News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Netsnoeren belangrijk?

Started by Frank2, June 21, 2015, 12:35:56 PM

Previous topic - Next topic

Onder013

Quote from: chansig on July 06, 2015, 16:22:01 PM
Is in ieder geval van The Joshua Tree. Een van de eerste nummers als ik me niet vergis. Ga het album maar eens aandachtig beluisteren..het was mij nog nooit opgevallen.

Misschien kan jij me dan later het betreffende nummer vertellen.  :)

Leuk om te lezen...het was mij, zoals gezegd, nooit opgevallen.

Gr Hans

In track 2 hoor je in de allereerste seconden iets dat er op lijkt. De andere tracks beginnen bij seconde nul direct met muziek.
Ik heb uitsluitend de intro's beluisterd van de eerste tracks.

Weet je zeker dat het The Joshua tree is?

Gr
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

chansig

Kan je ook horen wat er gezegd wordt?

Ik zal vanavond nog eens luisteren.

Gr. Hans

Onder013

Quote from: chansig on July 06, 2015, 17:59:03 PM
Kan je ook horen wat er gezegd wordt?

Ik zal vanavond nog eens luisteren.

Gr. Hans

Er wordt niks gezegd; het lijkt meer op tikken met de voet

Gr
Henk
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

chansig

Oke....ik begin nu te twijfelen. Vanavond even zien of ik tijd heb.

Gr. Hans

Maro

Quote from: Onder013 on July 06, 2015, 18:02:23 PM

Gr
Henk

Je hebt niet het goede stekkerblok Henk  :)

chansig

:D

Maar het gaat het er mij niet om of men het wel/niet hoort. Meer dus gekoppeld aan de eerder gestelde vraag aan Frank.

Gr. Hans

Onder013

Quote from: Maro on July 06, 2015, 18:08:50 PM
Je hebt niet het goede stekkerblok Henk  :)

hahahaha,  :clapping:
Synergie:

Onder013

Quote from: chansig on July 06, 2015, 18:11:20 PM
:D

Maar het gaat het er mij niet om of men het wel/niet hoort. Meer dus gekoppeld aan de eerder gestelde vraag aan Frank.

Gr. Hans

Als ik iets had gehoord zou ik daarna via een gamma blok geluisterd hebben.

Gr
Henk
Synergie:

Frank2

Quote from: chansig on July 06, 2015, 15:34:42 PM
En dat is dan omdat je veel sets heb gehoord met een gamma blok en vervolgens aan het testen bent geweest of het wisselen van een netkabel geen effect had ?

Nu kan je natuurlijk niets over mijn set zeggen. Maar ik ben wel benieuwd naar hoe je tegen de volgende vraag aankijkt en wat je antwoord is. Daarvoor eerst een kleine inleiding..

Er was eens.. :)

Goed..grapje tussendoor en weer verder. Op mijn set hoor ik sinds de inzet van de DSP zaken die ik voorheen niet hoorde. Zo kom ik er bv achter dat erg veel opnames een bepaalde galm rond de  stemmen hebben. Voorheen nooit gehoord. Zo kom ik erachter dat er op sommige opnames (Talk Talk, U2, Pearl Jam) gesproken/afgeteld wordt. Zo kom ik erachter dat tijdens bepaalde nummers een drummer of een bassist plots wat anders doet om vervolgens weer terug te gaan naar wat hij deed (AC/DC, U2 en nog 1 waar ik even niet op kan komen).

Nu lijkt mij dit op een set die in staat is om detail en veranderingen goed weer te kunnen geven. Hoe raar is het dan als op deze set (met dus standaard bekabeling en gamma stroomblok) de veranderingen die jij regelmatig beschrijft (meer diepte, meer bas etc) niet zou kunnen weergeven ?

