News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Maikel's stereo set

Started by Maikel, August 02, 2015, 21:34:48 PM

Previous topic - Next topic

stereotypisch

Je hebt een mooie set Maikel 8) 8)

Stijlvol en licht minimalistisch, mooie draaitafel en versterker, het hout van de speakers stralen ook rust uit, dus voor het oog is het al mooi, zo te lezen zit het met de klank ook wel goed!
Lekker he plaatjes draaien, kan niet wachten tot ik eens tijd heb om mijn zelfbouw draaitafel te gaan maken.. ik mis het wel..
fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<

Maikel

Quote from: simsatit on August 10, 2015, 14:08:17 PM
Je hebt een mooie set Maikel 8) 8)

Stijlvol en licht minimalistisch, mooie draaitafel en versterker, het hout van de speakers stralen ook rust uit, dus voor het oog is het al mooi, zo te lezen zit het met de klank ook wel goed!
Lekker he plaatjes draaien, kan niet wachten tot ik eens tijd heb om mijn zelfbouw draaitafel te gaan maken.. ik mis het wel..
Dank je wel Simsatit, wat een mooi compliment  :))
Je moet van de stijl houden denk ik, ik ben gek op hout, dus alleen qua looks zit t dan goed.
Qua sound is het vooral echt en geeft t kippevel, dat vind ik het belangrijkst. Het betrekt me maximaal bij de muziek, of dat nu oude Jazz of moderne electro is.
Platen draaien werkt zo lekker rustgevend! Toen het nog niet zo lekker klonk vond ik het irritant de plaat te wisselen maar nu op één of andere manier vind ik dat helemaal geen issue meer :)

Geen idee om in de tussentijd een oude speler op de kop te tikken? Een oude Lenco, Gerhard, Thorens, Dual oid speelt voor t geld al erg leuk.
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

stereotypisch

Ha Maikel,

als ik jou zo over platen draaien zie schrijven gaat het bij mij ook weer leven, maar ik moet even geduld hebben,
heb namelijk al alles in huis om een draaitafel te bouwen, en guess what, de basis is de Lenco L75 dus leuk dat je juist aan Lenco refereerd!

Kijk eens op lencoheaven als je dat leuk vindt, het is een zeer actieve Lenco site.

Ik heb de ptp set, een Lenco L75 izgs, een Jelco 750 arm en een mooi dynovox element, maar heb nog geen tijd om te bouwen.
Dit wordt een winterproject, hier wat foto's van hoe het ongeveer zal gaan worden:

Onder013

De arm op de onderste foto is een zeer fraaie audiomods. Is er ervaring of en hoe deze samengaat met een Lenco?

Gr
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Maikel

Quote from: simsatit link=topic=232.msg7529#ms
g7529 date=1439289259

Ha Maikel,

als ik jou zo over platen draaien zie schrijven gaat het bij mij ook weer leven, maar ik moet even geduld hebben,
heb namelijk al alles in huis om een draaitafel te bouwen, en guess what, de basis is de Lenco L75 dus leuk dat je juist aan Lenco refereerd!

Kijk eens op lencoheaven als je dat leuk vindt, het is een zeer actieve Lenco site.

Ik heb de ptp set, een Lenco L75 izgs, een Jelco 750 arm en een mooi dynovox element, maar heb nog geen tijd om te bouwen.
Dit wordt een winterproject, hier wat foto's van hoe het ongeveer zal gaan worden:
Haha sorry dat ik dat weer aangewakkerd heb. Die L75 ziet er serieus goed uit. Zojuist even rondgestruind op lencoheaven en erg mooie exemplaren gezien. Gaan je bij het bouwen nog een draadje bijhouden hier??
Interessante vraag van Henk, welk element wil je gaan gebruiken?? Is de audiomods arm een relatief zware arm?
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Maikel

Quote from: Onder013 on August 11, 2015, 13:14:09 PM
De arm op de onderste foto is een zeer fraaie audiomods. Is er ervaring of en hoe deze samengaat met een Lenco?

Gr
Henk
Als ik voor m'n beurt mag spreken  :D  Henk, check http://www.lencoheaven.net/forum/index.php?topic=19900.0
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

stereotypisch

Haha,

leuk Maikel dat je op Lencoheaven bent gaan kijken! :DJ: :DJ:

Thumbsup man!

Ik weet nog niet of ik het hier ga posten, ik ga het iig wel op Lencoheaven posten daar ben ik ook lid.
Wat ik dan doe is dat ik een link zet in mijn topic hier denk ik.

Ik ga een Jelco arm gebruiken, heb een gebruikte maar goede 750 arm en een gebruikt maar goed Dynavox element.
Heb er nu al zin in, en wat ik wel kan doen eerdaags is gewoon de L75 eens neer zetten en stock spelen.. heb ik ook nog steeds niet gedaan..

