News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

muziek musica music> love

Started by stereotypisch, June 15, 2015, 22:56:55 PM

Previous topic - Next topic

stereotypisch

Mijn VV is de Pyon Sound Iris One SE

Bestaande uit een voeding en line stage

Daar het linker kanaal volledig gescheiden opgebouwd is van het rechterkanaal zitten er twee volume knoppen op de Iris One.
Een voor L en een voor R.

Deze potentiometers van Alps heb ik geupgrade naar:

2x Elma Glasshouse mono 47steps attenuators.

Voorzien van Takman carbon weerstanden en geupgrade met:
Charcroft Z foil weerstanden, dit zijn toch wel hele mooie weerstanden de Z foils...

fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<

Djoeri

Zeer mooie set, buizen maken mij altijd wel nieuwsgierig zeker als het niet de bekende merken zijn.
Je speakers doen me in de verte een beetje aan kiso denken, kleine snelle middentoner alleen heb jij ribbon(swans?) en zij gebruiken bullet tweeters. Hoe heb je de kast opgebouwd?

Gr. Djoeri

stereotypisch

Hi Djoeri,
Kijk dat is een oplettend oog;)

Inderdaad swans ribbons.

19L, afstemming is hoog te noemen, zit ook een kleine radius BR in.

Het 18 Sound woofertje is idd een heel snel woofertje, beide drivers hebben neodinium magneten trouwens.

Kast uit berken multiplex,
baffle 2 x 18mm de rest 18mm, intern met veel schuine hoeken en extern rond.
Bracing in schuintes geplaatst om staande golven te verminderen.
Bitumen op bracing en aan 1 zijde van de speakers.
Andere zijde glaswol in een panty, mijn vrouw vroeg nog, waar is mijn zwarte panty?!
Ik kan gelukkig heel goed onwetend kijken.
Verder Twaron demping.

Deze kleine speakertjes heb ik nu nog steeds na 4 jaar dat zegt toch iets over de kwaliteiten. ..

Maar het kan uiteraard weer een stukje verder qua realisme gok ik zo, dus gaan ik weer aan de slag

Djoeri

Ziet er goed uit, er is goed over nagedacht!

Ik ben net pas begonnen met zelfbouwen, daarvoor lang in de hifi gewerkt als bijbaan. In mijn huidige speaker zit berken en mdf, bracing is vrij straight forward en demping nu nog met gewoon noppen spul. Ik wil eerst beide speakers af hebben voordat ik ga kijken wat bv bitumen en andere materialen doen. Filtering wordt denk ik een combi van mundorf zilver-oil en obbligato, maar daar ben ik nog niet over uit. Wel interessant om ervaring uit te delen.

Gr Djoeri

stereotypisch

Dank je

Zijn mooie caps, dus dat komt wel goed.
Je hebt nu monitoren?
Gesloten of BR?
Twaron is wel mooi spul voor demping, let er alleen wel op dat het niet in de spreekspoel van de driver kan komen, het zijn namelijk microvezels die zo licht zijn dat ze zweven.
Bij mij een dure Acuton c79 mee stuk gegaan....
Wat ik nu doe is het Twaron met wolstrengen omringen zodat het geen eigen leven meer gaat leiden maar goed beschermd is..

Trick of the trade

Je zou het ook in een panty kunnen stoppen, dagje ruzie met je vrouw maar de Twaron vezels gaan nergens meer heen, dat is ook wat waard

Djoeri

Met dat twaron moet je dus goed oppassen.

Het zijn gewone staande speakers met atc d'appolito en scan speak laag in gesloten kast.
Deze opstelling heb ik een keer bij een goede kennis gehoord en dat was echt goed dus ben ik eraan begonnen.
De kast is wel een beetje a pain in the ass geworden, maarja je moet er wat voor over hebben.

Gr Djoeri

stereotypisch

Atc is geweldig, ga ik ook nog eens iets mee doen, heb ook nog een Mundorf AMT op de plank, die zouden mooi met een atc mid en een 11" eton kunnen voor een zeer hoogwaardige 3 weg, maar ik ontwerp ook de filters zelf dus 3-weg is mij nu nog te complex, eerst verder leren met monitor systemen.

Djoeri

Heel wijs van je ik kon het niet laten en ben in het diepe gesprongen al heb ik iemand die weet hoe ik het filter moet bouwen , maar wil het eerst zelf proberen. Hij heeft wel wat tips gegeven. Het is alleen jammer dat die atc zo slecht te koop zijn. Ik heb ze dan ook via via.

Gr Djoeri

stereotypisch

Ik meen weinig leven op t forum te bespeuren maar post toch maar een verandering in de set:

Magnepans..

De MG 12qr

Wat een heerlijke speakers zeg.. (om te luisteren dan he :)) :clapping:)

Frank2

Dat geloof ik graag, ik heb ooit kleine types beluisterd en die maakten al een behoorlijk goede indruk.
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

Technative

Wauw! Feli! Mooie aanschaf.

En wat de drukte (of beter: gebrek daaraan) betreft: tis vakantie tijd, dus dan is het altijd rustiger. ook audiofielen gaan op vakantie :)

Van harte met de Maggies!

betekent dit dat de plannen voor zelfbouw / ontwerp van de Chicks op de lange baan geschoven worden?
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

chansig

Magnepan zou ik thuis ook nog wel eens willen beluisteren. Maar dan moet eerst mijn vrouw een week of wat met vakantie.

Gr Hans

michel69

Quote from: simsatit on August 09, 2015, 01:27:44 AM
Ik meen weinig leven op t forum te bespeuren maar post toch maar een verandering in de set:

Magnepans..

De MG 12qr

Wat een heerlijke speakers zeg.. (om te luisteren dan he :)) :clapping:)

Wow zeg beste Simsatit wat een pracht van een set heb jij staan zeg :inlove: :inlove: das echt niet normaal meer die buizen blokken(niet verkeerd bedoeld) maar goed veel luisterplezier met de Magnepans want daar ging je post over die ook best groot zijn :)
Sonus Faber-Audio Research-Spectral-Audioquest

Frank2

Jij hebt thuis ook niets te zeggen he Hans. Een paar speakers van redelijk formaat mag al niet? :)
Een set die muziek maakt waardoor ik met volle teugen kan genieten.

Cassiopeia ls, plinius103, tsakiridis alexander, metrum quad, Moon mind, cassiopeia moonbase2

Technative

En jij dan Frank, zou jij nu wel Magnepans mogen neerzetten van Anita dan? ;p
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

SMF spam blocked by CleanTalk