News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Het Marantz liefhebbers topic

Started by Onder013, October 07, 2015, 12:08:53 PM

Previous topic - Next topic

Onder013

Quote from: Frits Denon on February 16, 2022, 13:57:40 PM
In de HT dus inderdaad wel. maar in de 40N ook?

De 40N heeft een app voor diverse functies
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Frits Denon

Ja, ik had het gelezen in de link van Jan. Dank. De combi met een app zal velen misschien aanspreken, maar mij niet. Vraag me niet waarom. Ik heb een smartphone en gebruik deze best veel, maar om daarmee apparaten te laten werken heb ik geen klik mee.

Ik gebruik de Denon app bv ook niet met mijn DNP 720ae internet / FM tuner. Nu ik er over nadenk vind ik het te omslachtig om weer een apparaat erbij te hebben om met mijn set iets voor elkaar te krijgen. Ook een van de redenen voor mij om destijds afscheid te nemen van mijn HT receiver (Marantz SR 6009).
Speakers Elac: FS 249.3, BS 403 (2x), Hepta Gem, Visonik David
Subs: Elac ESP 2040 (2x), Rel Q200E,
Versterkers: Accuphase E-270, Denon: PMA 2000ae, PMA 2010ae, Scott A436
CD Denon: SACD DCD 2000ae, DVD DBT 3313UD, CD Kenwood DP-880SG
Tuners: Denon DNP 720ae (2x), Scott T 526
Draaitafel: Sony PS-X4

Nb

Quote from: Frits Denon on February 17, 2022, 08:03:30 AM
De combi met een app zal velen misschien aanspreken, maar mij niet. Vraag me niet waarom. Ik heb een smartphone en gebruik deze best veel, maar om daarmee apparaten te laten werken heb ik geen klik mee.
Nu ik er over nadenk vind ik het te omslachtig om weer een apparaat erbij te hebben om met mijn set iets voor elkaar te krijgen.

Ik sta er bijna net zo in. Software verouderd sneller dan het apparaat slijt.
Maar ben ik wel blij met een bluetooth dingetje en mijn digitale tunertje van Ziggo erbij.

Neemt weinig ruimte in en voegt veel toe. Oude tuners ( op een na, in de opslag) naar de kringloop.

Jan

Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
Atlas Equator bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics

Nb

Heb het zojuist gelezen. Lijkt mij een fijne versterker. Met veel, maar niet teveel mogelijkheden.
Ik vraag me wel nog steeds af, waarom er bijna overal een phono op moet zitten.
De serieuze vinyl liefhebbers gaan meestal toch voor een losse phono amp.

Onder013

Quote from: Nb on February 19, 2022, 14:57:40 PM

Ik vraag me wel nog steeds af, waarom er bijna overal een phono op moet zitten.
De serieuze vinyl liefhebbers gaan meestal toch voor een losse phono amp.

Marantz heeft een uitstekende phono MM module ontwikkeld. Ik heb een PM11S3 en heb de kwaliteit van de phono voorversterker uitgebreid vergeleken met losse modules. Er was geen aanleiding om geen gebruik te maken van de ingebouwde pre-amp. Het nadeel is wel dat de pre geen mogelijkheden voor aanpassing biedt.

Verder heb ik geen idee of de module van de PM11S3 overeenkomt met die van de 40-N
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Nb

Als je een MC element wil gebruiken zit er over het algemeen geen schakelaartje voor, op geintegreerde versterkers.
Dat was de reden waarom ik in mijn vinyl tijd een prepre'tje aanschafte.

Jan

Marantz komt met een nieuwe CD speler die qua uiterlijk past bij de Model 40n, namelijk de CD 60:
https://hifi.nl/artikel/31198/HEM-2022-beursvloer-Marantz-toont-nieuwe-CD-speler-CD-60.html
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
Atlas Equator bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics

Nb

Quote from: Jan on May 22, 2022, 08:25:09 AM
Marantz komt met een nieuwe CD speler die qua uiterlijk past bij de Model 40n, namelijk de CD 60:
https://hifi.nl/artikel/31198/HEM-2022-beursvloer-Marantz-toont-nieuwe-CD-speler-CD-60.html

Ik vind het een mooi aparaat.
Heb 'm niet nodig, want ik barst van de Philips cd spelers die het allemaal nog prima doen.
(Ook een Pioneer, JVC , Denon en 2 Sony spelers in opslag)