News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

The spirit of high silver

Started by gentlefish, October 03, 2015, 18:41:29 PM

Previous topic - Next topic

gentlefish

Ik ben van plan om weer eens wat te experimenteren met speakerkabels.
Nu kwam ik onlangs deze kabel tegen van het merk:    The spirit of high silver.
Is er misschien iemand die deze kabel kent en me er wat meer over kan vertellen?
Marantz pm80,monitor audio bronze6 Marantz 6004 yamaha ct-800 Vandamme, jke interlink

Technative

Dit merk ken ik persoonlijk niet, maar ik ben wel benieuwd. Hoe ben je hierbij gekomen?

Wat heb je nu en waarom ben je op zoek naar iets anders?
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

gentlefish

De opzet van mij was om iets meer detail en helderheid in mijn geluidsbeeld te krijgen.
Nu was ik op de hoogte dat een zilveren speakerkabel dat geeft maar soms gaat dat ten koste van de basweergave dus ik was een  tijd aan het zoeken naar een geschikte kabel voor mijn set.
Na veel topics te hebben gelezen kwam ik deze kabel tegen in een zelfbouwtopic waar deze kabel als interne bekabeling werd gebruikt in een set zelfbouwspeakers.
Na wat speurwerk op internet kwam ik deze kabel tegen bij Speakerland en heb m besteld en dit was voor mij een schot in de roos.
Het geluidsbeeld werd inderdaad meer helder en geeft meer details neer en de basweergave is een stuk strakker ten opzichte van de tasker die ik eerst gebruikte waar het laag nog wel eens wat wilde opstropen en soms wat als een brei overkwam.
Dus ik kan duidelijk stellen dat deze kabel voor mij een aanwinst is :clapping:
Marantz pm80,monitor audio bronze6 Marantz 6004 yamaha ct-800 Vandamme, jke interlink

Technative

Klinkt goed! Heb je deze kabel als aanvoerkabel gebruikt, of heb je de kabel intern in je luidsprekers gebruikt?
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

gentlefish

Quote from: Technative on October 25, 2015, 17:06:01 PM
Klinkt goed! Heb je deze kabel als aanvoerkabel gebruikt, of heb je de kabel intern in je luidsprekers gebruikt?

Nee deze kabel gebruik ik als aanvoerkabel, het was eigenlijk door mijn interesse in zelfbouwspeakers dat ik dit topic elders tegen kwam
DE tweede tweak heb ik gisteren uitgevoerd door mn oude Dynavox banaanpluggen te vervangen door een set verzilverde banaanpluggen.
Mijn redenatie hiervan was dat als je een zilver speakerkabel gebruikt het misschien beter is om geen koperen banaanplug te gebruiken aan de kant van de versterker, en dit bleek ook weer te kloppen met mijn set.
Dus mijn PM 8003 is momenteel gebiwired aangesloten op de MA's bx6en, het laag en midden wordt dus momenteel verzorgd door de Spirit of high silver en het hoog door de Tasker.
DE reden dat ik de Spirit niet toepas op het hoog is omdat ik denk dat er hier niet veel winst meer uit te behalen is maar het resultaat van dit alles is al naar volledige tevredenheid.