News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

pick-up Philips F7211

Started by Etienne51, November 21, 2015, 22:18:37 PM

Previous topic - Next topic

Etienne51

We zijn op zoek naar de bedieningshandleiding van de pick-up Philips F7211 (niet de service manual, maar de users manual).

Kan er iemand helpen?

Onder013

Quote from: Etienne51 on November 21, 2015, 22:18:37 PM
We zijn op zoek naar de bedieningshandleiding van de pick-up Philips F7211 (niet de service manual, maar de users manual).

Kan er iemand helpen?

Welkom op het Stereoforum.

Heb je enig idee of de F7211 een beetje vergelijkbaar is met de F7112?

Gr,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Technative

Google komt met niets, helaas. Misschien even contact opnemen met de klantenservice van Philips?
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

Etienne51

Al bedankt voor de reacties.

De werking zal wel overeenkomen met de F7112.
Het probleem is dat bij de automatische werking de arm wel naar omhoog wordt geduwd, maar niet zijdelings naar de draaiplaat opschuift en na een paar toeren het toestel afspringt...Binnenin zijn geen breuken in het raderwerk te bespeuren en alle veertjes werken nog.

Onder013

Quote from: Etienne51 on November 22, 2015, 10:54:23 AM
Al bedankt voor de reacties.

De werking zal wel overeenkomen met de F7112.
Het probleem is dat bij de automatische werking de arm wel naar omhoog wordt geduwd, maar niet zijdelings naar de draaiplaat opschuift en na een paar toeren het toestel afspringt...Binnenin zijn geen breuken in het raderwerk te bespeuren en alle veertjes werken nog.

De handleiding voor de F7112 heb ik wel. De 7112 is echter een niet-automatische versie. De aanwijzingen voor hetafstellen van de draaitafel (naaldkracht, dwarsdruk compensatie) staan er wel in net als uiteraard de niet-automatische bediening.

Heb je al gecontroleerd of de snaar slipt bij automatische bediening?

Gr,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Etienne51

De bedieningsknop wordt naar de stand START geschoven, maar keert onmiddellijk terug naar de beginstand.

Is dat de normale bediening of zit er daar een defect?

Onder013

Quote from: Etienne51 on November 22, 2015, 20:23:48 PM

Is dat de normale bediening of zit er daar een defect?

Geen idee. Heb je al eens geprobeerd de arm boven de aanloopgroef te brengen en dan naar start te schuiven? Zit er een armlift op? dan deze op de stand 'omhoog' zetten.
Synergie:

Etienne51

Het aandrijvingsriempje van de plaat slipt niet. De arm wordt wel naar omhoog geduwd bij automatisch starten, maar de arm schuift niet naar de plaat. Wanneer ik de arm naar de plaat breng, blijft de plaat wel draaien en als ik de schuifknop van de bediening dan op STOP zet, wordt de pick-up uitgeschakeld, zoals hoort .
Ik moet het mechanisme dat de arm naar de plaat brengt verder onderzoeken. Het is blijkbaar een ingewikkeld systeem van overbrengen met radertjes, armen en stangen. Daar kom ik nog niet direct uit...

Onder013

Quote from: Etienne51 on November 22, 2015, 23:37:38 PM
Het aandrijvingsriempje van de plaat slipt niet. De arm wordt wel naar omhoog geduwd bij automatisch starten, maar de arm schuift niet naar de plaat. Wanneer ik de arm naar de plaat breng, blijft de plaat wel draaien en als ik de schuifknop van de bediening dan op STOP zet, wordt de pick-up uitgeschakeld, zoals hoort .
Ik moet het mechanisme dat de arm naar de plaat brengt verder onderzoeken. Het is blijkbaar een ingewikkeld systeem van overbrengen met radertjes, armen en stangen. Daar kom ik nog niet direct uit...

dan heb je toch meer aan de service manual? Of heb je die al? Ben ik even kwijt.
Synergie:

Etienne51

De service manual heb ik al, maar ik dacht dat ik de bediening misschien niet goed uitvoerde. In de service staat wel de regeling van de automatische bediening, maar daar kan toch moeilijk iets verschoven zijn ??

Onder013

Quote from: Etienne51 on November 23, 2015, 10:32:01 AM
De service manual heb ik al, maar ik dacht dat ik de bediening misschien niet goed uitvoerde. In de service staat wel de regeling van de automatische bediening, maar daar kan toch moeilijk iets verschoven zijn ??

Daarom dacht ik aan het slippen van de snaar. Dus iets dat de benodigde kracht niet kan overbrengen zoals die snaar of wat verder binnen het mechaniek.

Overweging: bedien de draaitafel met de hand! Als je al die mechanische onderdelen kan vermijden en misschien zelfs kan verwijderen, wordt de draaitafel alleen maar beter. Weg met die bronnen van resonantie :)
Synergie:

MarkRide

Een reactie op een oud topic. Ik ben op zoek naar de handleiding van de F7211, maar die is nergens meer te vinden volgends mij, maar die van de F7112 wel op VinylEngine. Ik heb wel een account bij HifiEngine, maar niet bij VinylEngine, en met mijn account van HifiEngine kan ik niet inloggen bij VinylEngine, en ze nemen daar op dit moment geen nieuwe accounts aan....
Nu zag ik dat iemand hier ook aangaf de handleiding van de F7112 te hebben. Ik ben op zoek naar de parameters zoals naalddruk ed, en die worden genoemd in de post. Zou heel fijn zijn als degene die die die handleiding heeft deze zou willen delen. Dank alvast.

Groeten, Mark

Faxe

Heb de handleiding gedownload. Kan ze wel sturen als je me een e-mail adres geeft.

Misschien lukt het ook via deze linkjes:

http://gofile.me/70FHZ/dK7V5gqTI

http://gofile.me/70FHZ/nS8pLAWVe

Neighborhoodman

SMF spam blocked by CleanTalk