News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Set van Nb

Started by Nb, May 24, 2017, 17:21:22 PM

Previous topic - Next topic

Nb

Sinds okt. 2016 een Marantz PM 6004. en wat Pioneer spul. Luidsprekers van QAcoustics 3050.
Hiervoor Rotel voor en eind versterker en Tannoy Mercury.
Cd spelers van divers pluimage, speel ze tegen elkaar af. Soms pak ik een andere, omdat het kan.
Tevreden met wat ik heb en hoe het klinkt.

Maikel

Quote from: Nb on May 24, 2017, 17:21:22 PM
Wat Marantz en wat Pioneer spul. Luidsprekers van QAcoustics 3050, sinds februari dit jaar.
------
Cd spelers van divers pluimage, speel ze tegen elkaar af. Soms pak ik een andere, omdat het kan.
------
Lang geleden aangeschafte interlinks (PCMonitor), waar ik aan gewend ben en niet van plan ben om daar nog verder geld en energie in te steken. Verzilverd luidsprekersnoer van Cobra, ook al decennia geleden aangeschaft.
Ik ga binnenkort eens nieuwe kopen van ofc, om de luidsprekeropstelling te veranderen. (Langere dus)
Dan kan ik gelijk eventuele verschillen checken, waarvan ik niet denk dat ik ze ga horen.
Verder heb ik een fijne cd collectie van hoofdzakelijk 60/70's. En dito dvd's.
Tevreden met wat ik heb en hoe het klinkt.
Leuk, welkom om het forum  :pompom:
Heb je een foto van je apparatuur. We zijn natuurlijk gek op foto's :D
Je kan op t mona Lisa icoontje boven de smileys klikken en een url van de foto toevoegen, via tinypic bijv (ze hebben ook een app, in ieder geval voor iPhone)
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

Nb

Bedankt voor het welkom.
Moet eerst even kijken hoe dingen hier gaan.  Ik herken wel usual suspects van buurtfora.
Ik ben kleurenblind en vind die codes bijna niet te doen, als je reageert. :badday:

Technative

Quote from: Nb on May 24, 2017, 18:52:42 PM
Bedankt voor het welkom.
Moet eerst even kijken hoe dingen hier gaan.  Ik herken wel usual suspects van buurtfora.
Ik ben kleurenblind en vind die codes bijna niet te doen, als je reageert. :badday:

Hi NB,

ok hier van harte welkom op het forum!

De codes worden niet meer gevraagd nadat je 5 keer hebt gepost, dus je bent er bijna...  ;)

Helaas is dit een noodzakelijk kwaad om spammers buiten de deur te houden. Even doorklikken en je hebt er geen last meer van.  :pompom:
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

stereotypisch

Hi NB,
mooie speakertjes die QA, heb ze in een 5.1 in het HT, gewoon een heel goed ontworpen speaker die een rond en vriendelijk geluid produceert en toch detailrijk en een prima staging heeft, beats de melkpakjes van Bose any day!
fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<

Nb

Ja. Ik had eerst Tannoy's waar ik ook wel blij mee was. Maar daar zat wat te weinig mid -laag en laag in.
Ik heb ze in de winkel kunnen vergelijken met Monitor audio bronze en Dali 5 en 7. De QA's klonken het prettigst,
voor alle muziek soorten eigenlijk.  Buiten mijn budget heb ik niet vergeleken. Ga me niet in schulden steken en het moet leuk blijven,.

Cornelis1921

Quote from: Nb on May 27, 2017, 12:37:20 PM
Ja. Ik had eerst Tannoy's waar ik ook wel blij mee was. Maar daar zat wat te weinig mid -laag en laag in.
Ik heb ze in de winkel kunnen vergelijken met Monitor audio bronze en Dali 5 en 7. De QA's klonken het prettigst,
voor alle muziek soorten eigenlijk.  Buiten mijn budget heb ik niet vergeleken. Ga me niet in schulden steken en het moet leuk blijven,.
Dank je voor de tip, NB; mijn maatje John kijkt naar betaalbare vloerstaanders uit en ik zal hem op QAcoustics wijzen.
CD6006 * SA8003 * PM8005 * TU1500AE * Harbeth HL-P3ES-2 (2X) * Epos stands * DT880 Premium 250Ω ♪) HD600 * Headbox S * ...and lots of software (CD's of course) :music2:

Nb

Quote from: Cornelis1921 on June 18, 2017, 16:49:12 PM
Dank je voor de tip, NB; mijn maatje John kijkt naar betaalbare vloerstaanders uit en ik zal hem op QAcoustics wijzen.

Zou dat zeker doen Cor. Een paar cd's meenemen, waarvan je een beeld hebt hoe het zou moeten klinken. De QA' s vind ik ook met klassiek goed overweg kunnen. Ze hebben wel de ruimte nodig. En dat kan, want ze hebben een breed stereo beeld. Je moet ze wel zittend beluisteren in de winkel. Het hoog zit de tussen de laag/mid.

