News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Het Qobuz topic

Started by Eddye, February 18, 2015, 08:17:04 AM

Previous topic - Next topic

Technative

Het is echt specifiek met dit album; andere albums spelen wel goed. Ik vind het een beetje vreemd als je voor 20 euro per maand nog steeds geen toegang hebt tot alle muziek die je wilt. Voor dit album zou ik nog eens 16,99 euro moeten betalen om het te kunnen beluisteren... Dat vind ik echt slecht, eerlijk gezegd. Ik ben best bereid om te betalen voor muziek (heb een forse CD-verzameling in huis), maar het is maar zelden dat ik zoveel betaal voor een CD en dan krijg je ook nog eens niet fysiek iets in handen. Waarom zou ik dan nog betalen voor een Qobuz abonnement? Dan kan ik gewoon beter op Amazon bijvoorbeeld CDtjes shoppen voor dat geld.

Ik moet de toegevoegde waarde nog even ontdekken... Leuk dat je al die muziek kunt beluisteren, maar daar blijft het dan wel bij en dat is me op dit moment geen 20 eu per maand waard. het gaat overigens om het Qobuz hifi abonnement (en niet premium zoals ik eerder schreef).
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

Eddye

Ik heb het volgende gevonden:

Some rights-holders will restrict certain tracks in Qobuz allowing them to only be purchased for download.  These songs will however be displayed in the Qobuz Desktop or Mobile App as 'Qobuz Extracts'; 30-60 second samples of the full song to hear when browsing.

Bron: https://support.bluesound.com/hc/en-us/articles/202003013-Why-can-t-I-see-all-of-the-tracks-in-a-Qobuz-Album-

Devialet 200 <> Bowers & Wilkins 805 Diamond <> Aurender N100 <> Clearaudio Concept MC <> Audioquest Rocket 44/Coffee USB

Technative

Quote from: Eddye on March 02, 2015, 15:54:21 PM

Some rights-holders will restrict certain tracks in Qobuz allowing them to only be purchased for download.  These songs will however be displayed in the Qobuz Desktop or Mobile App as 'Qobuz Extracts'; 30-60 second samples of the full song to hear when browsing.

Bron:https://support.bluesound.com/hc/en-us/articles/202003013-Why-can-t-I-see-all-of-the-tracks-in-a-Qobuz-Album-

Dat zal het zijn... Pure pech dus dat het me nou net om dat album te doen is. Okee, helaas. Blijft staan dat ik het vreemd vind dat je dan -ondanks de 20 euro die je per maand voor je abonnement betaalt- ook nog eens 17 euro voor een album mag aftikken. Waarom zou ik dan niet gewoon een CDtje bestellen bij Amazon. Is toch veel goedkoper en net zo legaal?
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

Eddye

Quote from: Technative on March 02, 2015, 15:56:31 PM
Quote from: Eddye on March 02, 2015, 15:54:21 PM

Bron:https://support.bluesound.com/hc/en-us/articles/202003013-Why-can-t-I-see-all-of-the-tracks-in-a-Qobuz-Album-

Dat zal het zijn... Pure pech dus dat het me nou net om dat album te doen is. Okee, helaas. Blijft staan dat ik het vreemd vind dat je dan -ondanks de 20 euro die je per maand voor je abonnement betaalt- ook nog eens 17 euro voor een album mag aftikken. Waarom zou ik dan niet gewoon een CDtje bestellen bij Amazon. Is toch veel goedkoper en net zo legaal?
Dat blijft inderdaad de afweging. Overigens kan het zijn dat de download hi-res is voor die prijs. Dat zou dan iets gunstiger zijn ten opzichte van een standaard CD.

Overigens was dat 1 van de punten die mij stoorde en waarom ik voorlopig terug ben naar een spotify abo. Dat en de mogelijkheid makkelijker spotify te bedienen op mijn headless Mac mini.
Devialet 200 <> Bowers & Wilkins 805 Diamond <> Aurender N100 <> Clearaudio Concept MC <> Audioquest Rocket 44/Coffee USB

Cornelis1921

Quote from: Eddye on March 01, 2015, 14:46:10 PM
Ik wil muziek nog steeds graag bezitten in plaats van 'huren', net als een auto, bijvoorbeeld.
Dat is dé reden waarom ik liever muziek op CD koop dan stream, al heb ik geen auto. :rock:
CD6006 * SA8003 * PM8005 * TU1500AE * Harbeth HL-P3ES-2 (2X) * Epos stands * DT880 Premium 250Ω ♪) HD600 * Headbox S * ...and lots of software (CD's of course) :music2:

Technative

Met de nieuwe update van Bubble wordt nu ook ondersteuning voor Qobuz geleverd. Ben benieuwd hoe dat speelt!

De geluidskwaliteit van Qobuz was naar mijn mening best prima te noemen (in tegenstelling tot de mp3-based concurrenten zoals Deezer en Spotify), maar de ondersteuning ontbreekt in mijn NA-11 streamer. Op deze manier wordt het wel heel simpel om toch op een goede makkelijke manier Qobuz streaming aan te kunnen.

Technative

Het rommelde al even bij Qobuz, maar het lijkt dat er nu uitstel van executie is voor dit franse bedrijf. Volgens een artikel op hifi.nl hebben ze tot eind januari de tijd om met partijen te praten over een overname, zodat een faillissement voorkomen kan worden.

Ben benieuwd...

SMF spam blocked by CleanTalk