News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

stroomkabel tweaks

Started by Frank2, February 18, 2015, 09:15:47 AM

Previous topic - Next topic

Jan

Heb net via MP Supra LoRad 2,5 met een lengte van 1 meter overgenomen. Dit voor een prijs van 15 euro, excl. verzendkosten. Het zal mij benieuwen hoe deze klinkt t.o.v. een standaard netsnoer. Heb geen ervaring met 'betere' netsnoeren.
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
Atlas Equator bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics

Frank2

Deze kabel valt in de categorie waar ook belden in valt. Een betere standaard kabel. Moet wel zeggen dat ik dat heb van horen zeggen, deze kabel heb ik nooit beluisterd. Ik hoop dat je verschil hoort. Zo ja er zijn aanmerkelijk betere kabels en die hoeven niet duur te zijn. Gewoon testen hoor je verschil dan kun je ook andere kabels testen als je dat leuk vind tenminste. Elke kabel klinkt weer anders net is net wat jij mooi vind.
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

Technative

Ik heb goede ervaringen met de Alpha 3 in combinatie met Iego koper (8055) connectoren op de Marantz PM11s3. Ook een Iego netsnoer dat ik eens geprobeerd heb deed het errug lekker. Ik ben hiervan het typenummer ff kwijt, maar wellicht dat Onder013 me hier kan aanvullen?
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

xander32

Die Furutech is goed verkrijgbaar, die ga ik zeker uit proberen.
Zou die graag uitproberen i.c.m. koper- maar ook met rhodium connectoren, daar die Kemp Sota ook rhodium connectoren had.

Quote from: Technative on March 03, 2015, 11:31:32 AM
Ik heb goede ervaringen met de Alpha 3 in combinatie met Iego koper (8055) connectoren op de Marantz PM11s3. Ook een Iego netsnoer dat ik eens geprobeerd heb deed het errug lekker. Ik ben hiervan het typenummer ff kwijt, maar wellicht dat Onder013 me hier kan aanvullen?

Siddartha

Ben ook wel benieuwd naar een betere kabel voor bij Marantz... Volgmodus aan dus ;)
PM7004 - SA7003 - ST7001 - DAC Magic - Mac Mini - Boston VS260 - Akai AS2000 & Shure M-447 - Samsung 40F6400 - Beyerdynamic DT-700 80Ohm - Canare LS - W&M coax & interlink - AQ USB

Onder013

Quote from: xander32 on March 03, 2015, 19:41:04 PM
Die Furutech is goed verkrijgbaar, die ga ik zeker uit proberen.
Zou die graag uitproberen i.c.m. koper- maar ook met rhodium connectoren, daar die Kemp Sota ook rhodium connectoren had.

Quote from: Technative on March 03, 2015, 11:31:32 AM

Het IeGo L70530 netsnoer doet het erg goed aan de Marantz PM11S3. Het speelt wat meer verfijnd met een erg goed stereobeeld. ik benader de set als een systeem. Alle componenten hebben invloed op het totaal en op elkaar.
Deze systematiek gaf mij het inzicht dat een Furutech Alpha3 met Iego koper connectoren en het IeGo L70530 netsnoer aan de metrum dac het beter deed. Met name het laag en het middengebied profiteert van deze wissel en gaf de dac dat zo moeilijk te omschrijven karakter van Non OverSampling weer terug.

De Furutech Alpha 3 is via meerdere dealers verkrijgbaar. Het IeGo L70530 netsnoer is een ander verhaal. Recent waren twee stuks te koop, maar die zijn helaas al verkocht. Een daar van heb ik veroverd na zeker een half jaar regelmatig op ebay gezocht te hebben.
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Metrum - Moon - Cayin - Thorens - SME - Shure - TeddyPardo - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

chansig

Zie je jezelf ook als onderdeel van het systeem ?

Gr Hans

Eddye

Quote from: chansig on March 04, 2015, 07:52:01 AM
Zie je jezelf ook als onderdeel van het systeem ?

Gr Hans
Ik vraag me af of dat enig verschil maakt. Als je jezelf niet ziet als "onderdeel van het systeem", beoordeel je nog altijd dat systeem. Als je je zelf daarin wel als onderdeel ziet ben je een terugkoppeling binnen dat systeem. Het resultaat is hetzelfde: optimalisatie.
Devialet 200 <> Bowers & Wilkins 805 Diamond <> Aurender N100 <> Clearaudio Concept MC <> Audioquest Rocket 44/Coffee USB

chansig

Ik denk dat de mens de meest grote variabel is als het gaat om horen van verschillen, matchen en andere luistergerelateerde zaken. Als je die beperking (want de mens is een treurig wezen) niet serieus neemt dan neem je je hobby niet serieus. Beetje kort door de bocht gezegd.

Gr Hans

Eddye

Quote from: chansig on March 04, 2015, 08:02:36 AM
Ik denk dat de mens de meest grote variabel is als het gaat om horen van verschillen, matchen en andere luistergerelateerde zaken.
Daar ben ik het zeker mee eens

Als je die beperking (want de mens is een treurig wezen) niet serieus neemt dan neem je je hobby niet serieus. Beetje kort door de bocht gezegd.

Gr Hans
Dat is inderdaad wel kort door de bocht, maar ik zie niet hoe dat past met je vraag over het onderdeel van het systeem. Treurig of niet (wat ik niet zomaar onderschrijf of tegenspreek) staat m.i. los van verbeteracties, zowel persoonlijk, als in werk of hobby.
Devialet 200 <> Bowers & Wilkins 805 Diamond <> Aurender N100 <> Clearaudio Concept MC <> Audioquest Rocket 44/Coffee USB

chansig

Ik ben degene die een waarde toekent aan hetgeen ik hoor.

Gr Hans

Eddye

Quote from: chansig on March 04, 2015, 09:32:15 AM

Gr Hans
Dat zal voor anderen niet anders zijn, denk ik zo. :)

Martin!!!

Quote from: Eddye on March 04, 2015, 09:41:01 AM

Gr Hans

Dat is toch juist "de hobby"   :pompom:

mainly British stuff

chansig

Quote from: Eddye on March 04, 2015, 09:41:01 AM

Gr Hans

Nou....je zal ze (die anderen) de kost moeten geven. :D :D :D

Gr Hans

Siddartha

ik ben er van overtuigd dat alles in het leven een continu veranderende stroom is. Dat klinkt heel filososfisch, maar dat denk ik dus wel.
Zo is het dus ook met audiobeleving. De set an zich is redelijk stabiel, maar je kunt toch dezelfde muziek op elk moment weer anders ervaren. Dat is enerzijds leuk en anderzijds ook gevaarlijk, omdat je dan wellicht denkt dat je weer iets moet veranderen. Terwijl je op een ander moment het weer als goed of mooi ervaart.
PM7004 - SA7003 - ST7001 - DAC Magic - Mac Mini - Boston VS260 - Akai AS2000 & Shure M-447 - Samsung 40F6400 - Beyerdynamic DT-700 80Ohm - Canare LS - W&M coax & interlink - AQ USB