News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Set van Onder013 (Actueel)

Started by Onder013, March 25, 2016, 13:09:20 PM

Previous topic - Next topic

Onder013

Quote from: Onder013 on January 29, 2024, 17:35:55 PMTop aanbod Marius! Lijkt me goed om te doen. Ik overweeg om die microfoon gewoon te bestellen. Er is een flinke proefperiode bij en kan zo weer geretourneerd worden. Ik heb hier nog een nieuwe laptop waar ik dan de software op wil installeren.
Ik stuur je een PM om een afspraak te maken als de boel binnen is?

Groetend,
Henk

De Umik-1 is onderweg :tongue:  :tongue:
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Marius

Quote from: Onder013 on January 30, 2024, 16:42:54 PMDe Umik-1 is onderweg :tongue:  :tongue:
Mooi. Heb je ook een USB-A naar USB-B kabel voor tussen je laptop en de NA11 van een redelijke lengte?

Onder013

Quote from: Marius on January 30, 2024, 18:57:50 PMMooi. Heb je ook een USB-A naar USB-B kabel voor tussen je laptop en de NA11 van een redelijke lengte?

Oei. Een meter of 2 heb ik wel, maar dat lijkt me niet lang genoeg?
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Marius

Quote from: Onder013 on January 30, 2024, 22:06:11 PMOei. Een meter of 2 heb ik wel, maar dat lijkt me niet lang genoeg?
Ik heb er nog 1 van 3 meter. Neem het voor de zekerheid wel mee.

Onder013

Quote from: Marius on January 31, 2024, 21:31:31 PMIk heb er nog 1 van 3 meter. Neem het voor de zekerheid wel mee.

heel fijn.
Synergie:

Onder013

De Umik meetmicrofoon werkt uitstekend samen met de app van de Elac sub op telefoon en tablet (Android en Ipad mini). Ik heb het het idee (maar dat kan ook bedrog van het gehoor en auditief-geheugen zijn) dat de meting verder doorloopt in het laag en verfijnder is.

Inmiddels staat ook een datum gepland voor de kennismaking met zelf meten door Marius. Ik kijk er naar uit.
Synergie:

Onder013

Quote from: Onder013 on January 29, 2024, 17:35:55 PMTop aanbod Marius! Lijkt me goed om te doen. Ik overweeg om die microfoon gewoon te bestellen. Er is een flinke proefperiode bij en kan zo weer geretourneerd worden. Ik heb hier nog een nieuwe laptop waar ik dan de software op wil installeren.
Ik stuur je een PM om een afspraak te maken als de boel binnen is?

Groetend,
Henk

Inmiddels is de microfoon binnen en getest met de smartphone, tablet Android + ipad en de win10 laptop. Alles werkt.
Marius is een avond op visite geweest om met REW metingen te doen en al doende mij de eerste beginselen van meten en het interpreteren van de meetresultaten bij te brengen.
Helaas is dat niet gelukt omdat het maken van een asynchrone usb verbinding tussen de laptop en de streamer niet lukte. Wellicht is de oorzaak dat er geen driver voor asynchrone communicatie via usb beschikbaar is. Eeen tijdje gespeurd naar zo'n driver, maar nog niet gevonden. Wel heb ik nu een alternatief door de laptop via een audioverbinding direct met de versterker te koppelen zodat de testsignalen hoorbaar zijn via de luidsprekers.
Op naar een volgende poging.

Het was ook zonder meten weer gezellig om met Marius wat muziek te luisteren. Onze voorkeuren liggen ver uit elkaar, maar dat maakt het ook weer interessant.
Al doende hebben we ook de sub nog wat beter afgestemd op de akoestiek en mijn voorkeur voor het ondersteunen door de sub van akoestische bas.

Kortom een gezellige en leerzame avond.

