News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

stroomkabel tweaks

Started by Frank2, February 18, 2015, 09:15:47 AM

Previous topic - Next topic

Frank2

Indien je een aparte audio groep hebt kan je veel baat hebben door te experimenteren met diverse soorten stroomkabels. Belden kabel is een standaard kabel die tov een bijgeleverd netsnoer al een verbetering brengt, maar toch een wat flauwe kabel is. Lapp kabel de 781cp is een heldere kabel. Zelf gebruik ik wokkel kabels die een vol en toch pittig geluid geven echter welke zeker niet achter alle apparaten goed presteren. Achter een marantz klinkt het niet. Een betere kabel is de ultra purity kabel met iego stekkers of mono kristal stekkers, deze geven een zeer basrijk geluid, vol en toch een helder geluid. Mijn leverancier voor kabels is C&D in Almelo. Voor in verhouding één schijntje koop je daar zeer goede kabels.

Stekkers welke echt goed zijn en zeer betaalbaar zijn iego gold of koper, koper is iets voller van klank. Voor rond de 50â,¬ ben je klaar waar je bij oyiade of furutech meer dan het dubbele kwijt bent voor dezelfde kwaliteit.

Verdeeldozen ik heb er vele getest alle furutech klinken niet goed te helder en korrelig, vibex is wel goed maar de stekker blokken van C&D welk hij modificeert met mono kristal bekabeling hebben mijn voorkeur en kosten tevens het minste. Voor beneden de 200â,¬ heb je een blok wat moeiteloos een furutech van 1000â,¬ kan evenaren en zelf voor mijn gevoel beter is
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

CZ79

Kan ik alleen maar beamen, het op maat gemaakte stekkerblok van Ronald is echt een aanrader en tevens doen de wokkelkabels het meer dan goed, echter ik heb zelf een aantal kabels gemaakt door de Neotech UPOCC monokristal kabel te vlechten en die zijn nog beter, ik heb de wokkelkabels aan de eindversterkers hangen en de monokristal achter de buizenvoorversterker en de DAC
Versterking: Dion Audio Pre-amp 6AF4 | 2x UcD400 Mono
Bron: Moon 180 MiND+PSU | W4S DAC 1 | TaCT RCS 2.0
Luidsprekers: Avalon Acoustics Avatar
Kabels: Dion Audio | Neotech UP-OCC | Meicord

xander32

Echter zijn de oranje wokkelkabels totaal ongeschikt voor Marantz versterking. Die maken het geluid plat, donker en futloos. Een duidelijke mismatch :nopompom:.

Eddye

Heb je die oranje wokkelkabel nog, Xander32? Ik zou 'm graag eens lenen om te luisteren of er verbetering is met de Devialet.
Devialet 200 <> Bowers & Wilkins 805 Diamond <> Aurender N100 <> Clearaudio Concept MC <> Audioquest Rocket 44/Coffee USB

CZ79

Marantz heeft geen aarde, en de kracht van de wokkelkabel zit nu net in de aarde geleiders, mijn eindversterkers hadden ook geen aarde intern en het maakte oo niet veel verschil welke kabel daaraan werd gehangen, echter sinds kort hebben de eindversterkers een upgrade gehad en zijn ze voorzien van een interne aarde, de wokkelkabels hebben sindsdien ook meer effect, subtiel maar hoorbaar.

Voo het geld hoe je het niet te laten, een wokkel van 1.5m kost ongeveer â,¬70 met connectoren

xander32

Die zal ik meebrengen wanneer ik naar jou toe kom. Heb er twee op zolder liggen. Was voornemens om die te koop aan te bieden, maar ik vergeet dat steeds weer.

Quote from: Eddye on March 01, 2015, 08:37:13 AM
Heb je die oranje wokkelkabel nog, Xander32? Ik zou 'm graag eens lenen om te luisteren of er verbetering is met de Devialet.

Eddye

Devialet 200 <> Bowers & Wilkins 805 Diamond <> Aurender N100 <> Clearaudio Concept MC <> Audioquest Rocket 44/Coffee USB

xander32

Dan gebruikt die R. verschillende prijzen. Heb er meen ik iets van â,¬84,50 voor neer moeten tellen. Echter nog geen bedrag waarbij ik schrik voor een degelijk netsnoer.

Quote from: CZ79 on March 01, 2015, 08:41:27 AM
Marantz heeft geen aarde, en de kracht van de wokkelkabel zit nu net in de aarde geleiders, mijn eindversterkers hadden ook geen aarde intern en het maakte oo niet veel verschil welke kabel daaraan werd gehangen, echter sinds kort hebben de eindversterkers een upgrade gehad en zijn ze voorzien van een interne aarde, de wokkelkabels hebben sindsdien ook meer effect, subtiel maar hoorbaar.

Voo het geld hoe je het niet te laten, een wokkel van 1.5m kost ongeveer â,¬70 met connectoren

Frank2

De wokkelkabel is zeker goed, ze doen het goed met iego gold stekkers. Wil je meer transparantie en openheid is er de duurdere ultra purity netkabel. Zet er geen iego aan, de gold boost het laag en hoog, koper geeft een te dik middengebied, is niet lekker helder. Maar de mono kristal zwarte stekkers die Ronald ook levert zorgen voor een eerlijk helder open geluid. Ik heb deze ultra kabels (ook mono kristal) nu aan de anthem en metrum zitten en ik kan bijna niet stoppen met luisteren.
NB: deze ervaring heb ik nav. Luisteren op mijn set.
Nb2: ook deze kabel deed het niet lekker op marantz versterking, wel op een pass Labs.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

CZ79

Kan ook wel de prijs zijn geweest en ligt ook aan de gekozen connectoren

Jan

Welke netsnoeren zijn wel goed als je apparatuur geen aarde-aansluiting hebben?

Ben aan het kijken naar 'betere' netsnoeren, maar heb geen aarde-aansluiting op zowel apparatuur als de WCD. Meeste netsnoeren wat ik zie hebben een afscherming om storingen tegen te gaan. Bij mij heeft dit geen nut, doordat ik geen aarde heb. Wat ik zoek is een netsnoer waarvan de fase (bruin) en nul (blauw) met elkaar getwist zijn, eventueel samen met de aarde (groen/geel). Het enige wat ik op dit moment zie zijn de netsnoeren van Supra en Audioquest, maar misschien kennen julie nog andere merken. 
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
Atlas Equator bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics

CZ79

De Neotech UPOCC is per meter verkrijgbaar en daar kun je hele mooie kabels van maken, te koop bij C&D

xander32

Ik heb zelf goede ervaringen met o.a. Furutech, Hifituning en Lat netsnoeren.
Desondanks nog niet "de ware"gevonden voor mijn PM11s3.

Alhoewel, ik heb er wel eentje gevonden die een hemelse combi gaf, maar diens prijs bleek hels :devil:.

Frank2

Furutech alpha3 doet het prima achter marantz vlgs onder013

CZ79

Staat er een te koop volgens mij bij het htforum