News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Brommen jullie trafo's?

Started by Onder013, December 18, 2015, 15:28:34 PM

Previous topic - Next topic

Maikel

Gerben, dat zou heel goed een gelijkspanning kunnen zijn die de kern van de voeding trafo verzadigd en daardoor gaat ie brommen. Kun je testen door een DC blocker te gebruiken en te maken. Ben je van de DIY?
Verder is de tip van Jan een goeie. Netstekker omdraaien zou inderdaad kunnen helpen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

gerben

Quote from: Jan on April 02, 2018, 10:42:48 AM
Had je alleen de versterker aangesloten of meerdere apparatuur?
- Sluit alleen de versterker aan en luister of je brom hebt.
- Draai de netstekker eens om.

Bedankt voor de tip Jan,

De cd speler heeft een fasemelder aan boord, zit je stekker verkeerd om dan gaat er een lampje branden.
De versterker heeft bij de powerinlet een rode stikker, aan deze kant moet volgens de fabrikant de + zitten.
Ik heb in de meterkast de stekker van de stroomgroep omgedraaid en helaas voor mij geen mindere brom.
Ik zal in de versterker ook een keer de stekker omdraaien, dit zal een andere keer moeten als er minder nieuwsgierige kids in de buurt zijn.

Gerben

Jan

Ik weet niet of je bloktrafo's hebt in de versterker, zo ja kun je het volgende proberen:
- de lamellen vastdraaien (4 boutjes)
- vilt plaatsen tussen de trafo en behuizing, waar de trafo de behuizing aanraakt
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
JKE hifi bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics

Truder

Een Puritan psm ... blokkeert de dc offset en zorgt voor duidelijk hoorbaar beter geluid omdat de stroom tevens wordt ontdaan van zeer veel vervuiling.

Frits Denon

De Denon set is muisstil, de Kenwood CD speler en de Sony draaitafel ook. De Rel heeft in het begin gebromd bij het aansluiten, maar dat was met het omzetten van de "grounding" knop ook weg.

Zal vanavond mijn oor eens op de vintage Scott set leggen. Op normale afstand in elk geval nooit iets gehoord.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Frits Denon

Inderdaad bromt de Scott iets. Moet wel mijn oor bijna op de amp leggen.

Als oud gediende is het hem vergeven.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.