News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

loudness war en de sound

Started by Frank2, February 18, 2015, 12:42:40 PM

Previous topic - Next topic

Frank2

Hebben jullie ook het "probleem" dat als je houseachtige muziek draait welke bijna continue op een DB meter op hetzelfde getal blijft staan dus weinig dynamiek verschil dat dan de muziek niet klinkt? Ik had de soundtrack van 50 shades opgenomen en ik draaide een van die nummers het leek wel bij het refrein of de stem overstuurde. Wel jammer vond de muziek leuk
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

gerzom

Handige site om albums te checken op dit verschijnsel: http://dr.loudness-war.info/
Sonus Faber - Pass Labs - Esoteric - VPI - Moon - Yter - Audioquest

John Wx

Moet wel in de radio en op de huis tuin en kamers all in one sets nog wel "klinken" en dat is de afzet markt

Siddartha

Ik merk dit bij wel meer cd's, niet alleen housemuziek. Testify van Phil Collins bijvoorbeeld, vreselijk hard opgenomen. De zaak overstuurt bijna. Als ik via de Cambridge DAC afspeel, gaat het signaal nog langs een dsp, die moet ik max dimmen (-15 db) en dan nog oversturen....
PM7004 - SA7003 - ST7001 - DAC Magic - Mac Mini - Boston VS260 - Akai AS2000 & Shure M-447 - Samsung 40F6400 - Beyerdynamic DT-700 80Ohm - Canare LS - W&M coax & interlink - AQ USB

Cornelis1921

Dit probleem is geheel vreemd bij klassieke muziek en jazz, het beperkt uitsluitend tot de populaire muziek en dan wel tot de commerciële tak daarvan, want bijvoorbeeld de CD's van Echosmith, London Grammar en War On Drugs (zijn allen zowel populair als van 2014) zijn perfect gemixed en gemastered.
CD6006 * SA8003 * PM8005 * TU1500AE * Harbeth HL-P3ES-2 (2X) * Epos stands * DT880 Premium 250Ω ♪) HD600 * Headbox S * ...and lots of software (CD's of course) :music2:

John Wx

Quote from: Cornelis1921 on March 13, 2015, 10:19:25 AM
Dit probleem is geheel vreemd bij klassieke muziek en jazz, het beperkt uitsluitend tot de populaire muziek en dan wel tot de commerciële tak daarvan, want bijvoorbeeld de CD's van Echosmith, London Grammar en War On Drugs (zijn allen zowel populair als van 2014) zijn perfect gemixed en gemastered.

Er zijn gelukkig nog uitzonderingen Cor  :)

jazzman

Quote from: Cornelis1921 on March 13, 2015, 10:19:25 AM
Dit probleem is geheel vreemd bij klassieke muziek en jazz, het beperkt uitsluitend tot de populaire muziek

Weleens de RVG blue note reeks en Verve Master Editions geluisterd... Compressie is helaas niet beperkt tot popmuziek

Cornelis1921

Quote from: jazzman on March 15, 2015, 18:46:26 PM
Weleens de RVG blue note reeks en Verve Master Editions geluisterd... Compressie is helaas niet beperkt tot popmuziek
Ja, vind ik ook niet best, maar nog altijd beter te verteren dan sommige popmuziek.
CD6006 * SA8003 * PM8005 * TU1500AE * Harbeth HL-P3ES-2 (2X) * Epos stands * DT880 Premium 250Ω ♪) HD600 * Headbox S * ...and lots of software (CD's of course) :music2: