News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Het Spotify topic

Started by Eddye, February 18, 2015, 07:55:47 AM

Previous topic - Next topic

Eddye

Spotify is misschien wel de bekenste muziek streaming dienst. Zij bieden een zeer grote muziek bibliotheek met zowel moderne als klassieke muziek.
De audiostream is vorbis formaat van ong 160kbit/s. Abonnee's kunnen gebruik maken van hogeren kwaliteit op ong 320kbit/s.

Je kan je abonneren voor 9,99euro, of gebruik maken van de gratis variant, waarbij je naast een mindere kwaliteit ook advertenties krijgt.

Meer info op:
www.spotify.com

Post hieronder informatie, nieuws, vragen en oplossingen.
Devialet 200 <> Bowers & Wilkins 805 Diamond <> Aurender N100 <> Clearaudio Concept MC <> Audioquest Rocket 44/Coffee USB

AudioEnZo

Zoals velen gebruik ik ook Spotify en met veel plezier. Alhoewel er ook best veel muziek is die niet op Spotify is te vinden.

Ik wil wel een lans breken voor de kwaliteit. Niet geheel de top maar wel degelijk goed. En afhankelijk van de apparatuur waar je het op speelt. Ik gebruikte voorheen de Revo Superconnect welk aangesloten was op de Audio GD Master 7 dac via toslink en dat klonk heel behoorlijk. Echter sinds heel kort speelt  Spotify via de Cambridge 851N netwerkspeler en dat maakt nogal een verschil zeg! dit is gewoon meer muziek! Waar het aan ligt? Wellicht de betere handeling van het decoderen? Zeg het maar, maar wel een feit. Een flac van 24 bits 96kHz gesampled klinkt wel beter, maar om gewoon lekker door en enorme berg muziek te bladeren is Spotify op deze manier toch echt wel heel behoorlijk.

CZ79

Mijn streamer ondersteunt dit niet dus voor mij een gesloten boek, maar het klinkt l als een handig middel om nieuwe muziek te ontdekken
Versterking: Dion Audio Pre-amp 6AF4 | 2x UcD400 Mono
Bron: Moon 180 MiND+PSU | W4S DAC 1 | TaCT RCS 2.0
Luidsprekers: Avalon Acoustics Avatar
Kabels: Dion Audio | Neotech UP-OCC | Meicord

xander32

Ik vind de kwaliteit zelfs via mijn SBT zeer behoorlijk en maak er dan ook graag gebruik van.

Daar moet ik voor de eerlijkheid wel aangeven, dat een Premium account deel uitmaakt van mijn glasvezel abbo. Ik weet niet of ik anders zelf een abbo a â,¬10,- per maand op Spotify had genomen.

AudioEnZo

Wat ik zelf erg leuk vind, is dat als je een bij jouw bekende artiest opzoekt, Spotify een lijst met "vergelijkbare" artiesten weergeeft. Een handige manier om binnen datzelfde genre andere artiesten te beluisteren.

Siddartha

ik ben ook al een tijdje fan van Spotify! Je kunt er echt van alles op vinden. Alleen jammer dat vanwege rechten niets van The Beatles te vinden is. Maar goed, dat kan ik 'gewoon' streamen.
Geluidskwaliteit vind ik ook vrij goed. Maar ik ben niet echt een referentie, want hoor geen termen als oplossend, diepte, openheid etc.. meestal hoor ik gewoon muziek :D
De radio optie is ook wel leuk en ook bladeren op genre en stemming laat vaak veel van mijn gading zien!
PM7004 - SA7003 - ST7001 - DAC Magic - Mac Mini - Boston VS260 - Akai AS2000 & Shure M-447 - Samsung 40F6400 - Beyerdynamic DT-700 80Ohm - Canare LS - W&M coax & interlink - AQ USB

Dorpie

hier soms om wat op te zoeken,gebruik zulke diensten amper..

Dorpie

QuoteWaar het aan ligt? Wellicht de betere handeling van het decoderen? Zeg het maar, maar wel een feit.

ik heb spotify op nog geen enkele set echt goed horen spelen,daar durf ik geen lans voor te breken.

Dorpie

Quote from: xander32 on April 06, 2015, 07:46:02 AM
Ik vind de kwaliteit zelfs via mijn SBT zeer behoorlijk en maak er dan ook graag gebruik van.

Daar moet ik voor de eerlijkheid wel aangeven, dat een Premium account deel uitmaakt van mijn glasvezel abbo. Ik weet niet of ik anders zelf een abbo a â,¬10,- per maand op Spotify had genomen.
de sbt doet het ook leuk! :thumbsup:

Dorpie

Quote from: CZ79 on April 06, 2015, 07:36:34 AM
Mijn streamer ondersteunt dit niet dus voor mij een gesloten boek, maar het klinkt l als een handig middel om nieuwe muziek te ontdekken
neem je toch gewoon een bluetooth ontvangertje..
werkt prima

CZ79

Of niet, ik mis niets... Nieuwe muziek ontdek ik op de Ipad

Dorpie

Quote from: CZ79 on April 06, 2015, 18:47:24 PM
Of niet, ik mis niets... Nieuwe muziek ontdek ik op de Ipad
dat kan dan ook gewoon afgespeeld worden via dat ontvangertje...

CZ79

Ik geloof niet dat ik zoiets ga doen, het is me prima zo!

Cornelis1921

Quote from: Dorpie on April 06, 2015, 18:30:33 PM
ik heb spotify op nog geen enkele set echt goed horen spelen,daar durf ik geen lans voor te breken.
Dank je voor deze waarschuwing. :wow:
CD6006 * SA8003 * PM8005 * TU1500AE * Harbeth HL-P3ES-2 (2X) * Epos stands * DT880 Premium 250Ω ♪) HD600 * Headbox S * ...and lots of software (CD's of course) :music2:

Dorpie

Quote from: Cornelis1921 on April 06, 2015, 22:06:02 PM
Dank je voor deze waarschuwing. :wow:
geen waarschuwing,voor mij een constatering..
:)

SMF spam blocked by CleanTalk