Maikel

Quote from: simsatit on August 11, 2015, 18:44:02 PM
Haha,

leuk Maikel dat je op Lencoheaven bent gaan kijken! :DJ: :DJ:

Thumbsup man!

Ik weet nog niet of ik het hier ga posten, ik ga het iig wel op Lencoheaven posten daar ben ik ook lid.
Wat ik dan doe is dat ik een link zet in mijn topic hier denk ik.

Ik ga een Jelco arm gebruiken, heb een gebruikte maar goede 750 arm en een gebruikt maar goed Dynavox element.
Heb er nu al zin in, en wat ik wel kan doen eerdaags is gewoon de L75 eens neer zetten en stock spelen.. heb ik ook nog steeds niet gedaan..
Ja zou ik zeker even doen, kun je meteen een leuk A-B vergelijk doen, ook al is het alleen voor jezelf
Ik houd je eigen SF-site in de gaten!
Nu Errol opstaan:
{ships, tinypic ligt eruit, kan ff geen foto plaatsen}
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Maikel

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

stereotypisch

Dat wordt dan toch eerdaags eens mijn L75 vanonder het stof vandaan halen... :clapping:

Maikel

:DJ:   :wow:
En even een foto plaatsen in je draadje natuurlijk :)
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Maikel

Vandaag leuke uitdaging. Netwerkkabel aanleggen van beneden in de woonkamer (waar m'n router staat) naar de bovenverdieping in de HT. Het kostte even wat hoofdbrekens en mede dankzij m'n schoonfamilie is het uiteindelijk allemaal supernetjes gelukt.

Verder is de TV opgehangen. Ik moet alleen nog even een kabelgootje verticaal onder de TV maken en dan is het helemaal af. En m'n TV aansluiten natuurlijk op de mediaplayer :)
Even wat foto's;

Nieuw met TV 16-08:

LAN beneden:

LAN in HT:
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Maikel

Vandaag na 2 weken 'klooien' met een 6 jaar oude mediaplayer (eminent em7075-DTS voor wênug) eindelijk internetradiostreaming voor elkaar gekregen.
Klinkt op het eerste oor net zo lekker als op de Dune. Ik luister alleen maar naar WWOZ New Oreans Jazz en die hebben de zaken goed voor elkaar.
Helaas is de stream afhandeling door de player niet stabiel, hij knalt er regelmatig uit  '(   Ik ben nog een beetje aan t experimenteren waar dat aan ligt.
Maar goed, ik kan in ieder geval nu ook radio luisteren. Films kijken via Samba en UPnP gaat ook goed, maar het is allemaal in de verste verte niet te vergelijken met de Dune...
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Maikel

De router stond te hikken, na een reset was de internetverbinding weer stabiel(er)  :?
Sinds gister een nieuwe voeding op de eminent, de starte soms spontaan opnieuw op. Hierdoor moest ik m'n handmatige UMSP radiostation-verwijzing telkens opnieuw laden, en tijdens film kijken is het ook niet handig natuurlijk.
Ik kom erachter dat er qua electronica erg veel bagger te koop is hier
Nieuwe voeding werkt prima gelukkig.

Verder had ik m'n kabels netjes in gootjes weggewerkt, waarbij ik twee HDMI kabels van 3M gekocht heb. Noodgedwongen moest ik een knik maken achter de tv, nu is één van de twee kabels volgens mij niet goed meer. Het beeld valt om de (+-) 10 sec weg (zwart) om daarna na een seconde weer terug te komen. Zucht...
Ik heb nu een USB-haaks-hoekje gekocht die ervoor zorgt dat de knik niet meer nodig is maar een van de kabels kan ik ben ik bang weggooien. Heeft iemand ervaring hiermee, kan ik die kabel nog 'repareren'? 
De andere kabel doet t gelukkig wel goed

Ondertussen blijf ik lekker verderklooien haha  :sleepy:
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Frank2

Ik denk dat zo'n eminent ongeveer gelijkwaardig is aan mijn mede8er. Dan kun je voor stereo nog behoorlijke stappen maken door een audio streamer te kopen, een touch, Moon ed doen het aanmerkelijk beter dan een media streamer. Ik heb voor zeer korte tijd mijn mede8er gebruikt voor audio streamer. Ja er komt geluid uit,maar het klinkt erg vlak en mp3 achtig. Ik zou je echt aanraden om eens een audio streamer te lenen en zelf het verschil op je eigen set te ervaren.

Als dac zou je een 2e hands quad dac van metrum kunnen kopen eventueel met een verbeterde voeding van kingpin.
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

SMF spam blocked by CleanTalk