News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Set van Nb

Started by Nb, May 24, 2017, 17:21:22 PM

Previous topic - Next topic

Nb

Vanochtend een Philips cd 753 in de kringloop voor 6,- gekocht. Hier zit de TDA 1549 in, die ook in deMarantz 5000 zit.
Ik had al een cd 723, die ziet er bijna  hetzelfde uit, maar klinkt minder, met TDA 1545, ik kon hem niet lagen liggen.
Van binnen & buiten even schoon gemaakt en werkt prima.
Geen ab, maar voor cd vind ik dat niet zo belangrijk. Luister (bijna) altijd de hele cd af.
*edit. Prettige loopwerkjes en laatjes in die oudere spelers.

Cornelis1921

Nu Nb, jij laat er geen gras over groeien. Van harte gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst.
CD6006 * SA8003 * PM8005 * TU1500AE * Harbeth HL-P3ES-2 (2X) * Epos stands * DT880 Premium 250Ω ♪) HD600 * Headbox S * ...and lots of software (CD's of course) :music2:

Nb

Bedankt Cor. Gaat vast lukken.
Ik vind het een rustgevende gedachte, dat als er iets stuk gaat qua muziekgebeuren, ik een andere vergelijkbaar exemplaar kan pakken. Je zal dan maar net geen geld hebben voor een andere. Bovendien heb ik ruimte zat. Als ik weer een mooie speler tegen kom gaat ie ook mee. Beter mee verlegen dan om verlegen.

Maikel

Leuk zeg! Ik begin toch wel erg benieuwd te raken naar je inmiddels stapel cd-spelers. Heb je een foto van al je pracht? Mag natuurlijk van de gehele set :)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

Maikel

Quote from: Nb on August 17, 2017, 15:05:02 PM
Bij deze probeer ik het, maar ga geen dozen uitgraven. Brakke foto's, komt door tablet.
Leuk man, dank je Nb. Heb altijd een voorliefde voor Pioneer gehad. Heeft een bepaalde techno-look.
Philips is erg goed maar vind ik er wat minder uitzien. Maakt voor t geluid natuurlijk geen barst uit haha.
Wel eens gedacht om alles in zo'n 90's stereomeubel te zetten? Dan staat t wat netter (maar is natuurlijk wel ietsje lastiger met wisselen van je cd-spelers)

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Nb

Quote from: Maikel on August 18, 2017, 08:46:20 AM
Wel eens gedacht om alles in zo'n 90's stereomeubel te zetten? Dan staat t wat netter (maar is natuurlijk wel ietsje lastiger met wisselen van je cd-spelers)

[/ quote]
Ja, de gedachte heb ik wel eens gehad, maar daar schuif ik te vaak voor. De hoogte is zo ook het handigst.
Het staat best ordelijk vind ik.

Maikel

Inderdaad toch best netjes. Overzichtsfoto geeft een betere indruk. Blijf t grappig vinden dat je 3 cd-spelers hebt.
Maarre geen tuner/radio of doe je dat via internet radio?

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Nb

2 tuners. Pioneer en een Denon. Ruil ik ook vaak om. En via logitech bluetoothkastje en tablet online radio.
Verder nog 2 BR spelers Philips en Sony en 2 dvd/sacd spelers Pioneer en Sony.
En in mijn slaapkamer nog een setje met een oude Akai versterker, Pioneer cd speler en dab+ dingetje, met Infinity monitor luidsprekers.

Nb

Nu de Philips 931 cd speler er weer aan gehangen en de Denon tuner voor de Pioneer tuner omgeruild.
Omdat het kan. :-)
klinkt net wat anders. De 931 met de dacmagic heeft net wat meer umph, dan de 753.
Heb ik mijn Rotel voor & eind weggedaan omdat ik minder kastjes en snoeren wilde. :O

Maikel

Die Philips is duidelijk één van de topmodellen van de serie destijds volgens mij. Prima zo!

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Nb

Ik kon het weer niet laten :D Een als defect aangegeven Denon DCD 595, mijn hol in gesleept. Voor 5,-
Binnen en buiten kant schoongemaakt. Stangetje met silliconen olie licht ingevet, lensje schoon gemaakt en hij staat nu te spelen als een nieuwe. De 931, die er aan hing, klink wat voller. Het hoog midden v/d Denon is wat meer uitgesproken en het diepe laag is wat minder strak. Maar klinkt toch wel ok. Leuk om het zo te kunnen vergelijken.
-----
Achtereen volgens: Sailing to Philadelphia, van Mark Knopfler, en Tomorrow the green grass, v/d Jayhawks op deze speler gedraaid. (Cd1) Hij doet het prima. Geen hangers of overslaan. Ik vind het hoog- midden toch iets te uitbundig. De Philips 931 komt weer terug. Die heeft meer body in het geluid. Deze Denon gaat de Pioneer in mijn slaapkamer vervangen, die is weer wat vlak in het hoog- midden.

Nb

Oh, ja mijn Konig dacje, wat sinds de intrede v/d Dacmagic 100, overbodig lag te wezen in een kast. Voor 10,- verpatst bij het lokale pandjeshuis, waar ik regelmatig op cd's loer.
Ik wilde eigenlijk 15, maar zo gaat dat. Bovendien had ik geen zin in Marktplaats gezeur.
Ik had er een paar jaar geleden ong.30 euro's voor betaald, weg is weg.

Maikel

Beiden goeie deals hoor. Haha de één verzameld postzegels, de ander cd-spelers. Goed dat je zo handig bent hoor! Met mechanische dingen ben ik dat over het algemeen niet maar ik ben aldoende lerend

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Nb

Quote from: Maikel on August 30, 2017, 15:12:30 PM
Beiden goeie deals hoor. Haha de één verzameld postzegels, de ander cd-spelers. Goed dat je zo handig bent hoor! Met mechanische dingen ben ik dat over het algemeen niet maar ik ben aldoende lerend

Zo vreselijk handig ben ik niet hoor. Maar door chronisch krap bij kas te zitten, leer ik al doende.  ;)
Ik sluit niet uit dat ik er weer eentje mee sleep, als het een leuke is.
Dan op een gegeven moment de leukste uitzoeken en de afvallers op MP zetten.

Maikel

Quote from: Nb on August 30, 2017, 15:36:17 PM
Zo vreselijk handig ben ik niet hoor. Maar door chronisch krap bij kas te zitten, leer ik al doende.  ;)
Ik sluit niet uit dat ik er weer eentje mee sleep, als het een leuke is.
Dan op een gegeven moment de leukste uitzoeken en de afvallers op MP zetten.
Toch goed bezig hoor

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

SMF spam blocked by CleanTalk