News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Usher speakers

Started by Frank2, February 18, 2015, 07:33:44 AM

Previous topic - Next topic

chansig

Nee...als jouw audiodealer het zegt dan zal het wel zo zijn.

Gr Hans

Onder013

Quote from: chansig on June 16, 2015, 07:58:27 AM
Nee...als jouw audiodealer het zegt dan zal het wel zo zijn.

Gr Hans

Wat zegt jouw Jerry hier over?

Gr
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

chansig

Mijn Jerry ? 

Ik denk dat zijn vriendin daar niet zo blij mee zou zijn.  :D

Als ik Jerry een beetje ken zou hij zeggen: Die dealer van Hans weet waar hij het over heeft.

Maarrr...de pest is..ik heb helemaal geen dealer. Ook niet voor mijn pillen.

Mijn ervaring is dat buizen inderdaad wat tijd nodig hebben om lekker warm te worden en dan pas goed/optimaal klinken. De mythe van inspelen is niet zo aan mij besteed. Ik heb het in ieder geval nog nooit in de mate ervaren van bv een 100 uur oid.

Daarnaast zijn meningen van dealers zijn net zo wisselend als het assortiment wat ze verkopen.

Gr Hans

Onder013

Quote from: chansig on June 16, 2015, 09:44:43 AM
Mijn Jerry ? 

Ik denk dat zijn vriendin daar niet zo blij mee zou zijn.  :D

Gr Hans

hahahaha.
Ik bedoelde het platonisch hoor :D

Gr
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Dorpie

QuoteDe mythe van inspelen is niet zo aan mij besteed. Ik heb het in ieder geval nog nooit in de mate ervaren van bv een 100 uur oid.

het inspelen wil ik niet naar het rijk der fabelen plaatsen,er zijn wel apparaten waar ik het gehoord heb,maar 100 uur?
humm nee dat gaat er bij mij ook niet in.

stereotypisch

Ha leuk, een inspeel discussie.

Om stellig te beweren dat buizen, condensatoren en speakers moeten inspelen zal altijd wrijving teweegbrengen bij veel mensen.
Deels begrijpelijk, deels niet.

Stellig beweren, no way, het schiet zijn doel voorbij en ipv dialoog krijg je moddergooien.

Laat ik het zo zeggen,
Voor mij, in mijn situatie en perceptie hebben buizen tijd nodig om in te spelen.
Mijn ervaring is dat met nieuwe buizen, dwz bv de Psvane, EH, Genelex, Kron etc dit vrij lang is, 100 uur is dan geen overdrijving heb ik toch ervaren.

Bij NOS is dit toch anders,
A, omdat ze soms al licht gebruikt zijn, en ja, dat kan in 1960 bv 200 uur in militaire equipment geweest zijn, of in iemands telefunken radio.
Qua inspelen vind ik daar minder makkelijk een pijl op te trekken.
fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<

Dorpie

QuoteVoor mij, in mijn situatie en perceptie hebben buizen tijd nodig om in te spelen.
Mijn ervaring is dat met nieuwe buizen, dwz bv de Psvane, EH, Genelex, Kron etc dit vrij lang is, 100 uur is dan geen overdrijving heb ik toch ervaren.

het blijft dus een persoonlijke ervaring.

stereotypisch

Quote from: Dorpie on June 16, 2015, 13:38:25 PM
het blijft dus een persoonlijke ervaring.
Zeker!!

Ik zou iemands anders ervaring niet (meer) willen afkraken, heb gemerkt dat met afkraken/wegzetten, je zeker kan wetwn dat je niet tot elkaar komt
fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<

Tompj

Quote from: Frank2 on June 16, 2015, 07:15:13 AM
Dat heeft mijn audiodealer mij verzekerd.
Da's nu net wel een categorie volk dat nogal eens uit den spreekwoordelijke nek converseert....
Sonus faber Guarneri Memento | Cayin A100T | Arcam FMJ BDP100 | NAD D1050 dac | Jriver

Technative

Quote from: Tompj on June 16, 2015, 17:02:35 PM
Da's nu net wel een categorie volk dat nogal eens uit den spreekwoordelijke nek converseert....
Soms wel, soms niet. Bij de een hecht ik merr waarde aan wat er beweerd wordt dan bij de ander.

Het beste is om te vertrouwen op eigen ervaring denk ik. Wat dat betreft: ik geloof heilig in inspelen en heb het effect van inspelen meermaals in mijn set geconstateerd. De recent aangeschafte Cat7 kabel spant hierin wel de kroon, want met bijna 600 uur spelen hoorde ik op het laatst nog steeds verschillen in weergave. Nu, na bijna 600 uur, speelt ie wel constant. In het begin was het echt niet lekker om naar te luisteren; lomp en vierkant, geen balans in de klank. Dat is er nu wel en het speelt heerlijk soepel en aangenaam. Brengt echt een toegenomen ruimtelijkheid en ritmiek in de sound.

Voor mij staat het effect van inspelen dus vast. Ik ben een believer! ;p
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

SMF spam blocked by CleanTalk