News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Netsnoeren belangrijk?

Started by Frank2, June 21, 2015, 12:35:56 PM

Previous topic - Next topic

chansig

Gelukkig..dan horen we hetzelfde. Maar dat heb ik dus jaren niet gehoord. Kun jij je mijn verrassende blik voorstellen toen ik dit hoorde ?

En zo zijn er zoveel momenten geweest de afgelopen maanden. Gisteren zat ik ook weer iets te beluisteren en plots werd ik gegrepen door 2 slagen op een drum dat ik dacht...euhhh drummer (was het volgens mij) wat doe jij nu ?

Ws allemaal niet heel bijzonder (omdat jullie dit mogelijk al tijden ervaren)...maar ook Daughter van Pearl Jam...ik dacht heuhhh...wie is dat nu die daar wat zegt ? Of dat nummer van Talk Talk waar ik al aan refereerde.

Gr Hans

Onder013

Quote from: chansig on July 06, 2015, 22:04:30 PM
Gelukkig..dan horen we hetzelfde. Maar dat heb ik dus jaren niet gehoord. Kun jij je mijn verrassende blik voorstellen toen ik dit hoorde ?

En zo zijn er zoveel momenten geweest de afgelopen maanden. Gisteren zat ik ook weer iets te beluisteren en plots werd ik gegrepen door 2 slagen op een drum dat ik dacht...euhhh drummer (was het volgens mij) wat doe jij nu ?

Ws allemaal niet heel bijzonder (omdat jullie dit mogelijk al tijden ervaren)...maar ook Daughter van Pearl Jam...ik dacht heuhhh...wie is dat nu die daar wat zegt ? Of dat nummer van Talk Talk waar ik al aan refereerde.

Gr Hans

Leuke dingen om te ervaren he?

Ik zal nog eens de set aansluiten via een gamma blok om te horen of dat verschil maakt.
Jij hebt er naar ik aanneem een dergelijk verdeelblok in je set?

Gr
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

chansig

Zou ik effe moeten kijken...dat zegt ws genoeg.  :D

Gr Hans

Onder013

Quote from: chansig on July 06, 2015, 23:12:20 PM
Zou ik effe moeten kijken...dat zegt ws genoeg.  :D

Gr Hans

hahahaha :thumbsup:

Het grootste nadeel van de gamma kwaliteit is dat de doorverbindingen naar de outlets niet van koper maar in het beste geval van messing zijn. Als je set ook kleine details laat horen zoals jij die bijvoorbeeld aangeeft, zou je het verschil tussen een gamma blok en een goed verdeelblok ook moeten horen.

Gr
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

chansig

Ik ga mijn vraag echt niet voor een derde keer stellen.

Ja netsnoeren zijn belangrijk maar niet belangrijk genoeg om voor een zeikerd aangezien te worden.

Gr Hans

Frank2

Quote from: chansig on July 06, 2015, 21:30:09 PM
Je mist een beetje de clou van mijn vraag. Dus met de kans om in herhaling te vallen.

Als mijn set in staat is om dingen weer te geven zoals ik ze beschrijf...hoe bijzonder is het dan dat hij niet in staat om de verschillen tussen netsnoeren weer te geven ?

Gr Hans
Niet heel bijzonder Hans. Ten eerste het gamma blok zorgt er grotendeels voor dat je de verschillen niet of nauwelijks hoort. Ten tweede als voorbeeld een belden met standaard stekkers tov een standaard snoer maakt erg weinig verschil. Maar ook jij hoort het verschil tussen een standaard snoer en een audioquesr van 800â,¬. Of een mono kristal met iego gold stekkers van 200â,¬. Maar de point is dat met een goed blok en goede snoeren en stekkers je een mooier briljanter geluid kunt krijgen. En dat je het geluid kunt sturen dwz iets meer hoog of juist iets meer laag of midden.
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

chansig

Dank voor je antwoord. Dan denk ik dat je ervaringen en je beschrijvingen hiervan geen recht doen aan de werkelijkheid.

Gr Hans

Drone

Quote from: Frank2 on July 07, 2015, 07:45:52 AM
. En dat je het geluid kunt sturen dwz iets meer hoog of juist iets meer laag of midden.

Het lijkt zo te zijn dat vooral mensen met "hoogoplossende" speakers die richting de heldere kant tenderen hier meer mee te stellen hebben.

Persoonlijk heb ik nog nooit enig moment  de noodzaak gezien/behoefte gehad om de set met kabels een bepaalde kant op te duwen omdat deze ofwel té helder danwel te súf zou klinken.

Nou oké, niet helemaal waar.  De Marantz PM11 was er wel zo één, die klonk erg suf en had een oppepper kunnen gebruiken.

