News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Op zoek naar een ander audio meubel

Started by Eddye, February 18, 2015, 08:28:34 AM

Previous topic - Next topic

Eddye

Dank je, zo te zien kan je daar aangeven hoe en wat je wil. Ik vermoed dat met mijn wensen het toch maatwerk gaat worden. Ik zal eens een paar tekeningen posten met ideeen die ik heb.
Devialet 200 <> Bowers & Wilkins 805 Diamond <> Aurender N100 <> Clearaudio Concept MC <> Audioquest Rocket 44/Coffee USB

xander32

Maar een maatwerk-meubel met een lengte van 3m. en vast ook nog andere vereisten binnen een budget van â,¬1000,-  :?.
Indien je het gaat uitbesteden, ga dan maar denken aan minimaal het 2 a 3 voudige.

Eddye

Je kan het ook zien als 3 meubels van 1meter.
Wat ik zie op de site van houtschuurmeubelen ligt dat denk ik in het budget. Ik hoef b.v. geen lades, en waarschijnlijk ook geen deuren.
Devialet 200 <> Bowers & Wilkins 805 Diamond <> Aurender N100 <> Clearaudio Concept MC <> Audioquest Rocket 44/Coffee USB

xander32

Ik zie het ja :-).
De uiteindelijke prijs zal voornamelijk van doen hebben met het materiaal, de gekozen afwerking en de manuren.
Indien bv. steigerhout, wat ik afhankelijk van de ruimte en de overige aankleding zeker fraai vind (onafgewerkt & robuust), zal een meubel in een andere prijscategorie vallen dan er eentje van mdf, teak of massief eiken.

Quote from: Eddye on March 01, 2015, 10:18:26 AM
Je kan het ook zien als 3 meubels van 1meter.
Wat ik zie op de site van houtschuurmeubelen ligt dat denk ik in het budget. Ik hoef b.v. geen lades, en waarschijnlijk ook geen deuren.

CZ79

ik heb mijn meubvel compleet op maat laten maken voor â,¬350 met deurtjes en twee lades, geschuurd en wel, dus voo â,¬1000 kom je een heel eind afhankelijk van het soort hout
Versterking: Dion Audio Pre-amp 6AF4 | 2x UcD400 Mono
Bron: Moon 180 MiND+PSU | W4S DAC 1 | TaCT RCS 2.0
Luidsprekers: Avalon Acoustics Avatar
Kabels: Dion Audio | Neotech UP-OCC | Meicord

Eddye

Met massief eiken zal dat denk ik niet lukken, maar dat is gelukkig niet mijn smaak :)

CZ79

Zal nog wel meevallen, als je een massief eikenblad koopt bij de ikea ben je ook niet zo veel kwijt. Je kunt het zo gek maken als je wilt, mail of bel hem anders eens dan weet je hoe en wat
Versterking: Dion Audio Pre-amp 6AF4 | 2x UcD400 Mono
Bron: Moon 180 MiND+PSU | W4S DAC 1 | TaCT RCS 2.0
Luidsprekers: Avalon Acoustics Avatar
Kabels: Dion Audio | Neotech UP-OCC | Meicord

Eddye

xander32

Cornelis1921

Quote from: xander32 on March 23, 2015, 22:05:40 PM
En, de ontwerpen liggen klaar?
...En de koffie staat klaar! :coffee: ;)
CD6006 * SA8003 * PM8005 * TU1500AE * Harbeth HL-P3ES-2 (2X) * Epos stands * DT880 Premium 250Ω ♪) HD600 * Headbox S * ...and lots of software (CD's of course) :music2:

Eddye

Quote from: xander32 on March 23, 2015, 22:05:40 PM
En, de ontwerpen liggen klaar?
Pas 1 ontwerp. Ik vind het toch behoorlijk moeilijk om mij ideeën enigszins duidelijk op papier te krijgen.

Quote from: Cornelis1921 on March 23, 2015, 23:22:47 PM
...En de koffie staat klaar! :coffee: ;)
Het voordeel van een volautomaat :D