News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Netsnoeren belangrijk?

Started by Frank2, June 21, 2015, 12:35:56 PM

Previous topic - Next topic

stereotypisch

En ohja voordat je denkt dat ik geen verschil WIL horen, je hebt hier te maken met iemand die nog 6m puur goud ader heeft liggen voor in de nieuwe speaker aan de tweeter, dat is van Mundorf (65â,¬ per meter ) ik kon het veeel goedkoper krijgen van een zaak die er mee stopte, anders had ik het nooit gekocht, ik ben gek, maar zie ze nog (net) niet vliegen... toch??

Just saying...
Heb nu al meerdere keren een vergelijk meegemaakt en zelf gedaan met van allerlei netkabels.

Bij mij thuis tijdens een meet en greet van zo een 6 jaar geleden hadden we ook een kabelvergelijk, Siltech, Lessloss, Transparent, Oyaide en Furutech maar ik kon het niet horen..
van de mensen die er toen bij waren hoorde 3 het wel en de andere 3 ook niet.
Maar ik hoorde bijvoorbeeld weer duidelijk verschil toen in DACS die bizar genoeg die 3 die wel de verschillen tussen de netkabels waarneemde niet hoorde zoals ik het omschreef en , inderdaad je raad het,
de 3 anderen die geen verschillen zeiden te hebben waargenomen in de netkabels, hun omschrijving van de verschillen tussen de DACS was min of meer wat ik ook hoorde, wauw, dat was wel appart zeg.

Maar goed, het zou ook kunnen zijn wat en hoe het binnenkomt, mijn gehoor is misschien weer op een andere manier gevoelig dan die van een ander, dat ik het niet hoor wilt niet zeggen dat het er niet is.

Nogmaals ik ga het gewoon weer eens een keer proberen

fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<

xander32

Heden een Kemp Reference Power Cord achter de SA15 gezet; het antwoord op jouw vraag is een duidelijke ja.

Deze brengt meer harmonie in de set. Nadat ik recent de PM11 van een Kemp Reference Sota had voorzien, welke zoals aangegeven veel goeds deed in mijn set, was er met diens toevoeging soms een  ietwat pittig hoog ontstaan (de bekende sss en fff klanken).

De rhodium connectoren van de Sota op de PM11 i.c.m. de levendige LAT AC-2mkII (zilver/koper) op de SA bleken iets teveel van het goede. Afgelopen maand een aantal andere netsnoeren op de SA15 gehad, welke het bij vlagen ietwat scherpe randje in het hoog temperden, maar helaas op andere vlakken duidelijk minder presteerden als het LAT snoer. Deze blijken in heel veel sets/achter verschillende componenten steevast veel goeds te doen en deze doe ik ook nooit meer weg.

Echter zijn met de komst van de Kemp Reference, momenteel beide LAT snoeren wel uit de set verdreven. Het Kemp netsnoer brengt weer een afgewogen, meer homogene tonaliteit terug. Dat i.c.m. een meer rustig geluidsbeeld, waarin alle spelers meer duidelijk los van elkander staan, een meer stabiel stereobeeld. Een blijvertje :music2:.

Quote from: bert50 on June 23, 2015, 16:24:51 PM
En Robert klopt het wat je zegt over synergie

bert50

Mooi man geniet er lekker van top

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

erik62

Zoals Bert al zei: geniet ze!

Erik

Vik

Netsnoeren belangrijk?  Heel belangrijk anders functioneert het apparaat niet  :)

Mijn ervaringen betreft netsnoeren: de IeGo netkabel van Onder013 was weer eens een mooi voorbeeld van hoeveel invloed een kabel kan hebben. Indien je een beroerde akoestiek hebt is de kans heel groot dat je met dit soort tweaks weinig zult merken is mijn ervaring.
Elac 609 CE* CM Elac CC200.2* Elac BS 243* JL Fathom F113*Pioneer KRP-500M*CM Marantz MM 8077*CM Marantz AV 8802*CM Denon DBT-3313*Jvg bekabeling*Kimber Kable Monocle XL*

chansig

Ook met een redelijke tot goede akoestiek is mijn ervaring dat het geen invloed heeft.

