News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Raspberry pi als volwaardig digitale bron

Started by Maikel, July 14, 2017, 19:41:46 PM

Previous topic - Next topic

chansig

Dank voor je aanpassing, doet meer recht aan de werkelijkheid.  :D

Maakt mij verder niet uit overigens, wilde het alleen even gezegd hebben. Anders valt het zo tegen. Over je tranen...het was ook geen poging om te doen voorkomen dat ik je zou kennen. Gewoon een grapje.

Jon Hopkins is in ieder geval mooi spul om naar te luisteren.

Gr. Hans

Maikel

Quote from: Nb on August 07, 2018, 19:39:05 PM
Mooi,  :pompom: je hebt er ook een hoop tijd en energie in gestoken.
Dank je Nb, is ook hobby natuurlijk. Veel van geleerd ook.
Quote from: chansig on August 07, 2018, 19:41:55 PM
Dank voor je aanpassing, doet meer recht aan de werkelijkheid.  :D

Maakt mij verder niet uit overigens, wilde het alleen even gezegd hebben. Anders valt het zo tegen. Over je tranen...het was ook geen poging om te doen voorkomen dat ik je zou kennen. Gewoon een grapje.

Jon Hopkins is in ieder geval mooi spul om naar te luisteren.

Gr. Hans
Prima hoor, no problem. Ik had ook door dat je een beetje aan t geinen was, je maakte echter ook de serieuze stelling over emotie, dus ik koos een serieuze benadering. Zal liggen aan het feit dat ik in een land woon waar een wat voorzichtige/zachte/niet kwetsende benadering altijd eerst wordt gekozen. Waarbij ik niet zeg dat jouw benadering kwetsend is, helemaal niet, maar wel directer.
Hopkins kan er inderdaad wat van, had nooit gehoord van m totdat Paco erover begon.

Fijne avond allen

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

chansig

Over die emotie was ik serieus (stond ook geen smiley achter) over je huilen was een grap (stond wel een smiley achter).

Bovenstaande is geen grap...deze zin dan weer wel, waarmee bovenstaande overigens geen grap wordt. Snap jij het nog ? :D

Gr. Hans

Technative

Quote from: Maikel on August 07, 2018, 19:48:50 PM
...
Hopkins kan er inderdaad wat van, had nooit gehoord van m totdat Paco erover begon.

Fijne avond allen

Mooi verhaal Maikel! Ik herken overigens wat je zegt over die tranen in de ogen hoor. Ik heb dat zelf namelijk ook. Iets kan zo aangrijpen dat het gewoon emotioneel wordt.

Ik snap precies wat je bedoelt!

En als je zo geniet van Hopkins, luister dan ook eens naar het album "Overgrown" van James Blake. Beetje in dezelfde categorie, maar dan heel anders. James heeft een fantastische stem en schrijft wonderlijke teksten, maar ook instrumentaal is hij erg sterk. Het betere synth-werk met een beetje dezelfde geluidjes en effecten als Hopkins doet. Een compleet andere artiest met een andere sfeer en stijl, maar als Hopkins je ligt is de kans groot dat James Blake ook je ding is.

Enjoy!
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

Maikel

Quote from: chansig on August 07, 2018, 19:52:26 PM
Over die emotie was ik serieus (stond ook geen smiley achter) over je huilen was een grap (stond wel een smiley achter).

Bovenstaande is geen grap...deze zin dan weer wel, waarmee bovenstaande overigens geen grap wordt. Snap jij het nog ? :D

Gr. Hans
Tuurlijk wel, niet zo ingewikkeld hoor.
Point taken (geen smiley maar ook niet serieus bedoeld, in de context vast duidelijk :) )

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Maikel

Quote from: Technative on August 07, 2018, 19:58:30 PM

Mooi verhaal Maikel! Ik herken overigens wat je zegt over die tranen in de ogen hoor. Ik heb dat zelf namelijk ook. Iets kan zo aangrijpen dat het gewoon emotioneel wordt.

Ik snap precies wat je bedoelt!

En als je zo geniet van Hopkins, luister dan ook eens naar het album "Overgrown" van James Blake. Beetje in dezelfde categorie, maar dan heel anders. James heeft een fantastische stem en schrijft wonderlijke teksten, maar ook instrumentaal is hij erg sterk. Het betere synth-werk met een beetje dezelfde geluidjes en effecten als Hopkins doet. Een compleet andere artiest met een andere sfeer en stijl, maar als Hopkins je ligt is de kans groot dat James Blake ook je ding is.

Enjoy!
Cool, ga ik morgen zeker even checken. Dank je voor de tip, had ook nog nooit van hem gehoord. De NOS instelling blijft zeker komende tijd zo staan, wordt er blij van.

Heb wat muziek van Mahler gedownload in dsd64, 128, 256 en ik dacht 512, waarbij die laatste gewoon 1,1GB is bam.
Komende dagen eens testen of ik dat nu ook kan spelen.

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Onder013

Quote from: Maikel on August 07, 2018, 18:51:51 PM
Moest vanavond laat werken, dus geen buizenversterker meer aan maar de kleine set, maar de NOS mode klinkt hier met Jon Hopkins al heel erg lekker. Apart dat zo'n filter-setting zo'n verschil maakt. Het verschil niet niet gigantisch groot maar het lijkt wel of de essentie ineens veel meer weergegeven wordt, eigenlijk heel wazig maar t klinkt ineens zoveel lekkerder.
Hiervoor klonk t allemaal mooi en correct, dat doet het nog steeds maar alle hele kleine gekkigheidjes die Hopkins uithaalt vallen nu ineens op en zorgen ervoor dat ik bijna zelf ga dansen haha. Ik wordt hier heel erg blij van
Wat gaaf!

Edit: zit hier gewoon met kippevel en tranen in de ogen, mooi man!
Ik denk dat de missie geslaagd is. Als je kijkt naar m'n openingspost (die hele lange haha) dan lees je daar dan ik destijds hoopte dat het een waardige tegenstander zou worden van m'n platenspeler, die de emotie altijd mooi weet over te brengen...

Prachtig Maikel.
Je beschrijft hier in essentie het verschil tussen een NonOverSampling dac en een OverSampling dac.

Heel veel plezier van je prachtige en succesvolle project.

Groetend,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

AudioEnZo

Da's wel een hele goeie, Henk. Wellicht voornamelijk de reden dat ik ook altijd weer terugkom op NOS!

Onder013

Quote from: AudioEnZo on August 08, 2018, 07:50:51 AM
Da's wel een hele goeie, Henk. Wellicht voornamelijk de reden dat ik ook altijd weer terugkom op NOS!

Dit was één van de ideeën die bij me op kwam tijdens de M&G bij Simon: wat zou een NOS dac doen in de set van Simon (als de buisjes weer op orde zijn  :thumbsup: )?

Groetend,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Maikel

Nooit geweten dat t verschil zo duidelijk zou zijn. En t past mij ook heel erg. Technisch zou NOS een regelrechte ramp moeten zijn en zou OS meer resolutie moeten geven. Ik heb juist het idee dat ik nu meer resolutie hoor. Blijft wazige materie maar als het goed klinkt ben ik blij.
Speel nu een album van Blaudzun en de sfeer van die muziek kwam nooit zo over, nu wel.

Ben benieuwd hoe t met de ontwikkelingen bij Simon is, zal eens in z’n topic vragen :)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Maikel

Album Heavy flowers van Blaudzun, 1e nummer Flame in my head hoor je iemand continue handklappen en t lijkt net of iemand 30m verderop in z’n handen staat te klappen. Bizarre constatering. Dusssss

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

SMF spam blocked by CleanTalk