News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Set van Onder013 (Actueel)

Started by Onder013, March 25, 2016, 13:09:20 PM

Previous topic - Next topic

Technative

Top service van die club. Nu nog even afwachten of het dezelfde resultaten neerzet.
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

Onder013

Quote from: Technative on June 19, 2016, 22:33:09 PM
Top service van die club. Nu nog even afwachten of het dezelfde resultaten neerzet.

Of het bamboe daadwerkelijk een positieve werking heeft is nog even afwachten.

De outlets hebben een flinke levertijd. Pas in juli kunnen ze besteld worden en hebben dan vervolgens nog een (naar ik hoop en verwacht beperkte) levertijd.
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

StereoMike

Quote from: Onder013 on June 21, 2016, 23:04:08 PM
De outlets hebben een flinke levertijd. Pas in juli kunnen ze besteld worden en hebben dan vervolgens nog een (naar ik hoop en verwacht beperkte) levertijd.
Mogen we al weten welke het zijn?

Onder013

Quote from: StereoMike on June 23, 2016, 09:15:18 AM
Mogen we al weten welke het zijn?
Ik houd het nog even voor me tot er voldoende luisterervaring is opgedaan en een vergelijk is gedaan met een aantal andere outlets.

Gr,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Onder013

Quote from: Martin!!! on June 19, 2016, 21:03:36 PM
En woensdag haal ik dat bamboe op, als het goed is is het dan tot hapklare brokken versneden door BambooTeq  :wow:

Even een update van de voorbereidingen van het opbouwen van het verdeelblok:
- de bamboeplanken zijn  binnen. Het lag keurig op maat gezaagd klaar toe Martin!!! het kwam ophalen. Perfecte service.
- Inmiddels heb ik uitgezocht hoe de verbinding tussen de interne bedrading (het litze draad) en de aanvoerkabel gemaakt kan worden. Voor een proefexemplaar zal om de overgangen zoveel mogelijk zonder de geleiding via een derde materiaal te laten plaatsvinden, geen gebruik worden gemaakt van een inlet met IEC-connector.
De interne bedrading wordt samen met de aanvoerdraden gewurgd in een huls. Schroeven in die huls bouwen de benodigde druk op en maken het tevens mogelijk om indien gewenst de verbinding weer los te nemen.
De daarwerkelijke verbinding wordt gemaakt via de koppeling van de draden, maar gaat niet via het metaal van de huls.

Wordt weer vervolgd
Synergie:

Onder013

Quote from: Onder013 on June 28, 2016, 21:48:45 PM
Even een update van de voorbereidingen van het opbouwen van het verdeelblok:
- de bamboeplanken zijn  binnen. Het lag keurig op maat gezaagd klaar toe Martin!!! het kwam ophalen. Perfecte service.
- Inmiddels heb ik uitgezocht hoe de verbinding tussen de interne bedrading (het litze draad) en de aanvoerkabel gemaakt kan worden. Voor een proefexemplaar zal om de overgangen zoveel mogelijk zonder de geleiding via een derde materiaal te laten plaatsvinden, geen gebruik worden gemaakt van een inlet met IEC-connector.
De interne bedrading wordt samen met de aanvoerdraden gewurgd in een huls. Schroeven in die huls bouwen de benodigde druk op en maken het tevens mogelijk om indien gewenst de verbinding weer los te nemen.
De daarwerkelijke verbinding wordt gemaakt via de koppeling van de draden, maar gaat niet via het metaal van de huls.

Wordt weer vervolgd

Het lijkt er op dat binnenkort 6 typen outlets beschikbaar zijn om een testexemplaar van het bamboe verdeelblok te kunnen maken.
Het heeft onverwacht veel moeite gekost om de verschillende outlets te pakken te krijgen. Je merkt ook heel opmerkelijke prijsverschillen voor precies dezelfde outlet. Waar in Duitsland bijvoorbeeld 8 eur gerekend wordt, brengen diverse nederlandse leveranciers doodgemoedereerd 30,- eur ex transport in rekening.

Wordt ook nu weer vervolgd
Synergie:

Onder013

Quote from: Onder013 on July 03, 2016, 14:16:15 PM
Het lijkt er op dat binnenkort 6 typen outlets beschikbaar zijn om een testexemplaar van het bamboe verdeelblok te kunnen maken.
Het heeft onverwacht veel moeite gekost om de verschillende outlets te pakken te krijgen. Je merkt ook heel opmerkelijke prijsverschillen voor precies dezelfde outlet. Waar in Duitsland bijvoorbeeld 8 eur gerekend wordt, brengen diverse nederlandse leveranciers doodgemoedereerd 30,- eur ex transport in rekening.

Wordt ook nu weer vervolgd

Alle onderdelen voor het verdeelblok zijn nu binnen. De eerste verrassing is er al: 2 outlets waar de meeste moeite voor moest worden gedaan om ze te kunnen bestellen, blijken op de prijs na volkomen identiek.  :)
Aanstaande vrijdag gaan Martin!!! en ik het prototype bouwen met daarin:
- alle typen outlets die nu binnen zijn
- de mogelijkheid om de aanvoerkabel direct te koppelen of deze via een inlet aan te sluiten
- de litze interne bedrading met teflon isolatie, neutral een grotere diameter dan live, alle bedrading in volledig ster uitgevoerd
- bamboe behuizing met 10 outlets, met als afmeting 72 cm lang, 10,5 hoog en 9 cm breed.