Een - persoonlijke - maatstaf voor mooi geluid is overigens de mate waarin de klank "lóskomt" van de speakerkasten.

Indien écht helemaal lós (in die zin van de speakers helemaal niet meer kunnen lokaliseren met de oogjes dicht) zit het - vaak - met de algehele weergave ook wel snor....
❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️

Frank2

Persoonlijke smaak Drone. Ik vind harbeth te warm klinken en komt geen fatsoenlijke bass uit, wel een mooi midden. Ik prefereer heldere speakers met een goed bass fundament. En dmv kabels probeer ik het geluid mooier en gedetailleerder te maken.
Door mijn kennis van kabels kan ik mijn set in een handomdraai donkerder of juist helderder laten klinken. Ik probeer nu een volle sound te creëren en die toch helderheid heeft.

En ja versterkers maken verschil. Maar ook een marantz pm11 kan goed klinken, gewoon een pittige kabel gebruiken die goed helder is en die marantz klinkt meteen goed. Kan ook zijn dat jouw met kabels niet matchen met de marantz de kans daarop is groot. Mijn mono kristal kabel klonk ook niet lekker op marantz terwijl een iego netsnoer meteen goed klonk.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

Onder013

Quote from: chansig on July 06, 2015, 15:34:42 PM

Nu lijkt mij dit op een set die in staat is om detail en veranderingen goed weer te kunnen geven. Hoe raar is het dan als op deze set (met dus standaard bekabeling en gamma stroomblok) de veranderingen die jij regelmatig beschrijft (meer diepte, meer bas etc) niet zou kunnen weergeven ?

Gr Hans

Het goed kunnen weergeven van details is afhankelijk van de resolutie van je luidsprekers. Je hoort nu met je nieuwste set luidsprekers dat wat je eerder niet hoorde. Het kunnen weergeven van diepte is afhankelijk van vele factoren zoals: opstelling, akoestiek, afstraalgedrag, maar zoals ook ik gemerkt heb het type netsnoer dat je gebruikt.

Wellicht heb je in jouw set wel eens een test gedaan met diverse netsnoeren, interlinks, netwerkkabels, etc. Als dat niet het geval is en als je er voor voelt, kan er best iets georganiseerd worden.
Overigens heb ik geen enkele behoefte - en waarschijnlijk ook niet de vermogens  :D - om jou te bekeren. Ieder zijn meug.

Gr
Henk
Synergie:

chansig

De nieuwe speakers staan er net een kleine week. Zoals je hebt kunnen lezen heb ik deze ervaringen sinds de gedegen inzet van de minidsp.

Ook toen de dsp van Synergy 2 weken op bezoek was had ik dezelde ervaringen.

De huidige speakers hebben een ander klankbeeld maar doen qua diepte, spreiding, detailering niet veel onder voor de andere speakers. De andere speakers werden door iemand als bedachtzaam benoemd. Daar kan ik me wel in herkennen. Wat dat beterft zijn de nieuwe speakers meer uitgesproken. Inmiddels ben ik hier wel aan gewend.

Bekeren is ook niet nodig. Ik zit er ook niet op te wachten om jou te bekeren.

Wat mij meer verbaasd is dat er op momenten geen enkele rem lijkt te zitten op de zelfrelativering van de vermeende gehoorde veranderingen. Dit is dan terug te lezen in de verwoording van deze veranderingen. Daarnaast verbaas ik me over het veralgameniseren van de eigen ervaringen. Zelf ik moet het horen...een verschil tussen een netsnoer van 800 euro en 1 van een tientje. Nee dus..

In een topic als dit ga ik automatisch ook mijn ervaringen als enige waarheid benoemen..want anders sneeuwt die gewoon onder.

Gr Hans

Frank2

Het probleem is Hans dat jij er niets over kunt zeggen omdat je het niet uitprobeert. Dat hoeft ook niet, maar dan kun je dus niets zeggen over het feit dat netsnoeren verschil kunnen maken en wat de verschillen zijn.

Drone

Ja Hans! Jij weet er echt niets van!   :D

En jou kennende kun je daar prima mee leven :music:
❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️Harbeth❤️

chansig

Quote from: Frank2 on July 07, 2015, 16:03:46 PM
Het probleem is Hans dat jij er niets over kunt zeggen omdat je het niet uitprobeert. Dat hoeft ook niet, maar dan kun je dus niets zeggen over het feit dat netsnoeren verschil kunnen maken en wat de verschillen zijn.

Welke info heb jij over mij wat ik wel/niet heb gedaan dat vervolgen maakt dat je bovenstaande zegt ?

Gr Hans

chansig

Quote from: Frank2 on July 07, 2015, 16:03:46 PM

Wat voor info heb jij over mij dat je bovenstaande kan zeggen ?

Daarnaast voor wie is het een probleem ?

Gr Hanss