News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Maikel's stereo set

Started by Maikel, August 02, 2015, 21:34:48 PM

Previous topic - Next topic

Onder013

Quote from: Maikel on December 08, 2024, 15:59:09 PMDonders, net JS Bach van Wispelwey geluisterd , cello klonk werkelijk fantastisch. Beste tot nu toe. Nu HEXSYSTEM opstaan met hun laatste album. Electronische Bas met viool en dit klinkt ook zoveel beter.
Had de Ikea planken eigenlijk alleen voor esthetische redenen aangeschaft en de dempers omdat ze de goedkoopste waren en ik de verzendkosten een beetje wilde 'verantwoorden' maar vraag me nu toch serieus af hoeveel hier nu nog te winnen is

Sent from my iPhone using Tapatalk

Leuk dat je de interpretatie van Pieter Wispelwey hebt gehoord. Welke uitgave was dit. Er zitten flinke verschillen tussen de verschillende uitgaves.
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Maikel

Quote from: Onder013 on December 08, 2024, 16:37:27 PMLeuk dat je de interpretatie van Pieter Wispelwey hebt gehoord. Welke uitgave was dit. Er zitten flinke verschillen tussen de verschillende uitgaves.
Deze versie Henk. Cd besteld en geript:
Deze had jij geadviseerd als ik t goed begrepen heb :)

Klinkt erg goed!

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

Onder013

Quote from: Maikel on December 08, 2024, 16:55:34 PMDeze versie Henk. Cd besteld en geript:
Deze had jij geadviseerd als ik t goed begrepen heb :)

Klinkt erg goed!

Dan is het goed :laugh:  :wink:
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Maikel

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Maikel

Begin t plaatjes draaien toch wel erg te missen en als de phono amp klaar is moet ook de Thorens nog onder handen genomen worden. Weer een nieuwe snaar en de afslag instelling moet nog aangepast worden.
Nou had ik een hoesje voor m'n telefoon besteld en in eerste instantie een verkeerde maat besteld, die ik vervolgens weer op FB marktplaats gezet heb dus ik checkte gister avond en zag bij de previews een oude tweedehands draaitafel staan.
Beetje rondgezocht en een mooie deal gevonden voor nog geen 100€
Zaterdag haal ik m op. Het is een Denon DP-30L direct drive speler en las positieve reviews op t internet dus hopelijk kan ik hier even verder mee nu

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Maikel

Kabel gevonden, dat wordt deze

Ben wel benieuwd.

Dan een mooie maar niet te dure phono amp gevonden voor nu even:

Zelfde merk als m'n lineaire voedingen
Leuke specificaties ook wel

Kan ik binnenkort eindelijk weer plaatjes draaien
Bedacht me als ik een paar duizend uitgeef voor solar kan ik ook wel iets spenderen voor plaatjes draaien

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Jan

Het merk BRZHiFi zie ik niet echt hier in Nederland.
- Hoe bevalt het merk?
- Waar koop je het?
Rega Brio, Rega Apollo CDP, Rega Fono MM mk3
Pro-Ject Perspective + Sumiko Wellfleet MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Core Function interlink
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
JKE hifi bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics

Onder013

Quote from: Maikel on January 29, 2025, 15:04:27 PMKabel gevonden, dat wordt deze

Ben wel benieuwd.

Dan een mooie maar niet te dure phono amp gevonden voor nu even:

Zelfde merk als m'n lineaire voedingen
Leuke specificaties ook wel

Kan ik binnenkort eindelijk weer plaatjes draaien
Bedacht me als ik een paar duizend uitgeef voor solar kan ik ook wel iets spenderen voor plaatjes draaien

Veel plezier Maikel. Ik begrijp helemaal dat je verlangt naar muziek via de draaitafel. Streamer is leuk en klinkt geweldig, maar vinyl is wel effe wat anders.
Synergie:

Maikel

Quote from: Jan on January 29, 2025, 18:11:13 PMHet merk BRZHiFi zie ik niet echt hier in Nederland.
- Hoe bevalt het merk?
- Waar koop je het?
Hoi Jan,
Klopt komt uit China. Ik bestel t op Alibaba (de zakelijke variant van Ali express)
Bevalt erg goed, heb drie lineaire voedingen van hun;  voor de router, de muziekspeler en voor de actieve speakers, alledrie met specifiek voltage gebouwd en alledrie de High versie (beste wat ze hebben)

