News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Maikel's stereo set

Started by Maikel, August 02, 2015, 21:34:48 PM

Previous topic - Next topic

Maikel

Quote from: AudioEnZo on March 24, 2024, 08:58:11 AMMhh, jammer dat het trancoden niet werkt, was ook wel benieuwd naar het resultaat. Flac is op zich verliesvrije compressie, zoals zip en rar, dus zou kwalitatief niet uit moeten maken. Maar ik heb het eerder gelezen en dat zou te maken kunnen hebben  met de belasting van het apparaat die de flac "uitpakt", daar kan het ene apparaat beter mee uit de voeten dan het andere.

Die phono preamp is wel weer een uitdaging lijkt mij, en dat je dat zolang kan laten staan  :grin:
Succes met opbouwen!
Donders, zelfs in t weekend snel een reactie van de ontwikkelaar van MinimServer.
Moest inderdaad, omdat het lokale files betreft, per formaat opgeven. Ik heb dus FLAC, AIFF (een FLAC formaat met meer tag info) en mp3 ingesteld en hij is nu m'n mp3 aan t afspelen als wav 32 bit. Vanavond eens luisteren of dat bevalt. Je hoort t :)

Ja die phono-pre is zeker een uitdaging inderdaad. ik zie wel hoever ik ermee ga komen maar ik ga er wel mee beginnen. Morgenvroeg t eerste stapje in ieder geval als er niets tussen komt
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
- Digitaal: Raspberry pi3B+, LiFePO4wered3, Geekworm (Allo Boss) DAC
- Versterker: Unison research Simply 2
- Luidsprekers: Sonus faber Electa
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Speakers: Peerless PP33 front - Kef UniQ mid
- Projector: Epson EH TW550 720p
- Scherm Kingpin 2.4m

Maikel

Ok zojuist helft van m'n laatste en op dit moment favoriete album geluisterd met transcoding aan.
Klinkt allemaal wat perfecter maar ook wat 'gemaakter'. Alsof de bitjes allemaal precies gehoorzamen maar t karakter is weg. Dacht dat t verschil wel meeviel totdat ik de transcode functie weer uitzette en ineens is daar weer t typische karakter wat ik zo geweldig vind.
Kan me voorstellen dat voor een groep mensen dit geweldig is maar t is niet voor mij.
Waarbij ik me ook ineens heel series afvraag of een theoretisch meer perfecte DAC voor mij wel gaat brengen wat ik zoek. Ik moet toch lekker bij dit goedkope DAC'je blijven. T is ongelofelijk wat een muziek dit ding maakt.

Volledige concentratie op de phono amp nu dus hehe

Sent from my iPhone using Tapatalk
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
- Analoog: Thorens TD-2001, Benz micro ACE low, Salas Folded Phonopre, Paradise Prereg
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

AudioEnZo

Nou ja, dat weet je dan ook weer  :azn:

Maikel

Quote from: AudioEnZo on March 25, 2024, 09:27:09 AMNou ja, dat weet je dan ook weer  :azn:
Ja precies, leuk om even geprobeerd te hebben en kan ik daar ook weer over meepraten hahaha

Ik heb een nieuwe interlink kabel opgespoord, wellicht een bekende voor jou: Nanotec Music Strada # 211
Dit is van hetzelfde merk als de stroomkabels die aan en in t stekkerblok zitten.
Ben daar nog steeds zo van onder de indruk dat ik deze kabel ga gebruiken icm de hele mooie connectoren die ik vorig jaar aangeschaft heb van Furutech.
Even een paar nachtjes over slapen en als ik er dan nog enthousiast over ben bestellen.
Ik heb dan mooie eenzelfde klanksignatuur en materiaal denk ik. De huidige interlink voor de DAC is ook koper en op dezelfde wijze opgebouwd

Dit heb ik nu (althans de oudere versie die ik heb is hierop gebaseerd:
You cannot view this attachment.
Dit is de Nanotech kabel:
You cannot view this attachment.

En wat leuke specificaties:
Specifications

- Model No. - MS 211
- Conductor - Φ 0.32mm x 6 this + Φ 0.12 x 7 present (PC-Triple C)
- Sectional Area - 0.5617mm²
- Colloidal Solution - 95% Gold, 5% Silver (3 times concentation)
- Outer Dimensions - Φ 6.3mm
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

AudioEnZo

Die #211 is een super mooie kabel. PC Triple C inderdaad. Een van de beste materialen voor signaal in mijn beleving.
Zou daar ook nog wel een meter of wat van willen hebben  :grin:

Alhoewel die Furutech FA-αS22 interlink kabel, die ik nu heb, ook erg fraai is, hangt allemaal wel dicht tegen elkaar aan.

