News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

stroomkabel tweaks

Started by Frank2, February 18, 2015, 09:15:47 AM

Previous topic - Next topic

Frank2

Ik zag gisteren avond op mijn rommelkamer nog wat stroomsnoeren liggen o.a. de lapp 891 en er zat een hft stekker aan. Ik dacht laat ik ook de hft ultimate IEC er even aan zetten. Gedaan. Omdat ik toch even niets te doen had, heb ik de kabel even beluisterd aan de touch. Laat ik het zo zeggen dit is een kabel waarmee je zeker op mijn set prima kunt horen dat er een groot verschil in kabels bestaat. Het mooie geluid briljant helder zoals ik het nu gewend ben verdween en er kwam een iets donker geluid met behoorlijke benadrukking van het midden gebied voor terug met zacht hoog. Geen feestje dus maar de kabel zou zeker geschikt zijn voor mensen die een te kaal middengebied hebben en teveel hoog. Deze kabel rekent daar mee af.
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

chansig

Frank hou het lekker bij ervaren maar dat je het kan bewijzen...laat dat ajb gaan. Nergens voor nodig....jij hoort het en dat is voldoende.

Gr Hans

Frank2

Daar heb je wel gelijk in Hans.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

Cornelis1921

Quote from: Siddartha on March 04, 2015, 23:30:16 PM
ik ben er van overtuigd dat alles in het leven een continu veranderende stroom is. Dat klinkt heel filososfisch, maar dat denk ik dus wel.
Zo is het dus ook met audiobeleving. De set an zich is redelijk stabiel, maar je kunt toch dezelfde muziek op elk moment weer anders ervaren. Dat is enerzijds leuk en anderzijds ook gevaarlijk, omdat je dan wellicht denkt dat je weer iets moet veranderen. Terwijl je op een ander moment het weer als goed of mooi ervaart.
:goodposting: Ik ben mijn set dan ook als steeds minder belangrijk gaan ervaren t.o.v. de muziek die ermee weergeef: software comes first.  Maar daarom is mijn set nog niet geheel  irrelevant geworden, zeker niet. 8)
CD6006 * SA8003 * PM8005 * TU1500AE * Harbeth HL-P3ES-2 (2X) * Epos stands * DT880 Premium 250Ω ♪) HD600 * Headbox S * ...and lots of software (CD's of course) :music2:

bert corduroy

Quote from: Frank2 on February 18, 2015, 09:15:47 AM
Indien je een aparte audio groep hebt kan je veel baat hebben door te experimenteren met diverse soorten stroomkabels. Belden kabel is een standaard kabel die tov een bijgeleverd netsnoer al een verbetering brengt, maar toch een wat flauwe kabel is. Lapp kabel de 781cp is een heldere kabel. Zelf gebruik ik wokkel kabels die een vol en toch pittig geluid geven echter welke zeker niet achter alle apparaten goed presteren. Achter een marantz klinkt het niet. Een betere kabel is de ultra purity kabel met iego stekkers of mono kristal stekkers, deze geven een zeer basrijk geluid, vol en toch een helder geluid. Mijn leverancier voor kabels is C&D in Almelo. Voor in verhouding één schijntje koop je daar zeer goede kabels.

Stekkers welke echt goed zijn en zeer betaalbaar zijn iego gold of koper, koper is iets voller van klank. Voor rond de 50â,¬ ben je klaar waar je bij oyiade of furutech meer dan het dubbele kwijt bent voor dezelfde kwaliteit.

Verdeeldozen ik heb er vele getest alle furutech klinken niet goed te helder en korrelig, vibex is wel goed maar de stekker blokken van C&D welk hij modificeert met mono kristal bekabeling hebben mijn voorkeur en kosten tevens het minste. Voor beneden de 200â,¬ heb je een blok wat moeiteloos een furutech van 1000â,¬ kan evenaren en zelf voor mijn gevoel beter is

Grappig Frank, ik heb zelf een aparte audiogroep en dacht dat het experimenteren met verschillende stroomkabels daarom niet veel zou uithalen (ik dacht de stroom is al goed). Blijkbaar verkeerd gedacht. Zodra ik de kans krijg maar eens gaan experimenteren.

Frank2

Laat ik zeggen dat ik met 1 stroomkabel hier de set donker kan laten klinken. Net kabels maken veel verschil. Wat gebruik je nu?

xander32

... en op MP.

Echter focus ik mij eerst maar eens op een NAS. Ik ga morgen denk maar eens langs Wifimedia.

Dorpie

Quote from: Frank2 on April 06, 2015, 10:01:22 AM
Laat ik zeggen dat ik met 1 stroomkabel hier de set donker kan laten klinken. Net kabels maken veel verschil. Wat gebruik je nu?
dat heb ik zelf nog nooit kunnen ervaren..
welke kabel is dat?

Frank2

Lapp 891 met HIFI tuning stekker schuko, en ultimate hft IEC.

Frank2

Als je een keer in Almelo bent bij Ronald bijvoorbeeld kom maar langs laat ik je het horen. Ik woon 1 km van hem af.

CZ79

Zo donker klinkt die lapp891 ook weer niet hoor, heb hem hier naar alle tevredenheid tussen de groepenkast en het stekkerblok liggen, is wel de onafgeschermde versie
Versterking: Dion Audio Pre-amp 6AF4 | 2x UcD400 Mono
Bron: Moon 180 MiND+PSU | W4S DAC 1 | TaCT RCS 2.0
Luidsprekers: Avalon Acoustics Avatar
Kabels: Dion Audio | Neotech UP-OCC | Meicord

Frank2

Als er hft aan zit enorm veel midden erg rond. Klinkt echt donker. Dezelfde kabel met iego gold klinkt een stuk beter. Maar het is geen beste kabel.

Dorpie

Quote from: Frank2 on April 07, 2015, 18:37:38 PM
Als je een keer in Almelo bent bij Ronald bijvoorbeeld kom maar langs laat ik je het horen. Ik woon 1 km van hem af.
eerlijk gezegd ,ben ik niet zo heel erg van de kabels :)
maar als het zo duidelijk is,als ik in de buurt kom geef ik wel een gil  :thumbsup:

Nb

Even een oud topic afstoffen. Ik zag deze video van ASR op YT.

https://youtu.be/HkmwcPdTlWM

Onder013

Quote from: Nb on July 17, 2022, 11:48:51 AMEven een oud topic afstoffen. Ik zag deze video van ASR op YT.

https://youtu.be/HkmwcPdTlWM

Heb je weleens naar muziek geluisterd via apparatuur dat bij ASR als top is beoordeeld?
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.