News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Sacd rippen

Started by DonAnGill, March 01, 2017, 01:09:22 AM

Previous topic - Next topic

DonAnGill

Woont er iemand in omgeving Eindhoven  die een aantal Sacd's zou kunnen rippen?

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

stereotypisch

Hi,

ik ben er niet eens van op de hoogte dat je een SACD laag (dsd) kunt rippen?
Kunnen bepaalde streamers dat? Linn bv?
fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<

DonAnGill

Quote from: simsatit on March 04, 2017, 23:42:29 PM
Hi,

ik ben er niet eens van op de hoogte dat je een SACD laag (dsd) kunt rippen?
Kunnen bepaalde streamers dat? Linn bv?
Hoi ja dit kan indd. Maar alleen met bepaalde apparatuur.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Richi

Er is een bepaalde versie van de PlayStation 3 waarmee dit kan (en dan wel met een bepaalde maximale firmware versie, want daarna is het onmogelijk gemaakt). Tegenwoordig kan het ook met een Pioneer BDP-160, BDP-170 of BDP-58 of BDP-88. Die kan je met een netwerkkabel verbinden met je PC of MAC en door middel van een stukje software op een USB stick in de USB aansluiting van de speler bedienen vanaf je PC of MAC. Dit werkt feilloos.
Stereo: Mac Mini • Cambridge Audio CXC • Naim Uniti Atom • Naim NAP200 • Dynaudio Contour S 3.4 LE • AKG K702 • Roon • Tidal • Naim NAC A5 • ArtSpeak netkabels • Zolder: Yamaha WXA-50 • Kenwood L-1000 • B&W 685s2 • Surround: in de auto

Technative

Quote from: Richi on April 22, 2017, 22:02:13 PM
Er is een bepaalde versie van de PlayStation 3 waarmee dit kan (en dan wel met een bepaalde maximale firmware versie, want daarna is het onmogelijk gemaakt). Tegenwoordig kan het ook met een Pioneer BDP-160, BDP-170 of BDP-58 of BDP-88. Die kan je met een netwerkkabel verbinden met je PC of MAC en door middel van een stukje software op een USB stick in de USB aansluiting van de speler bedienen vanaf je PC of MAC. Dit werkt feilloos.

Die Playstations die dit kunnen zijn hun gewicht in goud waard en worden voor belachelijke prijzen te koop aangeboden. Ik wist niet dat de genoemde Pioneer spelers dit ook kunnen. Koel!
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

Richi

Een vriend van me heeft zo'n speler op de kop getikt voor een paar tientjes. Werkt snel en goed.

https://www.computeraudiophile.com/forums/topic/28569-sacd-ripping-using-an-oppo-or-pioneer-yes-its-true/
Stereo: Mac Mini • Cambridge Audio CXC • Naim Uniti Atom • Naim NAP200 • Dynaudio Contour S 3.4 LE • AKG K702 • Roon • Tidal • Naim NAC A5 • ArtSpeak netkabels • Zolder: Yamaha WXA-50 • Kenwood L-1000 • B&W 685s2 • Surround: in de auto

stereotypisch

Kun je dan nog zoals met EAC de drive uitlezen en eventuele aanpassing inladen voor een correctere foutbewerking? (geloof ik dat het was)

Het rippen valt of staat ook wel met de kwaliteit van het loopwerk, of dan iig of deze geoptimaliseerd is, of is mijn mening niet correct? dan hoor ik dat graag, ben leergierig genoeg om mijn mening overboord te kunnen pleuren ;)
fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<