Wordt alweer vervolgd
Synergie:

Technative

Koel! Betekent dit nou ook dat prijzen kunstmatig verhoogd worden wanneer een product gehyped wordt?

Dus: heb je twee exact gelijke outlets waar twee verschillende merken op staan tegen prijzen die ver uit elkaar liggen?
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

Onder013

Quote from: Technative on July 09, 2016, 10:23:07 AM
Koel! Betekent dit nou ook dat prijzen kunstmatig verhoogd worden wanneer een product gehyped wordt?

Dus: heb je twee exact gelijke outlets waar twee verschillende merken op staan tegen prijzen die ver uit elkaar liggen?

Klopt. Ik weet niet of het een kwestie is van een hype. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat er een hype over outlets ontstaat. De prijsverschillen tussen de Nederlandse aanbieders en reguliere aanbieders in Duitsland zijn zeer groot. Een factor 7 is niet ongebruikelijk: een mennekes outlet kost via een Nederlandse leverancier van installatiematerialen:
voor 1 stuks â,¬ 23,99
Verzendkosten (excl. BTW) â,¬ 5,37
BTW 21%   â,¬ 6,17
Totaal:   â,¬ 35,53 voor 1 Mennekes outlet :O

Via een Duitse leverancier:

1 stuks EUR 2,35
Verzending EUR 13,90
Totaal EUR 16,25 voor 1 Mennekes outlet

Uiteraard wordt het aandeel van de verzendkosten per outlet lager bij gelijktijdige bestelling van meerdere stuks.
Opmerkelijk blijft echter het verschil in stuksprijs voor een identiek artikel (30 eur versus 2,35 eur)
Synergie:

Martin!!!

Quote from: Onder013 on July 09, 2016, 10:12:39 AM
Alle onderdelen voor het verdeelblok zijn nu binnen. De eerste verrassing is er al: 2 outlets waar de meeste moeite voor moest worden gedaan om ze te kunnen bestellen, blijken op de prijs na volkomen identiek.  :)
Aanstaande vrijdag gaan Martin!!! en ik het prototype bouwen met daarin:
- alle typen outlets die nu binnen zijn
- de mogelijkheid om de aanvoerkabel direct te koppelen of deze via een inlet aan te sluiten
- de litze interne bedrading met teflon isolatie, neutral een grotere diameter dan live, alle bedrading in volledig ster uitgevoerd
- bamboe behuizing met 10 outlets, met als afmeting 72 cm lang, 10,5 hoog en 9 cm breed.

Wordt alweer vervolgd

De hoogte van het blok word 7cm  ;) :angel:

mainly British stuff

Onder013

Quote from: Martin!!! on July 09, 2016, 17:30:16 PM
De hoogte van het blok word 7cm  ;) :angel:

Ik heb een ander plannetje Martin...... ;) :O
Vrijdag zien we hoe dat uitpakt.
Synergie:

Technative

Quote from: Onder013 on July 09, 2016, 12:14:43 PM
Klopt. Ik weet niet of het een kwestie is van een hype. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat er een hype over outlets ontstaat. De prijsverschillen tussen de Nederlandse aanbieders en reguliere aanbieders in Duitsland zijn zeer groot. Een factor 7 is niet ongebruikelijk: een mennekes outlet kost via een Nederlandse leverancier van installatiematerialen:
voor 1 stuks â,¬ 23,99
Verzendkosten (excl. BTW) â,¬ 5,37
BTW 21%   â,¬ 6,17
Totaal:   â,¬ 35,53 voor 1 Mennekes outlet :O

Via een Duitse leverancier:

1 stuks EUR 2,35
Verzending EUR 13,90
Totaal EUR 16,25 voor 1 Mennekes outlet

Uiteraard wordt het aandeel van de verzendkosten per outlet lager bij gelijktijdige bestelling van meerdere stuks.
Opmerkelijk blijft echter het verschil in stuksprijs voor een identiek artikel (30 eur versus 2,35 eur)

Een factor 13 vind ik wel heel bizar hoor! Zal niet met hype te maken hebben, maar het is bijna ongeloofwaardig...

Onder013

Quote from: Technative on July 09, 2016, 18:28:54 PM
Een factor 13 vind ik wel heel bizar hoor! Zal niet met hype te maken hebben, maar het is bijna ongeloofwaardig...

Prijzen komen van de leverancier en niet uit mijn duim :)
Synergie:

Technative

Het sloeg ook niet op jou maar op de leverancier. Zeker in deze tijd waar prijzen via internet snel op te vragen zijn kan zo'n partij niet lang meer stand houden, lijkt me.

Onder013

Quote from: Technative on July 09, 2016, 20:03:38 PM
Het sloeg ook niet op jou maar op de leverancier. Zeker in deze tijd waar prijzen via internet snel op te vragen zijn kan zo'n partij niet lang meer stand houden, lijkt me.

Vanmorgen heb ik de Nederlandse leverancier gesproken over het grote prijsverschil. Concreet bedraagt het verschil incl de BTW en ex verzendkosten:
via de Duitse leverancier Eur 2,35
via de Nederlandse leverancier Eur 29,03
Helaas laat het verschil zich niet verklaren door het begrip "1 stuks". Het gaat daadwerkelijk om 1 stuks en niet om 1 stuks verpakking met daarin meerdere outlets.

Bizar dat dit soort verschillen bestaat en gewoon gehandhaafd worden onder het excuus: "dit is nu eenmaal de prijs".

Gr,
Henk

PS
Via Rexel.nl â,¬ 49,91 ex vervoer LOL
Synergie:

SMF spam blocked by CleanTalk