News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Set van Onder013 (Actueel)

Started by Onder013, March 25, 2016, 13:09:20 PM

Previous topic - Next topic

Onder013

Nieuw hulpmiddel ontvangen om de draaisnelheid van de draaitafel te testen. Het is een stroboscopische schijf schijf met een led/laser die op 100 Hertz pulseert.
Er zijn allerlei apps voor de telefoon die je op het plateau kan leggen en de snelheid dan laten zien.

Ik vond de nu aangeschafte tool handig omdat je heel snel de pitch kan controleren zonder het plateau extra en niet gelijk verdeeld kan testen.

Het is de Rega strobe.

Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Maikel

Quote from: Onder013 on August 22, 2024, 01:00:37 AMNieuw hulpmiddel ontvangen om de draaisnelheid van de draaitafel te testen. Het is een stroboscopische schijf schijf met een led/laser die op 100 Hertz pulseert.
Er zijn allerlei apps voor de telefoon die je op het plateau kan leggen en de snelheid dan laten zien.

Ik vond de nu aangeschafte tool handig omdat je heel snel de pitch kan controleren zonder het plateau extra en niet gelijk verdeeld kan testen.

Het is de Rega strobe.

Dat is een handige tool zeg Henk!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

Onder013

Quote from: Maikel on August 22, 2024, 14:18:47 PMDat is een handige tool zeg Henk!

Zeker handig omdat ik de voeding van de motor heb afgeregeld op de laagst mogelijke stand van de voeding waarbij de motor nog net voldoende kracht heeft om te starten en het toerental stabiel te houden. Bij lp's van 200gr is het dan prettig om de pitch te controleren en eventueel iets bij te stellen.
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Maikel

Quote from: Onder013 on August 22, 2024, 14:32:23 PMZeker handig omdat ik de voeding van de motor heb afgeregeld op de laagst mogelijke stand van de voeding waarbij de motor nog net voldoende kracht heeft om te starten en het toerental stabiel te houden. Bij lp's van 200gr is het dan prettig om de pitch te controleren en eventueel iets bij te stellen.
Aah ik kan me nog herinneren dat je eens uitgelegd had dat de laagste 'kracht'-stand zorgt voor de minste invloed geluidsmatig toch?

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Onder013

Van de week een gebalanceerde interlink van Chinese makelij ontvangen. Ik heb me laten verleiden door berichten op een ander forum over deze interlink en heb de gok gewaagd. op dat forum werd gesproken over een zilveren kabel, maar ik heb gekozen voor gebalanceerd en occ koper. Het ziet er werkelijk schitterend uit. Er prijkt Nordost op en heeft een transparante mantel waardoorheen je de gevlochten aders ziet. Perfect afgewerkt ook.
Maar dan de klank:
De allereerste indruk is verre van slecht. De Chinees moet een gebalanceerde interlink van de (voormalige) tovenaar/goochelaar uit Almelo vervangen en een Siltech interlink die ik afwisselend gebruikte (de een was te helder en de ander wat te donker.
De Chinees zit daar nu bij het eerste gebruik prachtig tussenin. Hoe dat zich tijdens het inspelen zal ontwikkelen moet ik maar afwachten. Vooralsnog luister ik met veel plezier en verwondering naar de Chinees die het klaarspeelt om een niet heel goedkope Siltech te verdringen van de Marantz NA11 streamer.
Wordt vervolgd.

Groetend,
Henk
Synergie:

Maikel

Das toch wel weer interessant zeg! Ben benieuwd hoe t zich ontwikkelt Henk. Zit t tussen de streamer en versterker??

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Onder013

Quote from: Maikel on December 26, 2024, 06:23:30 AMDas toch wel weer interessant zeg! Ben benieuwd hoe t zich ontwikkelt Henk. Zit t tussen de streamer en versterker??

ja inderdaad tussen de Marantz NA11 streamer en de Marantz PM-11s3 versterker. De chinees is gebalanceerd en de streamer is ook nog verbonden via een Siltech Explorer cinch. Ik kan dus lekker vergelijken.
De Chinees klinkt vooralsnog het meest uitgewogen: laag, mid en hoog fraai aanwezig zonder dominantie van een van deze. Bij de Siltech Explorer is het hoog af en toe too much. Niet echte scherpte, maar wel een beetje hoog in overvloed. De gebalanceerde die ik eerder gebruikte gaf nou net weer wat te weinig hoog.

Dus gewoon maar afwachten of en wat de Chinees nog zal doen met inspelen.
Synergie:

Maikel

Quote from: Onder013 on December 26, 2024, 12:12:05 PMja inderdaad tussen de Marantz NA11 streamer en de Marantz PM-11s3 versterker. De chinees is gebalanceerd en de streamer is ook nog verbonden via een Siltech cinch. Ik kan dus lekker vergelijken.
De Chinees klinkt vooralsnog het meest uitgewogen: laag, mid en hoog fraai aanwezig zonder dominantie van een van deze. Bij de Siltech is het hoog af en toe too much. Niet echte scherpte, maar wel een beetje hoog in overvloed. De gebalanceerde die ik eerder gebruikte gaf nou net weer wat te weinig hoog.

Dus gewoon maar afwachten of en wat de Chinees nog zal doen met inspelen.
Ja ik heb destijds zelf puur zilver interlinks gemaakt. Klonk fantastisch maar wel net wat te fris wat jij ook zegt. Ik gebruik nu ook 99.9 OFC koper en dat klinkt veel muzikaler. Ben wel vooral benieuwd of t t detail niveau haalt van Siltech
Veel pleumet 'verplicht' luisteren haha

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

AudioEnZo

In mijn set vind ik koper ook het best klinken. En dan koper met lange kristallen zoals PC Triple-C of OCC.

