News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Re: Welke stereo versterker i.c.m. Sonus Faber

Started by MAZ, June 20, 2015, 17:10:05 PM

Previous topic - Next topic

MAZ

Quote from: michel69 on June 20, 2015, 17:06:49 PM
Nice Maz en idd opweg/onderweg naar je "droomset".........ik duim wel even mee :)

Ik zelf trouwens mijn Arcam(600)te koop gezet in een opwelling om volledig stereo te gaan......ben nu alleen alweer aan het twijfelen  :? of dit wel verstandig is aangezien ik ook erg een SACD in surr. en uiteraard een film kan waarderen.
tnx,

ik zou persoonlijk nooit mijn dedicated stereo opgeven voor een ht. ik heb vroeger een mooie ht gehad en eerlijk gezegd altijd muziek op stereo mooier gevonden.
ht was echt enkel films. margoed het is allemaal zeer persoonlijk.
IN CONSTRUCTION

michel69

Quote from: MAZ on June 20, 2015, 17:10:05 PM
tnx,

ik zou persoonlijk nooit mijn dedicated stereo opgeven voor een ht. ik heb vroeger een mooie ht gehad en eerlijk gezegd altijd muziek op stereo mooier gevonden.
ht was echt enkel films. margoed het is allemaal zeer persoonlijk.

Tja ik heb zeer waarschijnlijk nog nooit een dedicated stereo zet gehoor(weet het vrijwel zeker :) ) maar ben eigenlijk heel erg benieuwd zou de afgelopen keer na de audioshow in Alkmaar gaan....en dan zal je altijd zien dat mijn oude hond ziek werd in dat weekend.
Any way had een tijdje terug ook niet voor niks interesse inde Pass Labs van jouw ;) om een zelf te beleven wat mijn Fabers kunnen.

Zit een beetje rond te kijken op MP en zie net deze twee voorbij komen en aangezien jij bijna alles in huis hebt gehad en wat je iket zelf hebt gehad heb je dan wel weer ergens gehoord! weet jij wellicht of 1 van deze twee een goede match zouden zijn met Sonus Faber?

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m931408575-dk-design-mkiii-gereviseerd-geupgraded.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m938631660-pathos-classic-mk3-doos-afstandsbediening.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Alvast bedankt voor het meedenken Maz.
Sonus Faber-Audio Research-Spectral-Audioquest

Onder013

Quote from: michel69 on June 20, 2015, 18:11:46 PM
Tja ik heb zeer waarschijnlijk nog nooit een dedicated stereo zet gehoor(weet het vrijwel zeker :) ) maar ben eigenlijk heel erg benieuwd zou de afgelopen keer na de audioshow in Alkmaar gaan....en dan zal je altijd zien dat mijn oude hond ziek werd in dat weekend.
Any way had een tijdje terug ook niet voor niks interesse inde Pass Labs van jouw ;) om een zelf te beleven wat mijn Fabers kunnen.

Zit een beetje rond te kijken op MP en zie net deze twee voorbij komen en aangezien jij bijna alles in huis hebt gehad en wat je iket zelf hebt gehad heb je dan wel weer ergens gehoord! weet jij wellicht of 1 van deze twee een goede match zouden zijn met Sonus Faber?

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m931408575-dk-design-mkiii-gereviseerd-geupgraded.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/versterkers-en-receivers/m938631660-pathos-classic-mk3-doos-afstandsbediening.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Alvast bedankt voor het meedenken Maz.

Als je een stereoversterker aanschaft of eerst test, neem dan een type met een HT-passthrough. Stereo gaat dan volledig via de stereo versterker naar de fronts en bij HT gaat het signaal via de HT vanaf de HT versterker naar het eindversterkergedeelte van de stereoversterker naar de fronts.

Best of two worlds
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

michel69

@013 dank voor je repley en daar heb ik idd ook al over na zitten te denken.....maar de grote vraag voor mij dan is haal ik dan het maximale uit mijn speakers ipv de Arcam verkopen en wat geld erbij leggen en voor een stereo amp gaan die past bij SF?

