaapvertrek: Marantz PM 6004. Infinity Alpha 10, Philips cd 723, albrecht dab+ radio.

Kingpin

Quote from: Maikel on August 23, 2017, 17:17:33 PM
Ik ben trouwens erg benieuwd naar het eindresultaat, ga je dat nog posten ook ?
Als het beetje meezit post ik vanavond (laat, vanwege de warmte op zolder) de meetgegevens.

Maikel

Quote from: Kingpin on August 23, 2017, 18:16:09 PM
Als het beetje meezit post ik vanavond (laat, vanwege de warmte op zolder) de meetgegevens.
Cool!
Hoe meet je dat Kingpin, heb je daar een speciaal apparaat voor of kan dat ook met een multimeter?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set