News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Drummerworld

Started by Onder013, May 27, 2016, 19:40:26 PM

Previous topic - Next topic

Onder013

Mijn favoriete slagwerkers zijn Paul Motian en Jarle Vespestad. Zij spreken mij enorm aan door hun subtiele en ragfijne percussie. Vooral hun spel met de diverse bekkens en het op diverse manieren aantikken daarvan is het wat mij boeit.
Beide slagwerkers werken samen met pianisten: Paul Motian met Bill Evans en Jarle Vespestad met Tord Gustavsen.
Na wat googlen kwam ik op een site die heel veel informatie geeft over slagwerkers zoals Motian:

Paul Motian:

De site geeft informatie over vele slagwerkers in diverse soorten muziek, video's, een forum, etc. Helaas is Jarle Vespestad nog niet opgenomen in de informatie op deze site. Daarom maar een YouTube waar hij te zien en te horen is samen met het quartet van Tord Gustavsen:

www.youtube.com/watch?v=FglKhb7nowk  (ik krijg de link naar youtube niet werkend. Als je het adres kopieert en plakt in een browser is er geen probleem. Geen idee wat de oorzaak is)
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Kingpin

Nice!
Ik heb hier nog 2 cd's van Charlie Antonelli liggen. Erg dynamisch opgenomen, rechtstreeks van opname naar cd.
Mocht je belang hebben.
Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Telefunken ECC83 "Smooth Large Plates", Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, DIY LiPo Power Supply voor Touch, Metrum NOS DAC Quad, DIY Power Supply voor Metrum DAC, miniDSP DDRC-22D, miniDSP DIY LiPo Power Supply, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Copulare Zonal Rack

Nb

Wel een oud draadje, maar tijdens het doorbladeren van dit forum voelde ik me toch getriggerd om hier een reactie op te geven.
Fijn dat er aandacht aan drummers wordt gegeven. De verhousing van het de ritmiek, in de muziek, is mij een doorn in het oor. De echte goede drummers geven de muziek een eigen ziel, zonder dat het een truukje, ofzo wordt.
Mijn favoriete drummers zijn Billy Cobham en Buddy Miles.

SMF spam blocked by CleanTalk