News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

James Blake - nieuw album Radio Silence!!!

Started by Technative, March 13, 2015, 10:30:53 AM

Previous topic - Next topic

Technative

Binnenkort zal een nieuw album van James Blake verschijnen. Ben zeer benieuwd hoe dat gaat worden. Deze man heeft een heel aparte stijl en zijn eerste twee albums zijn heel verschillend qua sfeer, ook al hangen ze dezelfde stijl aan. Het eerste album komt wat " ongericht" op me over, minder samenhangend en een tikke te veel "sample-happy" momenten. Het tweede album (overgrown) is daarentegen een van mijn favoriete albums, en zowel in audiofiel opzicht als muzikaal opzicht een kwalitatief zeer hoogstaande plaat (wat mij betreft).

Heel sfeerbepalend, melancholiek, verliefd, agressief en volwassen met fantastische effecten. Dat gecombineerd met de bijzondere (fragiele) stem van James bezorgt me nog steeds kippevel. Het nieuwe album zou die toon voortzetten, dus ik ben heel benieuwd wat dat gaat worden.

http://pitchfork.com/news/58052-james-blake-announces-new-album-title/
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

Technative

Binnenkort is dus niet zo heel binnenkort, want het album is er nog steeds niet... Vol verwachting klopt ons hart!  :sleep:
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

Technative

Het nieuwe album is nog niet officieel uit, maar al wel zo her en der te vinden. Albumtital is niet "Radio Silence" geworden, maar "The colour in Anything". De sound die Blake laat horen op het album is wat minder toegankelijk dan die van het vorige album.

Minder mooi? Nee, zeker niet. Het is nog steeds die typische James-Blake-sound waar ik helemaal gek op ben. Maar ik moet er wel even aan wennen. De eerste twee albums waren wat mij betreft liefde op het eerste gezicht; "The Colour" is dat niet.

De eerste track getiteld "Radio Silence" maakte me direct enthousiast, maar na de initiele opvlieger zakt het wat af en laat james een andere sound horen. Meer verstrooid, chaotisch en minder melancholiek maar op momenten gewoon droef en agressief.

Geluidstechnisch zit het allemaal wel goed met dit album. Klankmatig is het weer een feest om naar te luisteren. James laatje alle hoeken van de kamer zien en weet weer op magnifieke wijze de breedte en diepte op te zoeken met vervormde kreten en meelijwekkende klaagzang.

James heeft weer een meesterwerk afgeleverd, maar toch... ik moet er nog even aan wennen en heb niet direct die bevlieging die ik met de eerste twee albums wel had. Misschien een kwestie van wennen?

SMF spam blocked by CleanTalk