Groetend,
Henk
Synergie:

Maikel

Leuk experiment Henk,
Weet je welke umik microfoon je precies hebt? staat er een P/N op (product nummer)?
Moet gewoon een driver voor zijn maar zou kunnen dat je die inderdaad moet installeren eerst
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

Marius

Quote from: Maikel on March 08, 2024, 08:02:52 AMLeuk experiment Henk,
Weet je welke umik microfoon je precies hebt? staat er een P/N op (product nummer)?
Moet gewoon een driver voor zijn maar zou kunnen dat je die inderdaad moet installeren eerst
Het heeft niets te maken met de driver van de UMIK maar een driver die er oor zorgt dat er geluid (in dit geval de 20-20000hz sweep) via USB van de laptop via de Marantz streamer gaat lopen. Uiteindelijk heeft Henk het opgelost door een kabel aan te schaffen waardoor we laptop rechtstreeks op de versterker konden aansluiten.
Dat leverde uiteindelijk de uitkomst op dat het verschil tussen niet gecalibreerde en wel gecalibreerde sub nihil was. Het lijkt wel of de calibratie niet werkt/niets doet. Daardoor is er nog steeds sprake van een onregelmatige respons, iets wat ook duidelijk hoorbaar is.

Marius

Dus nu nog ruimte voor verbetering waardoor de set er nog beter door gaat klinken. Ben wel nieuwsgierig hoe het nou komt dat de calibratie zo weinig (of niets) doet. Misschien kwam het doordat we teveel gekletst hebben, het waren iig zeer gezellige avonden. :cheesy:

Onder013

Quote from: Marius on April 23, 2024, 20:44:02 PMDus nu nog ruimte voor verbetering waardoor de set er nog beter door gaat klinken. Ben wel nieuwsgierig hoe het nou komt dat de calibratie zo weinig (of niets) doet. Misschien kwam het doordat we teveel gekletst hebben, het waren iig zeer gezellige avonden. :cheesy:

Het was zeker gezellig Marius en....calibratie of niet ik geniet nog meer van de set/muziek nu deze voorzien is van de sub. Het voegt echt iets toe aan het totale geluidsbeeld en aan het laag in de muziek (zonder dominant aanwezig te zijn.

Helaas ben ik de afgelopen weken drukker geweest in het medische circuit dan dat ik volgens plan zou experimenteren met de beste plek voor de sub.
Als ik alleen al de verloren tijd in files op weg naar en van een witjas aan audio had kunnen besteden....

Komt goed en groetend,
Henk
Synergie:

Maikel

Quote from: Marius on April 23, 2024, 20:40:05 PMHet heeft niets te maken met de driver van de UMIK maar een driver die er oor zorgt dat er geluid (in dit geval de 20-20000hz sweep) via USB van de laptop via de Marantz streamer gaat lopen. Uiteindelijk heeft Henk het opgelost door een kabel aan te schaffen waardoor we laptop rechtstreeks op de versterker konden aansluiten.
Dat leverde uiteindelijk de uitkomst op dat het verschil tussen niet gecalibreerde en wel gecalibreerde sub nihil was. Het lijkt wel of de calibratie niet werkt/niets doet. Daardoor is er nog steeds sprake van een onregelmatige respons, iets wat ook duidelijk hoorbaar is.
Aah ok de IT'er in mij dacht direct aan drivers hahaha
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

AudioEnZo

Quote from: Onder013 on April 23, 2024, 23:05:48 PMHelaas ben ik de afgelopen weken drukker geweest in het medische circuit dan dat ik volgens plan zou experimenteren met de beste plek voor de sub.
Ik hoop niets ernstigs Henk!

Onder013

Quote from: AudioEnZo on April 25, 2024, 09:15:27 AMIk hoop niets ernstigs Henk!

Hoewel ik nog geen volledige uitslag heb van diverse onderzoeken, lijkt het daar gelukkig niet op. Lastig is het wel.

Groetend,
Henk
Synergie:

Maikel

Quote from: Onder013 on April 25, 2024, 12:47:43 PMHoewel ik nog geen volledige uitslag heb van diverse onderzoeken, lijkt het daar gelukkig niet op. Lastig is het wel.

Groetend,
Henk
Gelukkig. Hopelijk komt t goed Henk

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m