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Maikel

Quote from: Onder013 on January 29, 2025, 19:50:55 PMVeel plezier Maikel. Ik begrijp helemaal dat je verlangt naar muziek via de draaitafel. Streamer is leuk en klinkt geweldig, maar vinyl is wel effe wat anders.
Ja absoluut waar Henk. Oude liefde roest niet.
Zal allemaal wat iets minder high end klinken dan via de Thorens maar dan kan ik wel weer een hoop muziek spelen die ik al lang niet gedraaid (letterlijk) heb :)

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Maikel

Niet geheel onbelangrijk, element in de Denon is een audio technica at-3600L, mooie instapper
You cannot view this attachment.
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Maikel

Hij is aan t spelen hoor

Oude Denon receiver als phono-amp uit de tijd dat dat er standaard nog in zat

Klinkt echt best behoorlijk. Heeft tenminste nu al PRaT
Kabel en phono amp komen nog uit China maar daar vieren ze nu Chinees nieuwjaar dus moet even wachten
Als eerste plaat:

Steely Dan - The royal scam (hoe toepasselijk in de huidige tijd haha)

Lekker zeg zo!!

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Onder013

Ha Maikel,

Mooi dat vinyl weer up and running is. En dan uiteraard het album van een top band er op: Steely Dan (ben daar grote bewonderaar van).
Denon is zeker een maker van heel goede draaitafels. Met name hun (vintage) top draaitafels brengen nu heel veel geld op. Kan je iets zeggen over hoe deze zich verhoudt tot jouw Thorens? Het zal ongetwijfeld anders zijn, maar wat dan specifiek?

Ik wens heel veel plezier van je nieuwe draaiert, maar je Thorens verdient het om weer 100% in orde te maken.

Groetend,
Henk
Synergie:

AudioEnZo

Quote from: Maikel on February 01, 2025, 14:44:38 PMHij is aan t spelen hoor
Fraai hoor, als ie speelt zoals het eruit ziet zit je goed  :grin:

Maikel

Quote from: AudioEnZo on February 02, 2025, 09:20:38 AMFraai hoor, als ie speelt zoals het eruit ziet zit je goed  :grin:
Ja ik zag m toevallig voorbij komen op de Thaise marktplaats en dacht soow das een goeie deal. Dit model is gebaseerd op de high end direct drive modellen. Is behoorlijk zwaar ook en lekker degelijk  jij gebouwd. Starten doe je door t toerental te kiezen. Dan zelf de naald op de plaat en eind van de plaat gaat de naald omhoog (maar niet terug naar rust)
Prima qua bediening.
Ben benieuwd hoe t vanavond speelt
Quote from: Onder013 on February 01, 2025, 23:54:15 PMHa Maikel,

Mooi dat vinyl weer up and running is. En dan uiteraard het album van een top band er op: Steely Dan (ben daar grote bewonderaar van).
Denon is zeker een maker van heel goede draaitafels. Met name hun (vintage) top draaitafels brengen nu heel veel geld op. Kan je iets zeggen over hoe deze zich verhoudt tot jouw Thorens? Het zal ongetwijfeld anders zijn, maar wat dan specifiek?

Ik wens heel veel plezier van je nieuwe draaiert, maar je Thorens verdient het om weer 100% in orde te maken.

Groetend,
Henk
Ik was positief verrast over de dynamiek, met name nieuwe albums. Ik mistte gisteravond wel een heel stuk frequentie bereik maar dat werd wel beter des te langer de receiver aan stond. Die heeft jaren uit gestaan natuurlijk. Heb m aan laten staan.
Wat ik denk ik wel vooral ga missen is het detail niveau en ruimtelijkheid maar dat kan ook niet anders met zo'n simpel element. Maar voor wat t is klinkt t verrassend lekker en dat is t belangrijkst. Ik was bang dat t wat saai zou klinken. Denk dat de direct drive verrassend goed is eigenlijk

Met de nieuwe kabel en phono-pre uit China zal t nog wel een stukje beter worden verwacht ik

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

SMF spam blocked by CleanTalk