Haha! ja dat is de beste graadmeter!
Als je emotie voelt of zelfs kippenvel krijgt dan gebeurt er iets goeds, daar hoeft het echt geen 'audiofiel' getingel tangel voor te zijn..
Mijn meest geliefde cd's zijn vaak helemaal niet 'audiofiel' (tussen haakjes omdat ik het een beetje een raar woord vind waar ik maar weinig mee heb.
We luisteren (ik in ieder geval dan toch) naar muziek omdat we van muziek houden, en niet om hoe het klinkt, dan ben je meer een soundeffect luisteraar.
En drones of soundscapes of sferische 'muziek' of minimalisme kan ook heel interessant zijn om naar te luisteren, muziek is ook niet strikt een ritme, baslijn, melodie, muziek kan veel meer zijn dan dat, maar het 'moet' wat oproepen, emotie of herinneringen, verlangen, blijdschap of gewoon echt genieten, maw, jezelf gewoon mee laten gaan op de golven van de muziek, als passagier in een bootje, soms rustig kabbelend soms sterk stromend, lekker hoor..
En om eerlijk te zijn haalt alles wat elektronisch blinkt, bliebt, getouchscreend, NAS backup etcetcetc mij uit de muziek, ik ben gewoon een ouwe mannelijk geslachtsdeel in mijn muziek beleving, ik wil iets fysieks!
Dus Cd is prima, plaatje ook leuk!
Maar ECM is qua opname meestal heel redelijk.
Zijn er ook veel uitgaves op LP gekomen van ECM?
Eventueel ook nog recent werk?
Die Holon zou ik nog wel op plaat willen hebben!