News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Maikel's stereo set

Started by Maikel, August 02, 2015, 21:34:48 PM

Previous topic - Next topic

Jan

Dat is een vertekening door de foto. Zijn voeten zijn recht tegenover de televisie en de televisie hangt in het midden tussen de luidsprekers.
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Atlas Equator bekabeling
AKG K702

Maikel

Quote from: Onder013 on September 12, 2022, 17:08:12 PMHa Maikel,
Op de foto lijkt het dat je flink uit het midden voor je luidsprekers zit. Heeft dat voor jou geen nadeel voor het stereobeeld? Of is het vertekening door de foto?

Groetend,
Henk
Quote from: Jan on September 12, 2022, 18:04:14 PMDat is een vertekening door de foto. Zijn voeten zijn recht tegenover de televisie en de televisie hangt in het midden tussen de luidsprekers.
Jullie hebben allebei een beetje gelijk want;
Ik zit net niet precies in t midden maar heel ietsje teveel naar links
Door de hoeveelheid ruimte om de speakers merk je daar eigenlijk niets van

Heb overigens sinds vandaag m'n voip-telefoon weer ingesteld dat middels api-commando's (dat is een url/http adres) de muziek automatisch op play en pauze gezet word. Ik gebruik daar Roon extensions voor, ééntje voor de radio en 1 voor de play pause
Zonnepanelen binnengekomen dus moet aan t werk morgen hele ochtend. Voorlopig geen audio gepruts maar t draait dus das heel mooi

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001 - Benz micro ACE low - Salas Folded Phono Stage + Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi2, LiFePO4wered3, Soekris dam1021 DAC
- Versterker: Unison research Simply two
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set

AudioEnZo

Maikel

Quote from: AudioEnZo on September 13, 2022, 09:36:35 AMSucces met de panelen  :cool:
Thanks Rene, panelen gelukt, ze liggen voor nu in de tuin, inverter is DOA aangekomen helaas.

Verder niet helemaal audio maar ook weer wel;
De Roon-Endpoint (RoonBridge) heeft mogelijkheid extensies te laden die je voor van alles en nog wat kunt gebruiken.
De wens om Roon volledig in de home automation te implementeren is zojuist in vervulling gegaan.
Ik heb de player javascript file wat aangepast; alles wat compacter, text wit, geen text voor artist, album of title als deze leeg is en scrollende text als deze te lang is.
Verder melding als Roon niet speelt, automatisch radio start in de ochtend als je de woonkamer inloopt en uit als je 's avonds gaat slapen.
zo ziet t eruit als de radio aan staat en als er een album speelt;
You cannot view this attachment.
You cannot view this attachment. 

Ik bedacht me gister ineens dat ik de jitterbug had bijbesteld en die ligt hier nog, die ga ik morgen eens aansluiten, kijken of ik iets verschil hoor
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001 - Benz micro ACE low - Salas Folded Phono Stage + Paradise Prereg
HT-set

Maikel

Eerst wat nummers in de originele configuratie gespeeld. Daarna Roon op pauze en de Jitterbug erin. Ik denk wel een redelijk groot verschil te horen. Ik kan ineens t geluidsbeeld in kijken wat eerder redelijk plat was.
Indrukwekkende DAC moet ik zeggen, goed oplossend vermogen in het hoog waarbij ik wel merk dat als t te druk wordt dat t dan dichtslibt. Maar vind het prettig om naar te luisteren. Veel info zonder dat t aufiofiel analytisch wordt.
Een heel mooi laag, dat is toch altijd wel een issue met mij set. Dat zou overigens ook aan de nieuwe brugjes achterop de speakers kunnen komen.
Al met al kan ik weer even vooruit en ik zit al stiekem te dromen over de Ian-Canada setup voor de pi. Dat is een ESS pro dac die helemaal Max getuned is.
Ian was een van de grondleggers van de reclock boards voor de Soekris dac waar aanzienlijke verbeteringen gehaald werden. Hij schijnt nu een eigen dac te hebben.
Je hebt dan een dac board, een uitgang trap board en een reclock board. Erg mooi bedacht en een leuke uitgave alles bij elkaar maar je kan modulair uitbreiden

Nu Singularity van Jon Hopkins opstaan
Edit: damn tweede keer kippenvel. Dat laaaaaag. Super strak en echt fun om te luisteren. Happy camper

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set

AudioEnZo

Goed te lezen dat het resultaat goed uitpakt Maikel, geniet er weer van

Onder013

Fijne ervaringen zijn dat he? De gelukzaligheid als alles weer klopt.