Heb een huiskamer(lL ruimte) van ongeveer 40 vierkante meter en de fronts staan nu ongeveer(van achter gemeten een cm of 70 van de korte muur en een meter of 2 ruimte achter mijn stoel)en met bepaalde goede opnames heb ik echt het gevoel alsof ik zeg maar in surr. zit te luisteren(ben niet zo goed in het verwoorden v dat soort dingen)

Maar als ik dan lees welke dingen andere SF liefhebbers horen met een bekende cd voor mij en ik ga zelf luisteren dan hoor ik sommige dingen wel(zwak) en andere dingen totaal niet.

Dat kan natuurlijk ook aan mijn ruimte liggen maar ik zelf vermoed(aangezien sommige opnames echt heerlijk klinken)dat ik het toch echt bij de versterking moet gaan zoeken.

Nogmaals ben vrij nieuw in dit hele gebeuren dus als ik bepaalde denk fouten maak hoor ik dat graag.

Groetjes Michel,

Edit hoop en denk dat je het niet heel erg vind Maz dat ik even je topic gebruik ;) :)

Onder013

Als je een beetje hebt uitgezocht welke stereoversterker je aanstaat zou je deze in jouw set eens kunnen testen met zowel stereo als HT. Je kan bij mensen die zo ongeveer dezelfde luidspreker hebben eens vragen of je langs kan komen voor een luisterbezoekje. Je hebt dan een veel beter idee wat stereo brengt.
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Frank2

Michiel als ik jouw verhaal zo lees heb je het al aardig voor elkaar. De meeste mensen hebben geen surround beleving met stereo opnames. Ik heb vroeger arcam gehad, stereo versterker. Deze blinken niet uit in helderheid maar geven wel een rustige sound. Voordat je met nieuwe versterkers aan de gang gaat zou ik eens kijken naar je netsnoeren. Een helder netsnoer zou je misschien net dat stukje extra resolutie kunnen geven.
Heb je een aparte audio groep?, welke netsnoeren gebruik je nu?, heb je alles in fase staan?, welk stekker blok gebruik je?

Ik weet dat ik vaak begin over netsnoeren maar deze bepalen voor een groot deel hoe de sound is van je set. Ik kan hier thuis met een netsnoer mijn set van open en helder naar donker en duf krijgen. Het maakt dus een erg groot verschil welke kabel en stekkers je gebruikt en beloof mij dat hoeft absoluut niet duur te zijn. De duurste kabel die ik hier thuis heb en welke in mijn set aanmerkelijk duurdere kabels " wegspeelt" kost 60 a 80â,¬ p/m. Maar ik heb hier ook een kabel die 8â,¬ p/m kost die zeer open en helder is.
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

michel69

Quote from: Pass2present on June 21, 2015, 09:54:45 AM
@michel69   Lijkt het je niet beter als je vragen en gegevensuitwisselingen betreffende jouw set in een door jou te openen topic plaatst ?
Zolang het een paar vragen betreft in het topic van een ander is het uiteraard geen probleem, maar nu ik hier ook al het onderwerp netbekabeling aangehaald zie worden (blijft een ''gevoelig'' onderwerp) ben ik bang dat dit topic weer gaat verzanden in een welles/nietes spel met de meest uiteenlopende discussies en dat lijkt mij niet gepast in een topic waar op verzoek van de TS onlangs juist de bezem doorheen gehaald is  ;)

Ik zal idd binnenkort maar eens een eigen topic openen....zat alleen met een verbouwing(die is klaar godzijdank)en nu moeten we de boel nog netjes afwerken(we willen wel een beetje netjes voorkomen op de foto's  :) )

Zal daar wel verder gaan met mijn vragen....sorry Maz voor het vervuilen van je topic.

Groetjes Michel,

SMF spam blocked by CleanTalk