News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

The best power supply in the world ?

Started by Kingpin, July 09, 2017, 14:53:55 PM

Previous topic - Next topic

Kingpin

"The best power supply in the world ?"

Tja das maar de vraag  ;D
Wat ik wel weet is dat deze heel wat gevestigde orde achter zich laat.
Daar waar mijn netvoedingen zich al hebben bewezen gaat dit nog een stapje verder.
Een batterij voeding zoals ik die al had maar dan compleet met een embedded computer gestuurd.
Hierbij was mijn doel om de voeding, wanneer in bedrijf, volledig "los" van het net te laten functioneren, en dat is gelukt.
Anders dan bij bv een LPS-1 die toch een soort ripple injecteerd bij het schakelen tussen de 2 supercapacitors is mijn voeding hier geheel vrij van.
Nadeel, ja ... na een poosje moet je 'm weer laden, of bij een onder voltage laad deze zichzelf weer op.

Nog een hoop te doen, maar in ieder geval lijkt de functionele test goed te gaan.
Er zitten een hoop checks op en grafisch moet er nog wat gewijzigd worden, maar het begin is er :)

Schermpje is door de telefoonopname niet erg goed te zien, maar zo ziet het er ongeveer uit.

Leuk "projectje" weer  ;)
Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Telefunken ECC83 "Smooth Large Plates", Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, DIY LiPo Power Supply voor Touch, Metrum NOS DAC Quad, DIY Power Supply voor Metrum DAC, miniDSP DDRC-22D, miniDSP DIY LiPo Power Supply, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Copulare Zonal Rack

Onder013

Petje, nee hoed af Eric. :s

Dat belooft wat :O :thumbsup:

Groetend,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Metrum - Moon - Cayin - Thorens - SME - Shure - TeddyPardo - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Maikel

Mooi zeg. Had je een redelijk zware load erachter geschakeld?
De indicator op t display heeft aan dat de batterij vol, bijna leeg en leeg is?
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001 - Benz micro ACE low - Salas Folded Phono Stage + Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi2, LiFePO4wered3, Soekris dam1021 DAC
- Versterker: Unison research Simply two
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set

Kingpin

Bedankt heren !
Wbt zware load, dat is een kleine voltage verdeler achter een 10k potmeter waarmee ik via het breadboard kan testen.
Het is niet zo 'makkelijk' als analoge electronica. Alle checks werken op maximaal 3,3V in- en output, dat betekend dus als ik een bereik wil nemen van een 2S lipo (7,4V normaal en 8,4V max) dan neem ik een schaalverdeling van 0 - 10V.
Dus 10V komt overeen met 3,3V.
Daarnaast worden alle voltages die gemeten worden omgezet naar 12 bits digitale string .... ja daar moest ik me wel ff in verdiepen :O
Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Telefunken ECC83 "Smooth Large Plates", Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, DIY LiPo Power Supply voor Touch, Metrum NOS DAC Quad, DIY Power Supply voor Metrum DAC, miniDSP DDRC-22D, miniDSP DIY LiPo Power Supply, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Copulare Zonal Rack

Maikel

Quote from: Kingpin on July 09, 2017, 18:29:29 PM
Bedankt heren !
Wbt zware load, dat is een kleine voltage verdeler achter een 10k potmeter waarmee ik via het breadboard kan testen.
Het is niet zo 'makkelijk' als analoge electronica. Alle checks werken op maximaal 3,3V in- en output, dat betekend dus als ik een bereik wil nemen van een 2S lipo (7,4V normaal en 8,4V max) dan neem ik een schaalverdeling van 0 - 10V.
Dus 10V komt overeen met 3,3V.
Daarnaast worden alle voltages die gemeten worden omgezet naar 12 bits digitale string .... ja daar moest ik me wel ff in verdiepen :O
Knap werk hoor, 12 bits is volgens mij best wel precies  :thumbsup:
Aah het duurde even maar die 3,3 V is dan een deel van de voltage verdeler die je dan 'logisch' omzet naar een digitale waarde ?
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001 - Benz micro ACE low - Salas Folded Phono Stage + Paradise Prereg
HT-set

Kingpin

Quote from: Maikel on July 10, 2017, 12:32:44 PM
Knap werk hoor, 12 bits is volgens mij best wel precies  :thumbsup:
Aah het duurde even maar die 3,3 V is dan een deel van de voltage verdeler die je dan 'logisch' omzet naar een digitale waarde ?
Ja super precies, maar heb het intern wel wat teruggeschroeft.
10V komt overeen met 3,3V aan de ingang, en 0V=0V, dus daar kun je een Voltage Divider voor maken.
Intern moet je dus een formule bedenken die de omzetting weer doet zodat 3,3V overeenkomt met 10V (en dat in digitaal).