Cornelis1921

Quote from: Nb on June 20, 2017, 11:35:17 AM
Zou dat zeker doen Cor. Een paar cd's meenemen, waarvan je een beeld hebt hoe het zou moeten klinken. De QA' s vind ik ook met klassiek goed overweg kunnen. Ze hebben wel de ruimte nodig. En dat kan, want ze hebben een breed stereo beeld. Je moet ze wel zittend beluisteren in de winkel. Het hoog zit de tussen de laag/mid.
Ik zal dit door John laten lezen. Dank, Nb.
CD6006 * SA8003 * PM8005 * TU1500AE * Harbeth HL-P3ES-2 (2X) * Epos stands * DT880 Premium 250Ω ♪) HD600 * Headbox S * ...and lots of software (CD's of course) :music2:

Nb

Ik heb zo'n Logitech bluetooth receivertje aangeschaft om wat internet radio, Spotify etc. te kunnen beluisteren via tablet, over mijn versterker. Dat was nog een heel gedoe!
In eerste instantie een Philips bluetooth dingetje op MP gekocht. Dat is kwijt geraakt bij de post. Op de t&t stond dat het bezorgd was. En dan schijnt het ook zo te zijn! Dan ben je uitgepraat bij de post. Had je het maar aangetekend moeten doen.
Zwaar de pest in heb ik toen een Logitech bluetooth aparaatje,  ook via MP aangeschaft.
Nu sinds een aantal dagen in mijn bezit. Zijn er nog tips voor goede kwaliteit internet radio?
Tot dusver vind ik het wat tegenvallen.

Nb

Ik heb weer een truuk bedacht om mijn cd's te comprimeren. Ik had de meeste dubbel cd's  in lompe doosjes al in die dunnere klapdoosjes gedaan, dat scheelt behoorlijk. Maar bij 3 dubbele gaat het niet.
Nu ben ik cd's van artiesten waar ik 2 aparte  cd's van bezit en het vermoeden heb, dat daar geen bij komt, ook in de dunne  dubbel cd doosjes aan het doen. Het is wat gepruts, maar het schept weer ruimte, met behoud van de orginele cd's boekjes en inlays.   :pompom:
Nu ook platte 3 dubbel cd doosjes aangeschaft, alle beetjes helpen.

stereotypisch

dat is wel handig!
Zelf houd ik ook wel van dunne hoesjes alleen de zichtbaarheid qua album titel en artiest gaat wel wat achteruit.
fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<

Nb

Quote from: simsatit on June 21, 2017, 22:17:12 PM
dat is wel handig!
Zelf houd ik ook wel van dunne hoesjes alleen de zichtbaarheid qua album titel en artiest gaat wel wat achteruit.

Ach, het is een verzameling, geen tentoonstelling. Ik weet zelf wel waar er 2 in zitten. Je hebt soms heel dikke boekjes, dan past het dus niet.

Technative

Quote from: Nb on June 20, 2017, 18:08:51 PM
Ik heb zo'n Logitech bluetooth receivertje aangeschaft om wat internet radio, Spotify etc. te kunnen beluisteren via tablet, over mijn versterker. Dat was nog een heel gedoe!
In eerste instantie een Philips bluetooth dingetje op MP gekocht. Dat is kwijt geraakt bij de post. Op de t&t stond dat het bezorgd was. En dan schijnt het ook zo te zijn! Dan ben je uitgepraat bij de post. Had je het maar aangetekend moeten doen.
Zwaar de pest in heb ik toen een Logitech bluetooth aparaatje,  ook via MP aangeschaft.
Nu sinds een aantal dagen in mijn bezit. Zijn er nog tips voor goede kwaliteit internet radio?
Tot dusver vind ik het wat tegenvallen.

Ik vind eerlijk gezegd alle webradio tegenvallen. De meeste zenden uit in belabberd lage bitrates en dan is het sowieso al niks. De hogere gaan meestal niet verder dan 256 en dat is redelijk te doen, maar als je er dan echt voor gaat zitten om eens lekker te luisteren valt het toch weer door de mand vind ik.

Nou ben ik wel een zeurpiet op dat gebied, want zelfs flacjes die ik gedownload heb klinken -naar mijn bescheiden mening- minder dan wanneer ik een CDtje zelf rip om te streamen. Ik koop dus gewoon echt alles wat ik goed vind en rip het dan zelf.
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

Maikel

Quote from: Technative on June 25, 2017, 14:19:50 PM
Ik vind eerlijk gezegd alle webradio tegenvallen. De meeste zenden uit in belabberd lage bitrates en dan is het sowieso al niks. De hogere gaan meestal niet verder dan 256 en dat is redelijk te doen, maar als je er dan echt voor gaat zitten om eens lekker te luisteren valt het toch weer door de mand vind ik.

Nou ben ik wel een zeurpiet op dat gebied, want zelfs flacjes die ik gedownload heb klinken -naar mijn bescheiden mening- minder dan wanneer ik een CDtje zelf rip om te streamen. Ik koop dus gewoon echt alles wat ik goed vind en rip het dan zelf.
Ik ben echt toch wel benieuwd hoe ik dat nou straks ga 'beleven' met m'n super-de-luxe nieuwe digitale  muziek speler, op dit moment heb ik een aantal FLAC's die bijna m'n draaitafel benaderen en als ze op m'n favo webradio station live muziek spelen doet dat ook niet onder voor een hele mooie 24bit FLAC
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

SMF spam blocked by CleanTalk