News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

muziek musica music> love

Started by stereotypisch, June 15, 2015, 22:56:55 PM

Previous topic - Next topic

michel69

Quote from: Frank2 on August 09, 2015, 17:52:01 PM
Jij hebt thuis ook niets te zeggen he Hans. Een paar speakers van redelijk formaat mag al niet? :)

Vrouwen zeggen toch altijd dat de grote niet uitmaakt........... ;) :)
Sonus Faber-Audio Research-Spectral-Audioquest

Frank2

Ik mag ook Adams columns kopen alleen geen usher D3
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

Onder013

Quote from: michel69 on August 09, 2015, 17:51:16 PM
Wow zeg beste Simsatit wat een pracht van een set heb jij staan zeg :inlove: :inlove: das echt niet normaal meer die buizen blokken(niet verkeerd bedoeld) maar goed veel luisterplezier met de Magnepans want daar ging je post over die ook best groot zijn :)

Helemaal eens. Prachtig :thumbsup:
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Djoeri

Wat voor kantelfrequentie zit het hoog, want 33 uf is eerder mid-laag. En als je een eerste orde filter gebruikt dan speelt die nog twee octaven mee ben je dan niet bang voor te grote uitslag en schade? Heb net zelf ook die sa gekocht voor de atc en ook bijna dezelfde waardes.

Succes ermee

Gr. Djoeri

stereotypisch

Wow zeg beste Simsatit wat een pracht van een set heb jij staan zeg :inlove: :inlove: das echt niet normaal meer die buizen blokken(niet verkeerd bedoeld) maar goed veel luisterplezier met de Magnepans want daar ging je post over die ook best groot zijn

Hi Michel,

dank je wel!

ik ben bijzonder tevreden met het Single Ended Triode versterking gedeelte (SET) dat de NAT's verzorgen, en de rest ook trouwens!

En de Maggies zoals die genoemd worden, (ik ben echt geen kenner hoor) hebben mij verrast.. zeer positief verrast
fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<

stereotypisch

stereotypisch

Quote from: Djoeri on August 09, 2015, 19:18:08 PM
Wat voor kantelfrequentie zit het hoog, want 33 uf is eerder mid-laag. En als je een eerste orde filter gebruikt dan speelt die nog twee octaven mee ben je dan niet bang voor te grote uitslag en schade? Heb net zelf ook die sa gekocht voor de atc en ook bijna dezelfde waardes.

Succes ermee

Gr. Djoeri

Hi Djoeri,

de kantelfreq werkt een beetje anders met deze grote van panelen denk ik,
uiteraard is 33uF een bijzondere waarde voor een tweeter, echter is dit wel een line array achtige tweeter, maw de tweeter is bijna 1.2 m lang..
ik gok zomaar dat deze dus best ver doorloopt tot midhoog frequentie.

>>
De waardes zijn het originele Magnepan filter, ik ga deze zeker niet aanpassen :police: daar Magnepan echt wel weet wat ze maken (dat heeft mijn gehoor bevestigd :D :D).

Alleen is op het filter bezuinigd, en dat is best begrijpelijk van Magnepan, met deze magnetostaten met mylar panelen die zo groot zijn.

Eigenlijk al ongelooflijk veel kwaliteit voor het geld!!
nieuwprijs onder de 2k.

Djoeri

Het hoog gedeelte zal wel veel lager doorlopen net als bv ML.
Iedereen is altijd wel lyrisch over magnepan moet ze nog eens horen. Ken alleen quad en ML de kleinere maar dat was nooit helemaal mijn geluid.
Hoe verhouden deze zich tov quad of ML?

Groetjes Djoeri

stereotypisch

Quote from: Djoeri on August 09, 2015, 21:05:45 PM
Het hoog gedeelte zal wel veel lager doorlopen net als bv ML.
Iedereen is altijd wel lyrisch over magnepan moet ze nog eens horen. Ken alleen quad en ML de kleinere maar dat was nooit helemaal mijn geluid.
Hoe verhouden deze zich tov quad of ML?

Groetjes Djoeri

Quad en ML zijn volgenst mij allemaal electrostaten, dat zal zeker een beetje anders klinken dan magnetostaten maar het is allebij dipool.

Voor degeen die niet (meer) weten wat dat is: afstraling naar voor EN achter gelijk, vandaar dat ze voldoende ruimte achter moeten hebben ivm timing).

Dat dipool geluid moet je vooral aan wennen heb ik nu gemerkt, de eerste twee dagen had ik het er moeilijk mee, echt waar :O
Was zo gewend aan de zelfbouw monitor en dan ineens bijna het tegenovergestelde.. van het compacte maar zeer veel definitie in die compactheid naar veel groter en rijker geluid alleen ook weer luchtig en daar moest ik nu juist zo aan wennen, de energie die een conventionele speaker met kleine conus opervlakte naar je toe zend is directer en de mylar vellen (magnetostaat drivers) geven iets meer difuus geluid, wat groter beeld maar als je er eenmaal aan went na een paar dagen aan dat 'luchtige' zal ik maar zeggen dan ineens wordt je beloond, dan is het kwartje blijkbaar gevallen (goed zo werkt het bij mij dan) en dan vallen ineens al die sterke kwaliteiten op, die kwaliteiten die mijn toch ook coherente monitor dus niet had, geen een weergever is ideaal en soms moeten je hersenen echt wennen, zelfde geld helemaal voor hoorns, veel mensen die dat het eerst horen zeggen vaak 'veels te dynamisch, te druk, te ritmisch', maar als je het de tijd gunt en went aan vooral het andere geluid, zul je steeds meer de sterke kanten van een dergelijk systeem gaan opvallen, eigenlijk best fascinerend dat hersenen zo raar werken eigenlijk..

oh, moet ik voor mijzelf spreken :p :D

stereotypisch

Quote from: Djoeri on August 09, 2015, 19:18:08 PM
Heb net zelf ook die sa gekocht voor de atc en ook bijna dezelfde waardes.

