News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Verherremastering van cd's/ loudness war

Started by Nb, July 01, 2017, 19:37:40 PM

Previous topic - Next topic

Nb

Ik ben er toch vaak ingetrapt. Zo'n geremasterde cd. Op sommige is er sprake van enige verbetering/ verandering.
Op velen ook helemaal niet. Soms hoor ik dingen die ik daarvoor niet hoorde, wat dan ook niet perse beter hoeft te zijn. Het is op zijn minst arbitrair.
Tijdens het snuffelen op het www, kwam ik dit tegen:

http://arpjournal.com/the-definitive-edition-digitally-remastered/

Best heel boeiend. Jammer dat ik kleurenblind ben, voor het interpreteren v/d graphics, maar krijg toch wel een aardig beeld, de tekst zegt ook wel veel.
Het leek me boeiend genoeg om hier te delen.

Cornelis1921

Quote from: Nb on July 01, 2017, 19:37:40 PM
Ik ben er toch vaak ingetrapt. Zo'n geremasterde cd. Op sommige is er sprake van enige verbetering/ verandering.
Op velen ook helemaal niet. Soms hoor ik dingen die ik daarvoor niet hoorde, wat dan ook niet perse beter hoeft te zijn. Het is op zijn minst arbitrair.
Tijdens het snuffelen op het www, kwam ik dit tegen:

http://arpjournal.com/the-definitive-edition-digitally-remastered/

Best heel boeiend. Jammer dat ik kleurenblind ben, voor het interpreteren v/d graphics, maar krijg toch wel een aardig beeld, de tekst zegt ook wel veel.
Het leek me boeiend genoeg om hier te delen.
:goodposting:
CD6006 * SA8003 * PM8005 * TU1500AE * Harbeth HL-P3ES-2 (2X) * Epos stands * DT880 Premium 250Ω ♪) HD600 * Headbox S * ...and lots of software (CD's of course) :music2:

Jan

Heb het liefst de originele opname dan de geremasterde.
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Wellfleet MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
JKE hifi bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics

Nb

Tja, Alles is ook weer relatief. Bij sommige muziek ben ik al blij dat ik het voor een acceptabele prijs kan aanschaffen
Nu heb ik Stephen Stills, 3 cd's ( Stills, Illegal Stills, Thouroughfare Gap cd's op een dubbel cd, geremastered opstaan. Is best goed te doen. De ene is de andere niet, zeg maar.
De ergste remasters zijn volgens mij uit de tijd dat het  2.1 geluid van 2 ienemini speakertjes en een bonkbox ingeburgerd raakte.

Jan

Pro-Ject Perspective + Sumiko Wellfleet MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Meze Audio 99 Classics

Nb

Wat ik ook zo ergelijk vind, is dat er tegenwoordig overal boxsets van uitkomen, die dan ook geremasterd zijn.
De cd's heb ik dan meestal wel, maar ik moet mijn hebberigheid vaak flink onderdrukken om niet de uitgebreide versie aan te schaffen.
Bij Zappa en Grateful Dead maak ik erg vaak een uitzondering.....

Frits Denon

Ik ben blij dat ik mijn LP's nog heb en laatst een doos erbij gekregen uit diezelfde tijd. Origineel dus.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac Vela BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Jan

Ik koop meestal LP's en probeer geremastered albums zoveel te vermijden. Via onderstaande link haal ik meestal mijn informatie over de albums.
https://www.analogplanet.com/category/album-review
Via Spotify ga ik dan voor mij onbekende albums luisteren naar de muziek. Bevalt de muziek komt het op mijn verlanglijstje.
Meze Audio 99 Classics

SMF spam blocked by CleanTalk