News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Set van Nb

Started by Nb, May 24, 2017, 17:21:22 PM

Previous topic - Next topic

Nb

Wat is je favoriete station?
Ik kan nu schakelen en radio2  heeft hier digitaal een irritant opgeblazen laag en via de kabel klinkt het midden weer neuzig. (ik vind Stenders wel ok, daarvoor en na hoef ik het niet te horen)
Frustrerend, want de meeste van mijn cd's klinken, zo als ze mijns inziens zouden moeten klinken.
Zou ook wel goed klinkende radio willen. In mijn slaapkamer heb ik een dab+ ,maar dat staat altijd zacht.
Heb ik ooit beneden geprobeerd maar verschil met kabel is nihil.

Maikel

Quote from: Nb on June 25, 2017, 16:48:56 PM
Wat is je favoriete station?
Ik kan nu schakelen en radio2  heeft hier digitaal een irritant opgeblazen laag en via de kabel klinkt het midden weer neuzig. (ik vind Stenders wel ok, daarvoor en na hoef ik het niet te horen)
Frustrerend, want de meeste van mijn cd's klinken, zo als ze mijns inziens zouden moeten klinken.
Zou ook wel goed klinkende radio willen. In mijn slaapkamer heb ik een dab+ ,maar dat staat altijd zacht.
Heb ik ooit beneden geprobeerd maar verschil met kabel is nihil.
Ik luister altijd naar wwoz.org maar dat is jazz en daar moet je wel van houden. Prima kwaliteit (kies de hoogste kwaliteit via de optie overige opties: https://wwoz-sc.streamguys1.com/wwoz-hi.mp3.m3u)
Op dit moment Jazz in the french quarter
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

Nb

Net 2 cd's geleden weer eens van cd speler gewisseld. De Marantz 5000 die er aan hing, klinkt breed, qua stereo beeld, zit nu weer in de doos. De Philips 931, met nieuw tandwieltje staat nu te spelen. Kan nu prima de verschillen horen.
De 931 klinkt strakker in het laag, meer punch en de Marantz klinkt breder. Wissel het af & toe af. Over een tijdje mag de Pioneer weer.

Martin!!!

Radio Paradise is een heerlijke zender..... geen commercials, nieuws en ander ge oh er tussendoor  :thumbsup:
mainly British stuff

Nb

Ja, lekker he. Goede muziek prettige geluidskwaliteit. :wow:

Nb

Vandaag een Cambridge Dacmagic 100 aangeschaft. Loop van volgende week wordt het bezorgd. (Ga ik gemakshalve vanuit) Ik heb een aantal jaren eentje van Konig in gebruik. Dit werkt prima, maar kan qua geluidskwaliteit wel wat beter.
De 100, valt net binnen mijn (te) krappe budget.

Cornelis1921

Quote from: Nb on August 12, 2017, 20:03:15 PM
Vandaag een Cambridge Dacmagic 100 aangeschaft. Loop van volgende week wordt het bezorgd. (Ga ik gemakshalve vanuit) Ik heb een aantal jaren eentje van Konig in gebruik. Dit werkt prima, maar kan qua geluidskwaliteit wel wat beter.
De 100, valt net binnen mijn (te) krappe budget.
Mooie DAC, Nb; heel veel luisterplezier toegewenst (en ook een ruimer budget ;)).
CD6006 * SA8003 * PM8005 * TU1500AE * Harbeth HL-P3ES-2 (2X) * Epos stands * DT880 Premium 250Ω ♪) HD600 * Headbox S * ...and lots of software (CD's of course) :music2:

Nb

Quote from: Cornelis1921 on August 14, 2017, 02:56:26 AM
Mooie DAC, Nb; heel veel luisterplezier toegewenst (en ook een ruimer budget ;)).
Bedankt. Het eerste gaat lukken, het 2e zit er niet in. Maar krijg terug van gas & licht, daar gaat de dac van betaald worden.

Maikel

Mooie DAC Nb!
Cambridge staat er om bekend dat hun producten een erg goede prijs/kwaliteit verhouding hebben. Prima keus

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Nb

Quote from: Maikel on August 14, 2017, 14:24:57 PM
Mooie DAC Nb!
Cambridge staat er om bekend dat hun producten een erg goede prijs/kwaliteit verhouding hebben. Prima keus

Er zitten ook 2x coax, 1 usb en een optische ingang op. Dat is meer dan op anderen in deze prijsklasse.
Kan ik voorlopig vooruit. Oh ja en er zit geen volumeregeling op. Dat is voor mij ook een pre.

Maikel

Quote from: Nb on August 14, 2017, 16:24:46 PM
Er zitten ook 2x coax, 1 usb en een optische ingang op. Dat is meer dan op anderen in deze prijsklasse.
Kan ik voorlopig vooruit.
Precies, das best belangrijk voor een DAC. Goeie investering
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Nb

Uurtje geleden de Cambridge dacmagic100 ontvangen en aangesloten.
Ik heb hem op de Philips cd 931 aangesloten en kan nu prima het verschil horen, even van bron wisselen. Het klinkt heel anders en duidelijk veel beter. Bij het vorige dacje hoorde ik ook verschil, maar dan slechter dan de dac in de speler.
Ik heb pas het tandwiel en de snaar van deze speler vervangen en kan er dus weer tijden mee toe, ook als loopwerk.
Fijne dac, lots of value for money.

Maikel

Super! Geniet ervan!

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Nb

Quote from: Maikel on August 15, 2017, 15:43:14 PM
Super! Geniet ervan!

Daar ben ik druk mee bezig :p
Ozric tentacles op staan, The Yumyum tree. Daar kan ik de verschillen goed mee horen.
Meer achtergrondgeluidjes die ik voorheen miste en toch meer rust.

Maikel

Quote from: Nb on August 15, 2017, 16:00:53 PM
Daar ben ik druk mee bezig :p
Ozric tentacles op staan, The Yumyum tree. Daar kan ik de verschillen goed mee horen.
Meer achtergrondgeluidjes die ik voorheen miste en toch meer rust.
Dat is een goeie tip! Even Ozric tentacles ge-YouTube-ed en dit vind ik best leuke muziek. Dank je :)
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

SMF spam blocked by CleanTalk