Gr. Djoeri

Leuk Djoeri!

Hoe staat het met het bouwen?

stereotypisch

das echt niet normaal meer die buizen blokken(niet verkeerd bedoeld)

Haha, ja ze zijn best wel groot maar toch ook gewoon mooi 8)

stereotypisch

Of wat dacht je van de Kronzilla van Kron audio..

Let op die foto van 1 zo een tube bij die baby.. als die hem maar niet als rammelaar gebruikt.. buisjes zijn 'nogal' duur..

Djoeri

QuoteLeuk Djoeri!

Hoe staat het met het bouwen?

De testkasten zijn klaar, alleen ben ik niet zo tevreden met mijn houtbewerkingsskills. Ze klinken helaas nog niet zoals ik ze wil, maar dat komt misschien ook wel door de ruimte. Het staat in een zolder met schuin dak en wat weinig ruimte door opslag. Ga volgende week de ruimte anders inrichten en het schuine dak dempen zodat het mogelijk wat beter klinkt. Daarna het filter verder tweaken.

QuoteQuad en ML zijn volgenst mij allemaal electrostaten, dat zal zeker een beetje anders klinken dan magnetostaten maar het is allebij dipool.

Voor degeen die niet (meer) weten wat dat is: afstraling naar voor EN achter gelijk, vandaar dat ze voldoende ruimte achter moeten hebben ivm timing).

Dat dipool geluid moet je vooral aan wennen heb ik nu gemerkt, de eerste twee dagen had ik het er moeilijk mee, echt waar :O
Was zo gewend aan de zelfbouw monitor en dan ineens bijna het tegenovergestelde.. van het compacte maar zeer veel definitie in die compactheid naar veel groter en rijker geluid alleen ook weer luchtig en daar moest ik nu juist zo aan wennen, de energie die een conventionele speaker met kleine conus opervlakte naar je toe zend is directer en de mylar vellen (magnetostaat drivers) geven iets meer difuus geluid, wat groter beeld maar als je er eenmaal aan went na een paar dagen aan dat 'luchtige' zal ik maar zeggen dan ineens wordt je beloond, dan is het kwartje blijkbaar gevallen (goed zo werkt het bij mij dan) en dan vallen ineens al die sterke kwaliteiten op, die kwaliteiten die mijn toch ook coherente monitor dus niet had, geen een weergever is ideaal en soms moeten je hersenen echt wennen, zelfde geld helemaal voor hoorns, veel mensen die dat het eerst horen zeggen vaak 'veels te dynamisch, te druk, te ritmisch', maar als je het de tijd gunt en went aan vooral het andere geluid, zul je steeds meer de sterke kanten van een dergelijk systeem gaan opvallen, eigenlijk best fascinerend dat hersenen zo raar werken eigenlijk..

oh, moet ik voor mijzelf spreken :p :D

Ze zeggen dat een magnetostaat minder problemen met laag heeft en daarom ben ik wel benieuwd naar de verhouding met quad of ML. Ik ben benieuw en zal het topic verder volgen.

Gr Djoeri

stereotypisch

Quote from: Djoeri on August 10, 2015, 13:14:50 PM

Ze zeggen dat een magnetostaat minder problemen met laag heeft en daarom ben ik wel benieuwd naar de verhouding met quad of ML. Ik ben benieuw en zal het topic verder volgen.

Gr Djoeri

Het laag is echt prima voor deze ruimte (gewone huiskamer), meer zou ik niet willen zelfs, strakker kan het nog wel maar dat zal vast wel goed komen met het filter (voornamelijk de koperfolie spoel 12awg zou behoorlijk slam moeten geven en meer controle nog moeten hebben lees je uit alle gebruikerservaringen met gemodificeerde Maggies mg12)

Als je ooit eens in de buurt van Haarlem bent ben je trouwens welkom om eens te luisteren hoor.

Kingpin

Quote from: simsatit on August 10, 2015, 13:57:51 PM
Je kunt het altijd door een meubelmaker bij je in de buurt laten maken, hoeft niet veel te kosten, weet je zeker dat het goed is en je helpt een klein ondernemer met een klus.

Ik had ook een schuin dak op zolder in het oude huis en daar zat een heel raar gat in de response meting van de ruimte, die slokte gewoon tussen de 60 en 80 hZ een serieus aantal db's op.. en dan had ik op 150 hZ geloof ik een enorme piek (staande golf) dat was best wel naar, voor de rest was de timing en reflectie prima maar het laag kreeg ik daar niet goed.. zelfs met 2 x 18 inch subwoofers niet (gesloten met bms 18 inch hoogwaardig pa speaker zelfde leage als precision devices) dus er was serieus iets aan de hand, met dsp kreeg ik het wel goed maar het is mijn ding niet dat dsp.
Hier ook op zolder, ik speel in de breedte, dus aan weerszijden schijne kant.
Dat gaat goed, ook de response was al vrij goed, daarna met Dirac de boel lichtjes bijgetrimt.
Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Telefunken ECC83 "Smooth Large Plates", Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, DIY LiPo Power Supply voor Touch, Metrum NOS DAC Quad, DIY Power Supply voor Metrum DAC, miniDSP DDRC-22D, miniDSP DIY LiPo Power Supply, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Copulare Zonal Rack

SMF spam blocked by CleanTalk