News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

1 paar speakers, 2 versterkers

Started by sebassie, January 20, 2016, 07:58:47 AM

Previous topic - Next topic

sebassie

Hallo,

Ik kijk niet erg veel TV, maar als ik wel kijk, vind ik t wel fijn als het geluid via mijn 'losse' speakers gaat (dus niet die van de TV). Daarom heb ik t als volgt aangesloten: TV > toslink > dac > versterker > speakers. Dat was altijd prima. Maar nu heb ik een buizenversterker en -dac. En ben ik wat aan t 'klooien' met verschillende types en merken NOS buisjes. Ik vind t eigenlijk zonde om die (in sommige gevallen best dure) buisjes te 'verbruiken' aan TV geluid. Ook al weet ik dat buizen vaak duizenden uren mee kunnen.

Nu heb ik nog een T-amp versterkertje staan dat ik ooit via Ebay heb gekocht. En eigenlijk zou ik dat versterkertje als TV versterker willen gebruiken, door de TV via rca op de versterker aan te sluiten.

Mijn vraag: bestaat er zoiets als een switch die ik tussen speakers en beide versterkers kan zetten? Zodat ik in t geval ik muziek wil luisteren via de buizenversterker kan spelen en als ik TV wil kijken via de T-amp? Liefst niet al te duur. En gaat zoiets het geluid beïnvloeden, en in welke mate? Ik hoor graag of iemand hier ervaringen mee heeft. Of misschien bestaan er wel andere opties waar ik nog niet aan heb gedacht...

Gr
Sebas
Audio Note Oto Phono SE Signature / Audio Note E-Lx / MHDT Pagoda / Auralic Aries / Manley Chinook / Linn LP12 + Lingo3 + Akito3 / Benz Micro Glider SL

chansig

sebassie

Ah, kijk! Top! En heeft zoiets veel invloed op het geluid van het stereogedeelte?
Audio Note Oto Phono SE Signature / Audio Note E-Lx / MHDT Pagoda / Auralic Aries / Manley Chinook / Linn LP12 + Lingo3 + Akito3 / Benz Micro Glider SL

Onder013

Quote from: sebassie on January 20, 2016, 11:54:56 AM
Ah, kijk! Top! En heeft zoiets veel invloed op het geluid van het stereogedeelte?

bestellen, proberen en als het niet bevalt.....retour 8)

Gr,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

chansig

Quote from: sebassie on January 20, 2016, 11:54:56 AM

Het heeft in ieder geval geen speciale voeding nodig. Je zou de bekabeling kunnen vervangen door extreem dure stukjes kabel. De in- en uitgangen kan je natuurlijk ook nog vervangen door extreem dure spullen.

Dus genoeg aan te verknutselen. Tot die tijd zou ik hem eerst kopen, aansluiten en gaan luisteren. :|

Gr Hans

sebassie

Quote from: chansig on January 20, 2016, 12:13:10 PM
Tot die tijd zou ik hem eerst kopen, aansluiten en gaan luisteren. :|

Gr Hans

Laat ik daar idd maar ns mee beginnen

Fasteddie

Hi, heb zelf een dodecus switch...werkt perfect...switch tussen stereo en surrounversterker

Fasteddie

Martin!!!

mainly British stuff