News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Netsnoeren belangrijk?

Started by Frank2, June 21, 2015, 12:35:56 PM

Previous topic - Next topic

Pass-ion

Twee reacties met dezelfde quote, het is nu wel duidelijk hoe je er over denkt Hans  :D

Edit: het forum reageert nogal traag, dus ik snap het wel  :)
The more you love your decisions the less you need others to love them

Drone

Quote from: Frank2 on July 07, 2015, 08:50:50 AM

"Door mijn kennis van kabels"

Een échte Believer op meerdere fronten dus...... LOL
❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️

Frank2

Quote from: chansig on July 07, 2015, 20:47:58 PM
Wat voor info heb jij over mij dat je bovenstaande kan zeggen ?

Daarnaast voor wie is het een probleem ?

Gr Hanss
Voor mij is het geen probleem.
Ik heb geen info, behalve wat je zelf schrijft, over wat je allemaal met je audio doet ik weet voor zover ik dat kan bepalen dat jij niet echt in kabel verschillen beloofd. Dat heb ik meerdere keren gelezen. Je hoorde geen verschillen. Vandaar dat ik ook schreef heb je het wel eens getest met een goed stekker blok en een audioquest tov een standaard snoer.

Maar het gaat erom dat je lekker naar muziek kan luisteren. En dat kun jij en ik ook ook al hebben we beiden verschillende manieren om daar toe te komen.
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

chansig

Bijzonder dan dat je komt tot een probleem waarin je aangeeft dat ik nooit iets heb geprobeerd (misvatting) en dus niets kan/mag zeggen (misvatting welke dus voortkomt uit je eerste misvatting) over het feit (misvatting) dat er wel (misvatting) verschillen zouden zijn.

Dat is dus de veralgemenisering die ik eerder noemde en vervolgens je eigen waarneming als een feit gaat verkondigen.

Voor de rest heb je helemaal gelijk...jij jouw beleving en ik de mijne. Ik probeer geen oordeel te hebben over jouw gekozen pad. Zal niet altijd lukken.

Voor de goede orde:

Ik heb ooit een aparte audio groep gehad, duur merk stekkerblok, dure merk netsnoeren, dure speakerkabels, dure interlinks. Begonnen met MIT, Siltech, Nordost, Cardas, John van Gent, zelfbouwers waar goed over nagedacht was. Totdat ik er een jaar of 10 (ongeveer) achter kwam dat ik niet hoorde wat ik meende te horen. Bij anderen heb ik het ook nooit kunnen waarnemen. (In de hoogtij dagen had ik een set staan van rond de 10.000 euro. Alleen de cd speler was al 3500 euro)

Neemt niet weg dat ik een 2 jaar geleden nog eens een dure Nordost heb geprobeerd (interlink en netkabel). Half jaar geleden nog wat AQ kabels heb geprobeerd en in december dus nog een gemodificeerde Sonos. Ook nog duurdere versterkers heb beluisterd in het afgelopen jaar, maar toch iedere keer weer uit gekomen ben bij de Kenwood M2 van nu een paar honderd euro. Met deze versterker met vast netsnoer durf ik het vergelijk aan met bv jouw eindbak. Mogelijk verschillen..maar ik verwacht smaak verschillen.

Binnenkort krijg ik een audio blad waar ik in heb gestaan met mijn toenmalige set. Paar maanden terug nog eens teruggelezen...erg grappig. Als ik het heb zal ik posten.

Gr Hans

Frank2

Fijn Hans dat je wel degelijk verschillende snoeren heb getest. Dat wist ik niet, ik neemt dus meteen mijn opmerking terug die ik eerder schreef.

Het blijft een apart fenomeen dat de ene wel verschillen hoort en de ander niet.

Veel luister plezier.
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

chansig

Quote from: Frank2 on July 08, 2015, 07:52:00 AM
Het blijft een apart fenomeen dat de ene wel verschillen hoort en de ander niet.

Veel luister plezier.

En dat is zeker een gegeven.

Jij ook veel plezier..

Gr Hans

chansig

Quote from: Onder013 on July 06, 2015, 23:01:16 PM
Leuke dingen om te ervaren he?

Ik zal nog eens de set aansluiten via een gamma blok om te horen of dat verschil maakt.

Gr
Henk

En hier nog aan toe gekomen ?

Gr Hans

Onder013

Quote from: chansig on July 13, 2015, 13:34:13 PM
En hier nog aan toe gekomen ?

Gr Hans

ziggo heeft roet in het eten gegooid. Ik heb m'n abonnement veranderd en prompt zat ik dagen zonder internet. Toen al die ellende was opgelost, was er een storing van in de morgen tot in de avond....
Nog niet aan toegekomen dus Hans. Je houdt het zeker van me tegoed.

Gr
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.