News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Interlinks inspelen of wennen.......

Started by Nb, July 05, 2017, 17:39:32 PM

Previous topic - Next topic

Nb

Vandaag TCI Viper interlinks via MP voor 23,_ binnengekregen.
Ik heb 4 verschillende cd spelers en 3 verschillende SACD spelers, de ik tegen elkaar afdraai.
Er was een irritatie grens overschreden qua lengte v/d interlinks 50 cm is net te kort.  :| Soms zitten de outputs  links soms rechts. Dus MP geraadpleegd en dus deze ic's gekocht, omdat het betaalbaar was en beter dan bij de bcc, zeg maar. Ik moest er even aan wennen, na een half uurtje was ik gewend aan deze kabels. Op Whats hifi zegt men dat ze traag zijn, ik vind ze uitstekend. Value for money.

chansig

Trage kabels..... :baa: :baa: :baa: :baa:

:)

Gr. Hans

Nb

Quote from: chansig on July 05, 2017, 17:58:31 PM
Trage kabels..... :baa: :baa: :baa: :baa:

:)

Gr. Hans

Dat had ik ook, vandaar dat ik ze gewoon heb gekocht.

https://www.whathifi.com/tci/viper-ii/review

Maikel

Ze hebben t over timing. Heeft dat met traag te maken dan?
Timing is tijd- of fase-georiënteerd, maar ze zeggen niet dat die timing te langzaam is, alleen dat ie niet timing-correct is
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

Nb

Oh, dat heb ik dan verkeerd begrepen. Niet timing correct  is nog vager. Anyway, ik ben er blij mee en het klinkt prima.
Het klinkt iets anders als de vorige, iets minder laag meen ik, maar ben er inmiddels aan gewend.
.

chansig

Quote from: Maikel on July 06, 2017, 07:46:47 AM
Ze hebben t over timing. Heeft dat met traag te maken dan?
Timing is tijd- of fase-georiënteerd, maar ze zeggen niet dat die timing te langzaam is, alleen dat ie niet timing-correct is

Maakt ook niet uit....ook een hoop:  :baa: :baa: :baa:

Gr. Hans

Nb

Ze klemmen heel goed, en ik vind het fijn klinken. Ik heb nu schuifruimte met apparatuur, waar het me in eerste instantie om te doen was.

Maikel

Quote from: Nb on July 06, 2017, 14:22:49 PM
Ze klemmen heel goed, en ik vind het fijn klinken. Ik heb nu schuifruimte met apparatuur, waar het me in eerste instantie om te doen was.
Belangrijkste natuurlijk dat je er tevreden mee bent, ook qua praktisch gebruik. Prima!
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

Richi

Mijn ervaring is dat de verschillen qua klank tussen interlinks behoorlijk kunnen zijn, maar dat het vooral op een 'juiste match' aankomt. Inspelen van interlinks berust m.i. inderdaad meer op gewenning dan dat er daadwerkelijk iets aan de klank van de interlink verandert. Bij apparatuur heb ik wel gemerkt dat ze na 50-100 uur meer 'definitief' klinken, of dat altijd beter is, laat ik even in het midden.
Stereo: Mac Mini • Cambridge Audio CXC • Naim Uniti Atom • Naim NAP200 • Dynaudio Contour S 3.4 LE • AKG K702 • Roon • Tidal • Naim NAC A5 • ArtSpeak netkabels • Zolder: Yamaha WXA-50 • Kenwood L-1000 • B&W 685s2 • Surround: in de auto

Nb

Vandaag kwam ik tijdens het zoeken naar iets anders, een setje interlinks tegen,
waarvan ik niet meer wist waarom ik ze niet meer gebruikte.
Bleek er eentje dus niet te werken!
Open gemaakt en soldering zat los. Het bleek een heel iel draadje te zijn. De rest van het kopergebeuren was ook minimaal, een paar flutdraadjes met een dik rubber omhulsel, zodat het heel wat leek,
met het merkje EDC music program erop, aan heel mooie Monitor PC stekers.
Ik had nog een stuk Profigold coax snoer over met lekker dik ofc en heb daar 2x 60cm van aan de pluggen gesoldeerd.
Dat is een heel verbetering in geluidskwaliteit, echt een wereld van verschil. Het klinkt fantastisch. Deze blijven op de Sacd speler. De Monitor pc snoeren die er aan zaten schuiven op naar de tuner.

gerben

Quote from: Nb on November 18, 2017, 18:23:12 PM
Vandaag kwam ik tijdens het zoeken naar iets anders, een setje interlinks tegen,
waarvan ik niet meer wist waarom ik ze niet meer gebruikte.
Bleek er eentje dus niet te werken!
Open gemaakt en soldering zat los. Het bleek een heel iel draadje te zijn. De rest van het kopergebeuren was ook minimaal, een paar flutdraadjes met een dik rubber omhulsel, zodat het heel wat leek,
met het merkje EDC music program erop, aan heel mooie Monitor PC stekers.
Ik had nog een stuk Profigold coax snoer over met lekker dik ofc en heb daar 2x 60cm van aan de pluggen gesoldeerd.
Dat is een heel verbetering in geluidskwaliteit, echt een wereld van verschil. Het klinkt fantastisch. Deze blijven op de Sacd speler. De Monitor pc snoeren die er aan zaten schuiven op naar de tuner.

Dat zijn de leuke upgrades.
Een stukje huisvlijt met onverwacht positief resultaat..

Gerben

Nb

Jazeker. Ben er erg blij mee. :)
Ik heb ooit ook eens Ixos interlinks gehad. Daarmee had ik ook een minder geluid, na doorknippen bleek daar ook weinig in te zitten, maar wel heel veel omhulsel.

stereotypisch

mijn ervaring is dat echt net na t solderen en dus eigenlijk opnieuw termineren van een kabel er kortstondig even een behoorlijk ‘ander’ geluid is, mijn ervaring is ook dat dat best snel kan weggaan ook weer.

Misschien leuk om morgen toch weer eens te switchen tussen beide interlinks om te ‘onderzoeken’ of de nu gemeende toename in geluidsverbetering dan nog steeds zo aanwezig is.

De eerste indruk is soms erg blijvend, en soms onterecht.

Net gesoldeerde verbindingen hebben even (heel even) nodig om te zetten, ik heb dit wel kunnen waarnemen in het laten spelen van een net gesoldeerde en dus nog warme verbinding.
en heb dus ook de ervaring dat die eerste indruk dus hardnekkig is, suggestie gaat dan meespelen.

je hoorde het in het begin dat verschil met die vorige dus denk je dat dat er nog steeds is, zeg niet dat het zo is bij jou, zeg alleen dat het kan.

Misschien leuk om te onderzoeken of het nog hetzelfde effect geeft nu het even gespeeld heeft als je weer terug wisselt.
fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<

Nb

Nou...het klinkt nog steeds prima. De mantel en kern bevatten ook heel veel meer koper. Ik denk wel het 10 voudige.

stereotypisch

fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<