Maikel

Quote from: AudioEnZo on March 25, 2024, 16:22:44 PMDie #211 is een super mooie kabel. PC Triple C inderdaad. Een van de beste materialen voor signaal in mijn beleving.
Zou daar ook nog wel een meter of wat van willen hebben  :grin:

Alhoewel die Furutech FA-αS22 interlink kabel, die ik nu heb, ook erg fraai is, hangt allemaal wel dicht tegen elkaar aan.
Ik kan wel wat voor je bestellen. Ik wilde eigenlijk 1,5m bestellen maar gaat per meter dus als ik 3m bestel hebben we beiden 1,5m  :azn:
Een goede vriend van mij is binnenkort hier dus die kan t meenemen naar NL. Moeten we alleen even organiseren dat t vanuit Almelo bij jou komt

Lijkt mij ook wel een heel erg mooie kabel, die Jappanners weten wel wat mooi is. Dit is de duurste die ze hebben. Zal je wat info in de app sturen zo
Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

AudioEnZo

Maikel

Nou en toen hield m'n Lifepo4 batterij ermee op. Na bijna 5 jaar continue gebruik heeft ie t erg lang volgehouden maar daardoor is er bij mij ook nooit de gedachte opgekomen een reserve exemplaar te hebben.
Afgelopen twee dagen waren dus stil totdat ik t vanavond niet meer trok (hier staat altijd de muziek aan). UPS print ertussen uit gehaald. Risico is dat m'n systeem onherstelbaar beschadigd als ik een stroomstoring krijg maar ik heb wel weer muziek
Klinkt nogal rauw

PS: de batterij zorgt voor een noodstroomvoorziening icm een printje welke de boel netjes uitzet bij een lange stroomstoring. De voeding geschied dan dus vanuit de batterij waaardoor een schonere stroom aangeboden wordt en dat kun je wel horen

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Jan

Meestal geeft de fabrikant een levensduur voor accu's van ongeveer 5 jaar, afhankelijk van het gebruik. Bij onderhoud van brandmeldinstallatie's vervangen wij de accu's uiterlijk na 4 jaar. Sommige bedrijven doen het al na 3 jaar.
Rega Brio, Rega Apollo CDP
Pro-Ject Perspective + Sumiko Olympia MM-element  + SBooster BOTW AC 16 V voeding
Fyne Audio F501 + IsoAcoustics Gaia III
Chris Cables The Curious Connector interlink
Pro-Ject Audio Connect it CC phono interlink
JKE hifi bi-wire luidsprekerkabels
Meze Audio 99 Classics

Maikel

Quote from: Jan on June 08, 2024, 17:54:05 PMMeestal geeft de fabrikant een levensduur voor accu's van ongeveer 5 jaar, afhankelijk van het gebruik. Bij onderhoud van brandmeldinstallatie's vervangen wij de accu's uiterlijk na 4 jaar. Sommige bedrijven doen het al na 3 jaar.
Ja m'n home automation heeft eenzelfde batterij dus die zal ik binnenkort preventief vervangen

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

stereotypisch

snel een batterij er maar weer in dan!
fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<

AudioEnZo

Dat is inderdaad even balen zeg, plots geen muziek meer. Wel een goede tijdelijke oplossing en meteen weer duidelijk waarom die batterij ertussen zat  :wink:

Maikel

Quote from: stereotypisch on June 08, 2024, 18:19:38 PMsnel een batterij er maar weer in dan!
Ja dat snel gaat helaas niet. Alleen de 3.7V versie is hier in TH the verkrijgen, dus ik moet bestellen in China. Maar via de zakelijke Ali (Alibaba) wel wat gevonden. Zo bestellen

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Maikel

Quote from: AudioEnZo on June 09, 2024, 08:57:15 AMDat is inderdaad even balen zeg, plots geen muziek meer. Wel een goede tijdelijke oplossing en meteen weer duidelijk waarom die batterij ertussen zat  :wink:
Ja inderdaad. T is zo prima voor luisteren als achtergrond muziek maar hier wordt je toch niet zo blij van hahaha

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m

Maikel

De nieuwe batterijen gister binnengekomen an Savonds (na t werk) even snel weer terug omgenouwd.

M'n vertrouwde geluid lijkt weer terug te zijn. Wilde niet te laat slapen dus niet geluisterd
Hopelijk vrijdag avond

Muzikale groet,
Maikel
Stereo-set:
HT-set:
- Pioneer VSX-LX51
- Scherm Kingpin 2.4m