Onder013

Een nieuwe component in mijn set. De cd speler gebruik ik nog redelijk vaak naast streaming (via NAS en streamer) en vinyl via de draaitafel. In de set heb ik al geruime tijd een Cayin cd-speler met een buizen eindtrap. Helaas heeft een tijdje terug het loopwerk het begeven. De zoektocht naar een nieuw vervangend exemplaar leverde niet zo gauw iets op. Als vervanger gebruikte ik een premium Pioneer dvd speler via de dac van de Marantz NA11 streamer. Klonk best goed tot ook dat loopwerk het begaf.
Als oplossing heb ik recent een Marantz 6007 cd-speler aangeschaft die ik via coax aan de dac van de NA11 heb gekoppeld. Klinkt verrassend goed en al helemaal voor een relatief basic cd-speler.
Jammer dat ik niet kan vergelijken met de defecte Cayin speler. Als mijn audiogeheugen mij niet bedriegt, klinkt de combi dac van de NA11 met de Marantz 6007 als loopwerk minimaal gelijkwaardig, Misschien is de combinatie zelfs wat dynamischer dan de als zeer goed bekendstaande Cayin.
Ben er blij mee.

NB:
De weergave via de dac van de Marantz 6007 ga ik uiteraard nog proberen. Ben best benieuwd wat deze presteert.

Synergie:

AudioEnZo

Jammer dat de Cayin defect is maar er is gelukkig een mooie vervanger voor terug Henk, Marantz maakt mooi spullen. Ben ook wel benieuwd naar hoe de DAC in de speler klinkt, interessant vergelijk!

Maikel

Die 6007 is toch best een aardige speler. Zou een leuke test zijn om een (oude) speler met een top loopwerk te testen. Ziet er dan niet uit (verwacht dat de 6007 wel redelijk matched met de rest) maar zou maar zo een hele mooie combo zijn met de dac van de streamer Henk

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Onder013

Quote from: Maikel on January 14, 2025, 15:26:43 PMDie 6007 is toch best een aardige speler. Zou een leuke test zijn om een (oude) speler met een top loopwerk te testen. Ziet er dan niet uit (verwacht dat de 6007 wel redelijk matched met de rest) maar zou maar zo een hele mooie combo zijn met de dac van de streamer Henk

De match bevalt mij heel goed. De Marantz NA11 streamer is voorzien van een erg goede dac.
Daarbij komt dat het loopwerk super stil is. Ik dacht verwend te zijn met de Cayin waar het loopwerk binnen de behuizing voorzien is van een zware extra behuizing voor het loopwerk.
Positief verrast dus door de Marantz 6007.
Synergie:

Onder013

Quote from: AudioEnZo on January 14, 2025, 10:16:35 AMJammer dat de Cayin defect is maar er is gelukkig een mooie vervanger voor terug Henk, Marantz maakt mooi spullen. Ben ook wel benieuwd naar hoe de DAC in de speler klinkt, interessant vergelijk!

Dat vergelijk heb ik gedaan. Het gaat om het vergelijk van de dac van de Marantz cd 6007, de Marantz NA11s1.
De test heb ik gedaan door cd's af te spelen in de 6007 en te beluisteren via de hoofdtelefoon AKG 712 pro via de hoofdtelefoonaansluitingen van de 6007, de NA11s1 en de versterker Marantz PM11s3. Hierbij moet ik opmerken dat de dac en de hoofdtelefoonaansluiting van de cd 6007 niet eerder gebruikt is.
De uitkomst is zonneklaar: het beste klinkt het via de dac van de NA11 en de hoofdtelefoonaansluiting van de PM11s3. Heel uitgewogen qua SQ en qua stereobeeld (breed, diep, staffeling van stemmen en instrumenten veruit de beste). De NA11s1 volgt en dan zeker niet slecht en er is goed mee te leven als je de PM11S3 nog niet gehoord hebt.
De cd's die ik gespeeld heb zijn Cantate Domino (gemengd koor, opgenomen in een kerk met orgel en trompet), Liberty van Anette Askvik, Jean Pierre van Marcus Miller, Fratres van Arvo Pärt en Karmosin van Tord Gustavsen Trio. Alle tracks zijn via alle dac's vaak meerdere keren afgespeeld. Het is gisteravond/nacht zelfs voor mijn doen een latertje geworden.  :laugh:

Mijn conclusie is dat het vergelijk in de gekozen opzet niet geheel eerlijk is. Er is namelijk geluisterd via verschillende hoofdtelefoonaansluiting waarvan er één niet eerder  gebruikt was. Het gaf mij wel een indicatie die ik eerlijk gezegd wel verwacht had. Daarbij komt dat de cd-speler is aangeschaft met de bedoeling als transport te gebruiken via de dac van de NA11s1.

Groetend,
Henk
Synergie:

Onder013

Quote from: Onder013 on January 18, 2025, 14:44:02 PMDe NA11s1 volgt en dan zeker niet slecht en er is goed mee te leven als je de PM11S3 nog niet gehoord hebt.

Tekst moest zijn:
De NA11s1 volgt en dan de 6007. Zeker niet slecht en er is goed mee te leven als je de PM11S3 nog niet gehoord hebt.
Synergie:

SMF spam blocked by CleanTalk