Maikel

Nog ontwikkelingen Kingpin?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set

Kingpin

Quote from: Maikel on August 14, 2017, 07:47:41 AM
Nog ontwikkelingen Kingpin?

Nee niet echt. Functioneel werkt het, straks aanpassingen maken aan de juiste voltages.
Onderdelen zullen nog even moeten wachten, net vakantie gehad en mijn andere hobby ook mee bezig geweest (tja helaas kan het nu niet meer beide financieren, 1 gaat al moeilijk, en ontwikkelingskosten/testen kost een hoop geld, wat men wel eens vaker vergeet).
Zal eind van dit jaar denk ik wel werken.

Maikel

Quote from: Kingpin on August 14, 2017, 17:01:24 PM
Nee niet echt. Functioneel werkt het, straks aanpassingen maken aan de juiste voltages.
Onderdelen zullen nog even moeten wachten, net vakantie gehad en mijn andere hobby ook mee bezig geweest (tja helaas kan het nu niet meer beide financieren, 1 gaat al moeilijk, en ontwikkelingskosten/testen kost een hoop geld, wat men wel eens vaker vergeet).
Zal eind van dit jaar denk ik wel werken.
Begrijp ik helemaal. Ben er ook achter gekomen dat een goede voorbereiding erg veel tijd kost en goede kwaliteitsonderdelen zijn zijn best duur. Ik moet zo ook nog eea aan meetapparatuur kopen.
Alles bij elkaar is DIY helemaal niet goedkoop maar wel heel erg leuk

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set

Maikel

Nog wat verder gekomen met deze toekomstig legendarische voeding Kingpin?

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set

Kingpin

Quote from: Maikel on December 02, 2017, 11:21:23 AM
Nog wat verder gekomen met deze toekomstig legendarische voeding Kingpin?

Hoi Maikel,

Als het goed is ga ik deze maand alle onderdelen bestellen. Het heeft programmeer technisch nogal wat voeten in aarde, ook gezien de veiligheid in diverse 'worst case' scenarios.

Maikel

Quote from: Kingpin on December 02, 2017, 12:06:43 PM
Hoi Maikel,

Als het goed is ga ik deze maand alle onderdelen bestellen. Het heeft programmeer technisch nogal wat voeten in aarde, ook gezien de veiligheid in diverse 'worst case' scenarios.
Kan me voorstellen dat als je dat niet zo even doet. Goed bezig hoor. T aanbod staat nog steeds als ik een dubbelcheck op je code kan doen. Ben benieuwd hoe het gaat worden en werken. Succes nog even.
Waar ga je bestellen?

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set

Kingpin

Quote from: Maikel on December 02, 2017, 12:14:20 PM
Kan me voorstellen dat als je dat niet zo even doet. Goed bezig hoor. T aanbod staat nog steeds als ik een dubbelcheck op je code kan doen. Ben benieuwd hoe het gaat worden en werken. Succes nog even.
Waar ga je bestellen?
Programmeren is niet het probleem, zoals altijd bestel ik de elektronica onderdelen bij vertrouwde toeleveranciers.
Zit alleen nog in dubio of ik het front zilver of zwart bestel.
De bezel van het display is zwart, het ontwerp is nu in zilver, maar kan ik vrij makkelijk aanpassen.
Das nog een puntje.

Kingpin

Zo ... een aantal onderdelen zijn binnen waaronder het nieuwe touchscreen scherm (computer) ... en die is .. WOW.
Het capacitief touchscreen loopt naadloos over in de bezel die ongekend "dun" is.

Nu nog aan het peinzen of ik een zilver of zwart aluminium front neem, suggesties ?

Nb

Zou het visueel uitproberen met aluminiumfoli b.v. Dan weet je hoe het met alu smoelt.
Huiskamer: Marantz PM6007, Q Acoustics 3050,
Philips CD 130, Pioneer DVLX50 sacd/dvd, Philips cd 608, Quantis digitale radio tuner. BLS B11 Bluetooth.
Sennheiser HD 700. Sennheiser IE 800.
-----
Slaapvertrek: Marantz PM 6004. Infinity Alpha 10, Philips cd 723, albrecht dab+ radio.