Rare dingen die ervaringen.

Gr Hans

Kingpin

Mijn ervaring is dat het inderdaad invloed "KAN" hebben. Dat heeft voornamelijk te maken met de opbouw van het apparaat.
Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Telefunken ECC83 "Smooth Large Plates", Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, DIY LiPo Power Supply voor Touch, Metrum NOS DAC Quad, DIY Power Supply voor Metrum DAC, miniDSP DDRC-22D, miniDSP DIY LiPo Power Supply, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Copulare Zonal Rack

Frank2

Mijn ervaring is dat het ALTIJD invloed heeft. Maar er zijn diverse factoren waarom niet iedereen die verschillen ervaart. En dat heeft niets te maken met de prijs van de set. Uit ondervinding heb ik nu al een paar keer mogen horen dat op speakers van 500â,¬ met een versterker van 1000â,¬ dit verschil ook hoorbaar is. Dat was trouwens bij iemand die geen audio groep heeft, wel een goed stekker blok.

Maar standaard bedrading en een gamma blok kan ook goed klinken alleen wat je dan mist is een vorm van een mooier geluid. Maar als je dat nooit gehoord hebt mis je het ook niet.
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

chansig

Dus een gamma blok en standaardbekabeling zijn volgens jou ervaring de reden dat je bv verschillen tussen net kabels niet hoort ?

Gr Hans

Frank2

Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

chansig

En dat is dan omdat je veel sets heb gehoord met een gamma blok en vervolgens aan het testen bent geweest of het wisselen van een netkabel geen effect had ?

Nu kan je natuurlijk niets over mijn set zeggen. Maar ik ben wel benieuwd naar hoe je tegen de volgende vraag aankijkt en wat je antwoord is. Daarvoor eerst een kleine inleiding..

Er was eens.. :)

Goed..grapje tussendoor en weer verder. Op mijn set hoor ik sinds de inzet van de DSP zaken die ik voorheen niet hoorde. Zo kom ik er bv achter dat erg veel opnames een bepaalde galm rond de  stemmen hebben. Voorheen nooit gehoord. Zo kom ik erachter dat er op sommige opnames (Talk Talk, U2, Pearl Jam) gesproken/afgeteld wordt. Zo kom ik erachter dat tijdens bepaalde nummers een drummer of een bassist plots wat anders doet om vervolgens weer terug te gaan naar wat hij deed (AC/DC, U2 en nog 1 waar ik even niet op kan komen).

Nu lijkt mij dit op een set die in staat is om detail en veranderingen goed weer te kunnen geven. Hoe raar is het dan als op deze set (met dus standaard bekabeling en gamma stroomblok) de veranderingen die jij regelmatig beschrijft (meer diepte, meer bas etc) niet zou kunnen weergeven ?

Gr Hans

Maro

Over welke U2 nummers praten we als het gaat om aftellen/praten. Wil ik ook wel even testen nl.

Maro

Bij mijn weten wordt op alle vocalen galm ed toegepast bij alle opnamen en live concerten. Speel zelf in een band en we spelen nooit zonder galm effecten op de zang.

chansig

Is in ieder geval van The Joshua Tree. Een van de eerste nummers als ik me niet vergis. Ga het album maar eens aandachtig beluisteren..het was mij nog nooit opgevallen.

Misschien kan jij me dan later het betreffende nummer vertellen.  :)

Quote from: Maro on July 06, 2015, 16:19:51 PM
Bij mijn weten wordt op alle vocalen galm ed toegepast bij alle opnamen en live concerten. Speel zelf in een band en we spelen nooit zonder galm effecten op de zang.

Leuk om te lezen...het was mij, zoals gezegd, nooit opgevallen.

Gr Hans

Maro

Zit momenteel met een oorontsteking dus hoor nu weinig maar ik ga er tzt voor zitten. Goede reden om een van de mooiste platen ooit weer eens te draaien. En nu in Trifield ,wat sowieso een mega beleving is tov standaard stereo. 👍🏻

SMF spam blocked by CleanTalk