Na alle tegenslag mocht dat ook wel een keer. Goed dat je door je eigen inzichten en volharding er uit gekomen bent.

Groetend,
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Metrum - Moon - Cayin - Thorens - SME - Shure - TeddyPardo - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Nb

Quote from: Maikel on September 15, 2022, 18:03:14 PMEdit: damn tweede keer kippenvel. Dat laaaaaag. Super strak en echt fun om te luisteren. Happy camper

Fijn, geniet ervan.
Huiskamer: Marantz PM6007, Q Acoustics 3050,
Marantz cd5000 - Pioneer DVLX50 sacd/dvd -  Pioneer PD 5700 - Quantis digitale radio tuner - BLS B11 Bluetooth receiver.
Head- fi- Sennheiser HD 700 - Sennheiser IE 800.
-----
Slaapvertrek: Marantz PM 6004. Infinity Alpha 10, Philips cd 723, albrecht dab+ radio.

Maikel

Dank jullie mannen
Quote from: Nb on September 16, 2022, 11:19:39 AMFijn, geniet ervan.
Dat lukt helemaal Nils. Bedankt
Quote from: AudioEnZo on September 15, 2022, 21:44:52 PMGoed te lezen dat het resultaat goed uitpakt Maikel, geniet er weer van
Verrassend veel beter dan ik gedacht had René. Erg leuke verassing zeg maar. Dank je.
Quote from: Onder013 on September 16, 2022, 11:17:21 AMFijne ervaringen zijn dat he? De gelukzaligheid als alles weer klopt.

Na alle tegenslag mocht dat ook wel een keer. Goed dat je door je eigen inzichten en volharding er uit gekomen bent.

Groetend,
Henk
Nou zeg dat wel Henk. Eigenlijk heeft Paco me een fijn zetje in de rug gegeven want ik had t met m over t ontbreken van muziek voor bijna twee jaar al thuis

En je opmerking over dat alles klopt, dat is ook echt zo. Ik was bang dat t allemaal net niet wat zou zijn maar t klinkt gewoon erg lekker en t trekt me soms ook echt de muziek in dus dat is wel fantastisch en dat heb ik wel gemist. Genieten dus. Dank je!

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set

Maikel

Over de buisjes. Dit is de soundtrack van de film Interface, een existentialistische animatie gemaakt door U M A M I (de 5e smaak)
De band waar hij ook muziek maakt heet Hexsysyem (hex =6). Niemand weet precies wat hij bedoeld met de film en de muziek is ook redelijk ongrijpbaar.
Alle albums kun je op Bandcamp voor een minimum bedrag van 10€ downloaden. Best wel cool vind ik. Je kunt ook meer overmaken wat ik gedaan heb

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set

Nb

Sorry, per abuis in je topic zitten knoeien.
Grt.Nils
Marantz cd5000 - Pioneer DVLX50 sacd/dvd -  Pioneer PD 5700 - Quantis digitale radio tuner - BLS B11 Bluetooth receiver.
-----
Slaapvertrek: Marantz PM 6004. Infinity Alpha 10, Philips cd 723, albrecht dab+ radio.

Maikel

Haha ik zag t Nils maar te druk m y aan te passen. Geen issue maar bedankt voor t corrigeren :)

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set

Maikel

Vandaag in de Ikea twee bamboe plankjes gekocht (ééntje reserve)
Kan ik weer verder met dat projectje. Moet eerst de aangeknepen verbindingen allemaal nakijken.
Zag de vergulde busjes voor de strekken liggen vorige week en m'n nieuwe DAC draait naar tevredenheid nu dus stekkerblok project 'on the roll'
Verder binnenkort de Soekris dac uit t kastje halen en op DIYaudio zetten, mocht iemand interesse hebben...
Dan de dac direct op de silver bekabeling aansluiten (edit: ...en de I2S bekabeling los knippen)
Als ik dat dan allemaal een beetje naar wens heb dan ga ik aan de slag met de phono amp

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set

AudioEnZo

Ikea bamboe is de bom  :tongue:

Je hebt het er maar druk mee!

Nb

Never a dull moment, bij jou.
Fijn dat je dac naar tevredenheid speelt.
-----