News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Maikel's stereo set

Started by Maikel, August 02, 2015, 21:34:48 PM

Previous topic - Next topic

AudioEnZo

Fraaie stervorm zo  :grin:

Succes met plaatsen!

Maikel

Quote from: AudioEnZo on August 02, 2022, 07:06:40 AMFraaie stervorm zo  :grin:

Succes met plaatsen!
Hehe daar zal t niet aan liggen. Ik kan eventueel nog een laag meer hout wegzagen mocht t niet passen.
Hopelijk morgenvroeg nog even tijd voor.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001 - Benz micro ACE low - Salas Folded Phono Stage + Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi2, LiFePO4wered3, Soekris dam1021 DAC
- Versterker: Unison research Simply two
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set

Maikel

Dit is de stervorm layout vooralsnog;
You cannot view this attachment.
Ben ik m'n stervorm aan t voorbereiden, zie ik een van de kabels die toch niet genoeg aangeknepen was schijnbaar.
Niet erg blij mee maar jah, we moeten verder, dus coating er voor de tweede keer af;
En opnieuw aangeknepen vanaf de andere kant, dus 90 graden gedraaid. Zie de vlakke delen;
Vervolgens opnieuw dezelfde teflonkous en krimpkous eromheen.
Vervolgens krimpen met de aansteker, aansteker leeg. Zucht, natuuuuuuuurlijk...
Nou ja wordt vervolgt.

Overigens moet er waarschijnlijk nog wel een laag hout bij op om de ruimte in t blok wat beter te krijgen, dus binnenkort even bij de Ikea naar binnen en een plankje erbij scoren.

T wordt wel wat hoor maar t gaat zoals gebruikelijk een beetje traaaaaaaaaag hahaha
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001 - Benz micro ACE low - Salas Folded Phono Stage + Paradise Prereg
HT-set

Onder013

Quote from: Maikel on August 05, 2022, 10:00:42 AMT wordt wel wat hoor maar t gaat zoals gebruikelijk een beetje traaaaaaaaaag hahaha

Traaaaag is niet zo erg, zolang het afstevent op je doel. Ik vraag me af hoe je die hulzen met draad in de uitsparingen krijgt.

Veel succes Maikel,
Henk

Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Metrum - Moon - Cayin - Thorens - SME - Shure - TeddyPardo - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Maikel

Quote from: Onder013 on August 05, 2022, 11:28:51 AMTraaaaag is niet zo erg, zolang het afstevent op je doel. Ik vraag me af hoe je die hulzen met draad in de uitsparingen krijgt.

Veel succes Maikel,
Henk
De uitsparing bovenaan bedoel je. Dat kan al niet meer omdat ik beide kanten van de hulzen nu gebruik. Vandaar dat ze nu tussen de twee rijen met wcd's komen. Vandaar ook een extra laag hout.

Klopt slow but steady zoals de Engelsen zeggen.

Ik ben met de Audioquest Mistral stekker bezig nu aan de andere kant van de 309 kabel.

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set

Maikel

Stekker zit eraan

Zilver busjes passen echt nèt na het aanknijpen met tang en enigszins weer rondmaken. Wel een nettere aansluiting dan hoe de aardedraad erin zit, dus uiteindelijk goed gedaan.

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set