Gr Hans

Ik denk dat jouw set zeker die kleine dingen als galm of andere voor de beleving belangrijke geluidjes en of galm en ruimtelijkheid kan weergeven. Met een goed stekker blok zoals mijn blok of vibex of een betere furutech zullen deze geluidjes en of effecten aanmerkelijk beter te horen zijn.
Ik geef een voorbeeld: Andreas vollenweider, caverna magica eerste nummer begint met voetstappen van 2 mensen die even later een grot inlopen. In de grot veel galm en diepte na de grot begint de muziek en hoor je subtiel druppels, waterdruppels die vallen en in een plas water terecht komen waardoor je een kleine plons hoort. Dit hoorde ik nooit met mijn standaard blok en toen ik de set niet op orde had. Nu hoor ik dat alsof het levensecht is.
U2 is een slecht opgenomen cd die zou ik niet meteen gebruiken. Ik kan je de cd sturen of het nummer indien je m niet hebt.
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

Onder013

Quote from: Frank2 on July 06, 2015, 19:43:56 PM
geef een voorbeeld: Andreas vollenweider, caverna magica eerste nummer begint met voetstappen van 2 mensen die even later een grot inlopen. In de grot veel galm en diepte na de grot begint de muziek en hoor je subtiel druppels, waterdruppels die vallen en in een plas water terecht komen waardoor je een kleine plons hoort.

die druppels zijn nou niet bepaald subtiel. Als een set daar al moeite mee heeft........ :O
Synergie:

Maro

Quote from: Onder013 on July 06, 2015, 20:14:41 PM
die druppels zijn nou niet bepaald subtiel. Als een set daar al moeite mee heeft........ :O

Haha die hoor ik zelfs met oorontsteking via airplay van de telefoon naar de Apple TV.

chansig

Quote from: Onder013 on July 06, 2015, 18:02:23 PM

Gr
Henk

Net even met de koptelefoon geluisterd (oudste dochter zit wat druk te doen met mijn vrouw....pfff vrouwen)...en het zeker geen tikken met de voet. Maar om het even helder te krijgen...want nu ben ik echt wel nieuwsgierig. Wat hoor je de eerste 2 seconden voordat de gitaar gaat aanslaan ?

Gr Hans

Frank2

Het gaat niet om die druppels maar om het kleine geluid die je hoort als de "plons"  hoort.
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

chansig

Quote from: Frank2 on July 06, 2015, 19:43:56 PM
Ik denk dat jouw set zeker die kleine dingen als galm of andere voor de beleving belangrijke geluidjes en of galm en ruimtelijkheid kan weergeven. Met een goed stekker blok zoals mijn blok of vibex of een betere furutech zullen deze geluidjes en of effecten aanmerkelijk beter te horen zijn.
Ik geef een voorbeeld: Andreas vollenweider, caverna magica eerste nummer begint met voetstappen van 2 mensen die even later een grot inlopen. In de grot veel galm en diepte na de grot begint de muziek en hoor je subtiel druppels, waterdruppels die vallen en in een plas water terecht komen waardoor je een kleine plons hoort. Dit hoorde ik nooit met mijn standaard blok en toen ik de set niet op orde had. Nu hoor ik dat alsof het levensecht is.
U2 is een slecht opgenomen cd die zou ik niet meteen gebruiken. Ik kan je de cd sturen of het nummer indien je m niet hebt.

Je mist een beetje de clou van mijn vraag. Dus met de kans om in herhaling te vallen.

Als mijn set in staat is om dingen weer te geven zoals ik ze beschrijf...hoe bijzonder is het dan dat hij niet in staat om de verschillen tussen netsnoeren weer te geven ?

Gr Hans

Onder013

Quote from: chansig on July 06, 2015, 21:23:08 PM
Net even met de koptelefoon geluisterd (oudste dochter zit wat druk te doen met mijn vrouw....pfff vrouwen)...en het zeker geen tikken met de voet. Maar om het even helder te krijgen...want nu ben ik echt wel nieuwsgierig. Wat hoor je de eerste 2 seconden voordat de gitaar gaat aanslaan ?

Gr Hans

Aandachtig geluisterd naar de eerste 2 seconden: het begint (met een zeer laag volume) met een bekken, dan drie slagen op een trom (doem-DOEM-doem)
We hebben het toch beide over de track I Still Haven't Found What I'm Looking For?
Synergie: