News:

Welkom op Stereoforum! Heb je verbeterpunten of opmerkingen? Laat het ons hier weten: Algemeen\Stereoforum Algemeen\Forum Feedback. Alvast bedankt!

Main Menu

Betaalbare maar muzikale platenspeler gezocht

Started by Tompj, June 06, 2015, 20:14:00 PM

Previous topic - Next topic

Tompj

Ik denk er toch (weer) over een draaitafel te kopen. Heb nog geen behoefte aan een extreem ding, eerst maar kijken of het beklijft.

Er staat momenteel een Acoustic Signature WOW te koop, dat schijnt een goed ding te zijn.

Of kan ik beter bijvoorbeeld een vintage Thorens nemen? Vintage spreekt me ook wel aan.

Veel meer an 800 EURO moet het niet kosten (met arm en element), tenzij ik echt hele grote stappen maak als ik duurder ga. Ik wil, nogmaals, eerst kijken of plaatjes beklijven. Kan ik later nog altijd upgraden.

Ik zoek, passend in mijn set, een gedetailleerd maar vooral rustgevend en muzikaal geluid.

Wie heeft goede tips?
Sonus faber Guarneri Memento | Cayin A100T | Arcam FMJ BDP100 | NAD D1050 dac | Jriver

Onder013

De Wow is een heel goede en al helemaal als instapper. Rick stoet heeft voor ongeveer hetzelfde budget ook een goed spelende draaitafel.

Takumi:

Wow:

Houd er ook rekening mee dat je een phono pre nodig hebt. Voor een redelijk goede heb je daar het door jou genoemde budget al voor nodig.
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Tompj

Van die phono pre ben ik me bewust, maar eerst maar eens beginnen met wat eenvoudigs qua pre. Upgraden kan daarna altijd als er voldoende plaatjes draaien.

Dank voor de tips. Ik ga eens kijken naar die tafel van Rick Stoet.
Sonus faber Guarneri Memento | Cayin A100T | Arcam FMJ BDP100 | NAD D1050 dac | Jriver

JeroenGRT

http://www.whathifi.com/edwards-audio/tt1/review
http://www.whathifi.com/rega/rp1-performance-pack/review

Houd je nog geld over, of tweedehands aanschaffen is echt een betaalbaar en goede platenspeler.
Mocht je toch geen plaatjes meer draaien dan verkoop je hem weer zonder al teveel verlies, mijn RP1 bevalt erg goed. Heb er alleen een ander element in gedaan, destijds nog even samen met mijn neef zijn VPI Traveler vergeleken en ondanks dat de VPI de betere was hoefde de Rega zich echt niet te schamen.

Of een Linn LP12? In ieder geval genoeg upgrade mogelijkheden.
Naim SuperUniti, Scan Speak Vertigo + 23W subwoofers<br />Dune HD Base 3D, Panasonic 42PV70, Panasonic DMP-BDT310, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1

Technative

Die Takumi heb ik ooit eens op de beurs in Alkmaar gehoord. Die heeft toen een serieus goede indruk bij mij achtergelaten. Ik durf wel te stellen dat die set (draaitafel, versterker en luidsprekers) -in al zijn bescheidenheid qua budget en afmeting- een van de betere van de hele beurs was.

Als ik aan platen zou beginnen zou de Takumi voor mij een no-brainer zijn.
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), Marantz SR7008 (HT)
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz CD63 KI, Dune HD DUO 4K, Pioneer BDP71, Raspberry Pi2 (MoOde) met Digiberry+, Pro-Ject Esprit
Weergevers: Adam Audio Pencil MK3, Elac BS243, Elac CC200.2, Velodyne DD-15+
Bekabeling: Vicol High Density LS cable, AQ NRG-10, Cassiopeia MonoX Copper XLR interlink, Alpha 3, AQ Vodka CAT, Bamboo MH03 Powerstrip

Dorpie

draaitafel van 200 euro,met een 600 euro element..
:R

klinkt beter dan die duurdere tafels met een budget element er in.

maar goed dan kan je evt later alsnog is een beter element kopen..

Zoldar

Dorpie

Quote from: JeroenGRT on June 07, 2015, 14:04:41 PM
http://www.whathifi.com/edwards-audio/tt1/review
http://www.whathifi.com/rega/rp1-performance-pack/review

Houd je nog geld over, of tweedehands aanschaffen is echt een betaalbaar en goede platenspeler.
Mocht je toch geen plaatjes meer draaien dan verkoop je hem weer zonder al teveel verlies, mijn RP1 bevalt erg goed. Heb er alleen een ander element in gedaan, destijds nog even samen met mijn neef zijn VPI Traveler vergeleken en ondanks dat de VPI de betere was hoefde de Rega zich echt niet te schamen.

Of een Linn LP12? In ieder geval genoeg upgrade mogelijkheden.

zou zeker mijn keuze niet meer zijn.
hier toch wel veel problemen ondervonden met de  Edwards Audio draaitafels,het werden er steeds meer..

Onder013

Een Michell TecnoDec. gebruikt passen ze redelijk binnen je budget. Zwaar onderschatte draaitafel.

Meestal uitgerust met een rega arm of een huiseigen (betere) michell arm

TecnoDec
Our new entry-level turntable, taking the low-noise DC motor and the impedance-matched platter of the GyroDec, along with an advanced bearing on an elegant solid-plinth design with damped feet. The Michell TecnoDec requires no user-setup or maintenance.

Solid-plinth turntable with standalone motor
Acrylic/vinyl platter, impedance-matched to the record
Oil-pumping inverted bearing
High-quality standalone DC motor
Arm board for Rega-compatible arms
Optional record clamp
Optional HR power supply
Optional dust cover
Finished in black acrylic with aluminium metal parts
Weight 4.6 kg
Dimensions 49 (w) x 31 (d) 8.5 (h) cms
Synergie:
Akoestiek - Marantz - Elac - AKG - Cayin & Pioneer cd-loopwerk - Thorens - SME - Shure - IeGo - AudioQuest - WireWorld - DoeHetZelf.

Tompj

Dat ziet er interessant uit ook....op het lijstje ermee.

stereotypisch

fluffybunnywho? ()() fortyseventen,
>>yeahthatsright>O<range<<

SMF spam blocked by CleanTalk